912 ’69 onderdelen gezocht

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 912 ’69 onderdelen gezocht

• Maker
    Discussie
  • Voor ons 912 projectje zullen we nogal wat onderdelen nodig hebben.

Wat we nu al weten dat we nodig hebben:

-Deurbakjes en handgrepen in zeer goede staat
    -Hendels ramen
    -Km teller
    -Europese koplampen en chrome ringen
    -Bovenkant dashboard in zeer goede staat (met speaker grille in het midden)
    -Trim voorkant dashboard
    -Mistlampen vooraan
    -Ruitensproeier reservoir
    -912 Logo dashboard
    -Chrome afdekplaatje bumper RA

Moest je hier iets van liggen hebben > PM of mail

Lijstje zal mettertijd nog wel aangevuld worden 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Prima! Hopelijk zien we dan ergens het resultaat verschijnen. Ik zit zelf binnenkort ook met een miles teller en ook al heb ik een akkoord met iemand in amerika die op zoek is naar een miles teller om te ruilen, ik houd de piste voor een ombouw toch ook open.

Ben daar al eens geweest met een klok van mijn 964 waar een barst in zat.

Zal eens informeren, mag hij gelijk de andere klokken opkuisen 😉

Oké, nu valt mijne frank, je hebt het over de vaste deurbakjes. Dat zou idd kunnen dat die correct zijn voor een 69. Ik zat met de losse ‘flappen’ in m’n achterhoofd en daar heb ik eens van gelezen dat dat een ’68 only kenmerk is.

Wat de ombouw mph -> kpu precies omvat kan ik niet zeggen aangezien ik het zelf nog niet heb laten doen. Nu, ik ga er logisch gezien van uit dat de teller zelf ook omgebouwd wordt naar kilometers. De huidige tellerstand kan overigens ook behouden worden. Normaal gesproken wordt de teller ook insgelijks gekuist aangezien hij toch open gaat en ziet hij er achteraf weer een stuk beter uit (indien dit op voorhand wat te wensen over liet).
          Prijs situeert zich normaal gesproken rond de 200€, en daar koop je niet snel een andere teller voor! Om dan nog maar niet te spreken over de toestand/werking/kilometerstand.

P.S.: ik weet niet of ik hier een email adres mag plaatsen maar indien je Jan hier omtrent zou willen contacteren voor meer info, mag je mij altijd een pb sturen of zelf even googlen uiteraard.

Deurbakjes zijn standaard op de 69 dacht ik. De eerste haden de deurpanelen met de “zakken”

Bedankt voor de tip ivm de km teller.
            Maar hoe werkt dat ombouwen dan?
            KM/MPH voor de snelheid is enkel het plaatje wijzigen maar voor de km teller (gereden afstand) moeten er dan wss tandwieljes vervange worden?

Bedoel je met de deurbakjes de bakjes die je soms onder de handgrepen ziet? Want als ik mij niet vergis is dat een optie die enkel de ’68er had.
              Km-teller kan je eventueel ook laten opbouwen van miles naar km. Er zijn meerdere adresjes te vinden maar Jan Van Gorp uit Geel zou een aanrader zijn.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.