911SC: Remmen upgrade

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911SC: Remmen upgrade

• Maker
    Discussie
  • Tijdens mijn exploten op het circuit heb ik gemerkt dat de remmen van mijn SC na verloop van tijd (ja ok, ik heb ongeveer 2 uur aan n stuk aant doorknallen geweest, maar toch…) onvoldoende remkracht boden.

Bovendien zouden ze iets harder mogen bijten zodat ik wat later kan remmen en langs de binnenbocht voorbij stekende boxsters te snel af kan zijn 😀

De vraag is dus:

welke mogelijkheden zijn er om wat meer ‘duurzame’ remkracht op mijn SC te vijzen. Dit ook graag zonder een aantal van mijn vitale organen te moeten verkopen om het te kunnen financieren 😉 :mrgreen:

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Ik heb de schijven niet moeten vervangen (had ze wel , maar heb ze dan doorverkocht)
      Klauwen bij een freesbedrijf laten bewerken (onderste gat een paar milimeter naar onder laten uitfreezen) en pastte dan perfect .
      En een 4 pots werkt beter dan een 2 pots (lees loopt minder snel heet waardoor je je remkracht niet verliest).

0

Dus gewoon de schijven en klauwen van een 964 of 968 plaatsen zou al een verbetering kunnen zijn ?

Interessant!

Zijn de upgrades gewoon ‘bolt-on’ ?

0

ik heb bij mijn sc remmen gestoken vooraan van een 964 e, hierbij moet je wel de remschijven mee vervangen, en dit schilt al een heel pak hoor 😉

0

Ik heb destijds op mijn 3.2 de klauwen van de 951/968 geplaatst .
            Was een hele verbetering

0
          4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.