911R (991gt3 met handgeschakelde versnellingsbak)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 911R (991gt3 met handgeschakelde versnellingsbak)

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

Porsche zwicht voor de wens van zijn klanten. De Duitsers presenteren volgend jaar de 911R, een gelimiteerde GT3-variant die vaarwel zegt aan de PDK en plaats maakt voor een handbak.

Hoeveel exemplaren er precies op de markt verschijnen, staat nog niet helemaal vast. Geschat wordt op een oplage van 600 tot 800 wagens, waarmee de 911R (zoals het beestje zal heten) een exclusief ding blijft. Een 3,8 of 4,0 liter zescilinder uit de GT3 of GT3 RS voorziet de Porsche van de nodige pk’s.

De naam van de nieuwste telg werd uiteraard niet lukraak gekozen. In 1967 scheurde er al een 911R als heer en meester over de circuits. De nieuwe versie ziet het levenslicht naar alle waarschijnlijkheid eind volgend jaar, als modeljaar 2017. Daarmee weten we dus meteen hoe de 50ste verjaardag van die legendarische racewagen gevierd zal worden.

Hoewel er nog geen foto’s bekend zijn, zullen de looks vergelijkbaar zijn met die van de GT3. De markante spoilers laat Porsche echter links liggen en het interieur wordt er eentje in retro-stijl. Bovendien zouden heel wat onderdelen lichter worden gemaakt. Laaiend onderhuids, gemanierd aan de buitenkant, zeg maar.

Zij die zich met fonkelende ogen naar de dealer willen reppen, zijn er helaas aan voor de moeite. Alle exemplaren blijken reeds de deur uit.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 163)
      • Voorstelling nieuw model maar met wel in de vorige uitvoering (richtingaanwijzers vooraan, geen 3D lichten achter aan ..) :think:

Jamie Jamie :lekker: :lekker:

porsche-911r-front.jpg

porsche-911r-back.jpg

porsche-911r-top.jpg

porsche911r-04.jpg

Nog drie dagen geduld … :think:

Porsche heeft nav het Autosalon van Geneve een persconferentie aangekondigd op 1 maart 2016 – 09u25 waar een gelimiteerde reeks voorgesteld zal worden.

de voorganger dateert al van 1967 💡

911R_1967.jpg

er komt meer en meer bevestiging, maar de berichten blijven nog voorzichtig:

Porsche presenteert de 911 R in Genève, of maakt op dat salon tenminste meer informatie bekend.

Deze ‘pure’ 911 met manuele versnellingsbak wordt een beperkte serie met een 475 pk sterke flat six. Er zit een Porsche 911 voor puristen in de pijplijn. Deze coupévariant heet 911 R en wordt mogelijk onthuld op het salon van Genève. Dat leiden we af uit een uitspraak van August Achleitner, productdirecteur bij Porsche, in het Australische magazine Motoring: “Kom naar Genève en daar ontdek je hem. Meer kan ik nog niet zeggen momenteel.”

Op het salon van Genève geeft Porsche dus zeker meer gegevens over dit model met GT3-DNA. Geruchten spreken over een beperkte reeks van 600 met de hand gebouwde exemplaren die al allemaal gereserveerd zijn. Hij zou aangedreven worden door een atmosferische 3.8 flat six met 475 pk. De boxermotor wordt gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak.

bron: autogids.be

volgens welingelichte bronnen zou de 991 R gepresenteerd worden op de Geneva Motorshow 3-13 maart 2016 😎

[hide]Voor mijn persoonlijke smaak is dit is echt goed fout ! Combo van dat staartje, die witte achterlichten, die ietwat klassiekere kleur, dan die foute velgen … pfffffffffffff …[/hide]

de staartenrage breidt uit :think:

991gt3-2.jpg

Compromiske: ERAF op straat en voor meetings. EROP voor trackdays. :up:

Ik vind hem zonder ook best mooi, maar omdat het een brede kont is en lekker staat met die duckwing… MAAR zijnde een GT3RS en ik zot ben van picknicktafels vind ik het zonde om de vleugel er af te vijzen, laten zoals het is dus! :what: :what:

geef mij maar die mega-coole grote vleugel :hail:
                              Vind hem sowieso mega-super-coole wagen. Met of zonder vleugel :first:

De auto ziet er ook veel breder uit zonder die spoiler :up:

Yes voor de ducktail; we gaan hier nog aan een meerderheid geraken :happy:

+1, ducktail :up: :up: :up:

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 163)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.