911SC 85mph snelheidsmeter ??

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911SC 85mph snelheidsmeter ??

• Maker
    Discussie

• Dr. Carpenter
    Deelnemer

In een Amerikaanse brochure van de 911SC zag ik dat de SC in de jaren tachtig (in de USA) werd geleverd met een 85mph (140 km/h) snelheidsmeter. 😯

Nu weet ik wel dat layout van de cijfers op de snelheidsmeter bij een Europese SC verschilde van de vorige modellen (240 als laatste cijfer, terwijl dat ervoor 250 of 300 was), maar stoppen bij 85mph lijkt me toch wel heel bizar.

Heeft iemand een idee waarom dit zo was en werden de andere modellen ook met zo’n belachelijke meter geleverd?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Herinner me dat we tijdens een vakantie in de VS ergens in de jaren ’80 een GM garage binnenstapten om enkele Amerikaanse sportwagens (de Camaro, Firebird, Corvette…) eens van dichybij te bekijken. Alle snelheidsmeters stopten daarop 90miles/h, dus zo’n 140km/u.
        Dacht niet dat ze motorisch beperkt waren, alleen mocht een hogere snelheid niet worden weergegeven.

misschien begrensd voor de amerikaanse markt ofzo?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.