Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911E motorombouw
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 7 maanden geleden door svandamme.
-
MakerDiscussie
-
10 juni 2007 om 12:11
Is er iemand op de hoogte of het mogelijk is om een 911E motor van ’71 met mechanische injectiepomp te voorzien van carburators?
En zo ja met welk type carburators en eventueel waar te verkrijgen.
De pompdruk is namelijk niet zo best meer (veel vermogenverlies).alvast bedankt
mvg Gunter -
MakerDiscussie
-
[quote=”guan”:3ed4wb6r]Wat betreft compressie ed moet de motor ok zijn want 4 jaar geleden zijn er splinternieuwe zuigers en pistons ingestoken en de kleppen en zittingen zijn geslepen.[/quote]
ok
[quote=”guan”:3ed4wb6r]
Over welk bedrag spreekt je wanneer je verteld dat het reviseren van zon pomp niet zo duur is en waar kan je dit eventueel laten doen ?
[/quote]Koller.de , zij hebben het van Bosch af gekocht
prijzen varieren afhankelijk van de staat van de pomp
werkende pomp, 500-900 euro, kan ik niet inschatten[quote=”guan”:3ed4wb6r]
En weet je een mannier om de pomp te testen wat betreft druk ?
[/quote]
Bosch center, of Koller, speciale machines nodig om pomp aan te drijven en te meten[quote=”guan”:3ed4wb6r]
De warm koud regeling van de pomp kan het ook niet zijn daar ik deze heb omgebouwd naar een “handmatige choce”Gunter[/quote]
als er iets is dat niet goed werkt, is het handmatig bedienen van koud/warm regeling, heb ik destijds ook es geprobeerd, omdat ik met Bursch uitlaat zat, en dat trok op de ballen
ten eerste was de uitlaat niet getuned voor de motor (73S) ,
ten tweede zijn de originele warmtewisselaars, uitstekend getuned voor de motoren uit die tijd, kun je maar moeilijk verbeteren op een standaard motor, die wel straat soepel met zijn
ten derde, is die warmloop thermostaat voor straat gebruik, de beste manier om je motor te laten opwaren, het gaat automatisch, en het is heel precies
ten vierde, is een manuele regeling, altijd een compromis
mijn gok , je hebt een aftermarket uitlaat,
dus ook geen thermostaat opwarm
en om dat te fixen, manuele regeling ( die niet voldoende bereik heeft)resultaat, motor liep rommelig veel te rijk
poging om dat op te lossen, bijgetuned op de pomp in het main enrichement, omdat ie altijd veel te rijk zat onderin, en nu loopt ie wel redelijk onderin, maar is nu te arm in toeren, wat gebrek aan power oplevert en ik vermoed dat je motor ook wel heel warm loopt vergeleken met normale E …
maar das natuurlijk speculatie… gebaseerd op wat ik zelf heb uit gevreten destijds met mijn S ( verse motor, met gereviseerde pomp en bovenstaande symptomen)
oplossing was simpel, SSI’s , thermostaat aangesloten,
check, measure adjust, en voila …het ding liep als geen ander…voor de prijs van goeie carburators kun je toch gewoon die pomp eens laten reviseren??
en terwijl de pomp naar Koller is , haal je de gas kleppen er es uit, en schoonmaken die hap…
je zal niet meer power maken met carburatoren dan met een goeie MFI pomp, en je verbruik zal er maar op toenemen…
als je de mfi erafhaalt, zakt je E ook meteen een stuk in waarde
zelfs als je de originele pomp er bij houdt, dan nog zal toekomstige koper rekenen dat ie het nog moet reviseren en tunen , en veel mensen zijn daar bang van , terwijl MFI echt niet zo moeilijk isEDIT, bovendien, waarom denk je dat vermogens verlies aan die pomp te wijten is?? hoe oud is die motor? welke compressie waardes?? leak down test waardes? ontsteking?? al es de afstelling van de pomp gecheckt? uitlaat gas meting?
die mfi pompen gaan niet snel kapot, en ze kunnen meestal nog geregeld worden…tenzij ze een jaar of zo stil/droog staan
‘t kan evengoed zijn dat je kleppen of zuigerringen eraan zijn… en dan heb je met carburatoren nog altijd identiek hetzelfde probleem qua poweren nog iets, je warm loop regeling?? 1e verdachte voor koud goed, warm slecht… is de buis nog goed? komt er warme lucht naar de regelaar? werken de plaatjes nog??
[quote=”mcklusky”:165130dd]Ik moet er wel bijvertellen dat ik toen 19 was en een vrij zware voet had[/quote]
Idd, en nu nog als ge in een porsche rijdt 😆De zeniths zijn nog betaalbaar te vinden, de WEBERs zijn verschrikkelijk duur en zeer moeilijk af te stellen…
Maar dan heb je wat 8)
Het verbruik valt toch wel mee bij ons…
M’n vader rijdt echt niet tegen de toerenbegrenzer aan, maar over het algemeen rijdt hij er toch wel mee door. Het gemiddeld verbruik ligt dan rond de 1 op 8/9.Hoi Gunther,
ik had vroeger ook een E met defecte drukpomp, bij mij zijn dezelfde zeniths geplaatst als bij Thomas zijn vader, de wagen ging veel beter dan hij ooit gegaan had, keerzijde van de medialle was wel dat hij zoop gelijk zot, een verbruik van 20liter en meer was geen rariteit…
Ik moet er wel bijvertellen dat ik toen 19 was en een vrij zware voet had
🙄
Maar ik heb dit toch nog al gehoord dat het verbruik na ombouw uit de pan swingt…
De zeniths zijn nog betaalbaar te vinden, de WEBERs zijn verschrikkelijk duur en zeer moeilijk af te stellen…
Anoniem10 juni 2007 om 23:22Deze heeft (had?) een volledige set carb’s te koop; garage Beetland@skynet .be. (= Lier)
Vraag eens voor welk type het is.
Groeten.De 2.2E van m’n vader is ook omgebouwd naar carbs.
Als ik me niet vergis zitten er nu 2x 3Zeniths 40 op. (zelfde als de T toch?)
Ik kan je er verder niet veel over vertellen, want het is door de vorige eigenaar laten doen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.