- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
10 februari 2011 om 20:26
Anderhalf jaar geleden heb ik besloten om een 2.8RSR replica project te starten. Omdat ik het project historisch correct wil bouwen ben ik op zoek gegaan naar een auto (kas) van 1973. Na heel wat rondkijken en vergelijken heb ik deze auto, zonder motor, als basis gekocht:
[IMG]http://i837.photobucket.com/albums/zz296/Tom_dax/DSC01710.jpg[/IMG][IMG]http://i837.photobucket.com/albums/zz296/Tom_dax/DSC01709.jpg[/IMG]
[IMG]http://i837.photobucket.com/albums/zz296/Tom_dax/DSC01713.jpg[/IMG]
Zoals te zien op de foto’s was er dus nog heel wat werk aan de winkel. De kas was echter wel grotendeels roestvrij en vormde dus een perfect gezonde basis voor het project.
Kort nadien heb ik, in samenwerking met Rennsportclassics, heel de flatnose bodykit af de auto gehaald, alles uit elkaar gevezen en de lak op de bodem en in de kassen zoveel mogelijk gestript.
[IMG]http://i837.photobucket.com/albums/zz296/Tom_dax/06082010498.jpg[/IMG]Op deze foto staan de achterste spatborden erop:
[IMG]http://i837.photobucket.com/albums/zz296/Tom_dax/18082010541.jpg[/IMG]De volgende stap was het monteren van de nieuwe bodykit (achterste verbredingen, spatborden vooraan, ducktail, bumbers en kofferdeksel):
[IMG]http://i837.photobucket.com/albums/zz296/Tom_dax/02102010762.jpg[/IMG]Daarna kwam het aanwerken van de 2.8RSR kit en het nieuwe dak, alles perfect positioneren, spuitpolyester aanbrengen, … . Na een berg werk (en een berg stof 😯 ) zag het resultaat er zo uit:
[IMG]http://i837.photobucket.com/albums/zz296/Tom_dax/14112010881.jpg[/IMG][IMG]http://i837.photobucket.com/albums/zz296/Tom_dax/05122010897.jpg[/IMG]
Dit is in heel grote stappen de vooruitgang van het project. Tussendoor zijn er nog onnoemelijk veel tussenstappen geweest zoals onder andere: de rolkooi passen + bevestigingen voorzien, ophangingen + schokdempers reviseren, Carrera 4 remklauwen aanpassen, kunststof bussen voor de ophangingen draaien, alle werken aan de motor, …). Ik kan zo nog wel even doorgaan 😀 .
De auto is momenteel weg om gespoten te worden. Ik heb al een hele voorraad aan stukken klaarliggen en zaken voorbereid zodat we de auto onmiddellijk in elkaar kunnen beginnen zetten wanneer hij gespoten is. In mei ben ik iets meer dan anderhalf jaar aan de wagen bezig, tegen dan zou ik hem ongeveer af willen hebben.Binnen een tweetal weken volgen er meer foto’s van het project, tegen dan zal hij een nieuw kleurtje hebben 🙂 .
Groeten!
Tom
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.