911SC Turbo Vleugel origineel? Kleur rooster zwart?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 911SC Turbo Vleugel origineel? Kleur rooster zwart?

• Maker
    Discussie
  • Beste P vrienden,

Op mijn 911SC staat een Turbo vleugel, hier staat Porsche in vermeld (ik neem aan dat 35 jaar geleden de Chinezen nog niet zo handig waren om dit perfect na te maken) en ga er ook vanuit dat deze dus origineel is. , zie foto

Maar de rooster, die dient al verluchting van de motor is bij mij zwart, maar blijkbaar is dit zwart overspoten want eronder zit rood !?
    Welke kleur hadden de roosters origineel? Of kon men dit kiezen?

Attachments:
    • vleugel.jpg
    • vleugel1.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Porsche 911 Turbo History 1974 > 2009

Deepee, kan ‘t filmpje niet zien… account verlopen zegt ie hier.

het rooster van de turbospoiler van ’77 tot ’89 was matzuwart (kijk in het filmpje op 0;40 min), nadien vanaf de 965 in de kleur van de carosserie.

Thanks boys!!

Seg Deepee maar bouwjaar 1983??

het hangt van het bouwjaar af of het rooster van de turbo vleugel in matzwart dan wel in koetswerkkleur staat

https://youtu.be/VjatimpP8uc

XXX

Grappig, bij de mijnne zit er echt ne rooster in… dat stinkt naar ‘custom’ :sarcastisch

XXX

Kwestie van het demonteren, je haalt die opstand van het kofferdeksel en dat is het. Je kan binnenin de roosters volledig demonteren, de rubber zou ik laten zitten tenzij die in slechte staat is.
                    Meestal zijn het dan de boutjes die er uitgeroest zijn, kan je wel herstellen met verse boutjes en 2 componenten lijm, heb ik bij mijn voor spoiler zo gedaan 😎

De gedemonteerde opstand achteraan (is een kunststoffen stuk):

2012-12-1020.57.17.jpg

2012-12-1020.09.30.jpg

Een zicht van de boutjes binnenin:

2012-12-1020.10.10.jpg

XXX

Toen ik mijne kocht met Turbo achterklepje, zwart:

P4220253.jpg

Nadien met Carrera lipje, zwart:

TeLaag_03.jpg

Ik vermoed zwart, de afwerking van dat zwarte lapje hangt van het spuitwerk af… :engeltje:

J

De RS America had de rooster in carroseriekleur. Voor de rest waren ze allemaal mat zwart volgens mij.

Hi Wim,

volgens mij is zowel de rooster als een deel van de bovenkant van de spoiler zwart gespoten.

Mvg /R

Merci mannen.

@AmbuRaf
                            , de aflijning daar heb je gelijk in, is vaak niet goed, vooral in de bochtjes. Eigenlijk zou de rooster er moeten uitgaan en afzonderlijk spuiten, maar weer niet of je dit kan demonteren.

Awel Wim,

ik heb ook zo’n Turbovleugel op de mijnne en heb laatst op Porsche Puur eens gekeken naar wat er zoal standaard op zit… dat is idd wel vaak zwart gespoten, maar ik vind die aflijning vaak niet mooi.

Mijnne Turbospoiler is rood, met een rood gaas erin en ik vind het wel cool zo.

Mvg, /AmbuRaf

Attachments:
                              • motorkap.jpg

Voor zover ik hier in al m’n boeken kan zien zijn de roosters altijd zwart … Kan mij ook niet herinneren dat ik het ooit anders heb gezien …

het rooster van de 930 spoiler was standaard kleurloos zwart zoals het rubber aan de rand en bumper.

bron: http://www.history-of-cars.com/php/porsche/1977-911-sc-targa.php

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.