912 als dagelijks voertuig?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 912 als dagelijks voertuig?

• Maker
    Discussie

• selen1303
    Deelnemer

Hallo,

Ik vroeg mij af of een 912 geschikt is om als dagelijks voertuig te gebruiken? Betaal je dan veel meer verzekering en taksen dan een gewone wagen, brandstofverbruik..?

Ik kom bij de 912 uit omdat ik het een mooi model vind die nog betaalbaar is!

alvast vriendelijk bedankt

mvg

christophe

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • Ik zelf heb en 912 van 66, kwa rijplezier is deze wagen super, maar voor de prestaties moet je die zeker niet kopen.

Ik zit aan een verbruik van 10 liter, maar voor oldtimer rijden maakt dat niet uit.

De motorblokjes, solexen, enz. zijn idd allemaal op een leeftijd gekomen en zéér kwetsbaar geworden, en het reviseren ervaan kan hééél hoog oplopen.

Alles samen gevat zou ik de 912 zeker niet aanraden als daily, nochthans zijn ze allemaal zo begonnen 🙂

Ik heb natuurlijk enkel ervaring met de 66 maar een lange wielbasis LWB en een 912E zouden veel vlotter rijden.

Groetjes Mark

P.s. met de lage dollar kan je idd de 912jes (goed)koop kopen, maar laat je niet vangen!!!!

Hoi,

Een 912E met type 4 motor heb ik gehad, look van een 911 van 1976 maar spijtig genoeg een SLAK op de baan, motor is van een busje en met wat geluk ga je even snel als dat busje !!!

Toen ik overschakelde van Engelse rommel zoals Jaguar en MG naar iets serieus !!! dacht ik ook aan een 912 omwille van de betaalbaarheid maar uiteindelijk gaat er niets boven een 911. Een 912 zal je waarschijnlijk meer kosten aan onderhoud en wisselstukken dan een 911 en voor het verbruik moet je het ook niet doen, ik zit onder de 12 L/100 km’s met mijn SC 204 pk.

Een 912 zal ook zo iets verbruiken met zijn 90 pk’jes, te veel voor de afgeleverde prestatie en rijplezier.

Voor de portemonnee moet je het dus niet doen !!

Yvan

[quote=”mcklusky”:1lu1vxnd]ben jij toevallig dj seelen ?

wat betreft je vraag, de 912E zou ideaal zijn als dagelijks voertuig, hij beschikt namelijk over de 911 features maar heeft de gebruiks/onderhouds en budgetvriendelijke busmotor van vw. het gebruik ligt uiteraard iets boven de huidige benzine wagens maar je moet niet vergeten dat deze wagen ook al 32 jaar oud is hé.

Ga je echter naar het oudere type 912 dan is je motor alweer iets duurder in onderhoud (en ook verbruik) ook de onderdelen voor de motor (originele) zijn duurder, een complete 912 motor zie je tegenwoordig van eigenaar wisselen voor 3 à 4000 euro.

budgetvriendelijker is het dan weer om deze te vervangen door een recent keverblokje, bvb uit een mexicokever….

hopelijk heb je iets aan mijn kijk op de zaak, mocht je nog vragen hebben, shoot, en moesten er zijn die het beter weten, feel free om me te verbeteren waar nodig 8) [/quote]

Dj seelen ben ik niet nee 😀

en ik heb al wat kevertjes gehad dus vandaar kwam de interesse naar de 912 vanwege de motor ook..

Bedankt voor je reactie en de uitleg, nu weet ik toch al iets meer en ik zal het forum eens overlopen naar verder info 😉

alvast bedankt

mvg

christophe

ben jij toevallig dj seelen ?

wat betreft je vraag, de 912E zou ideaal zijn als dagelijks voertuig, hij beschikt namelijk over de 911 features maar heeft de gebruiks/onderhouds en budgetvriendelijke busmotor van vw. het gebruik ligt uiteraard iets boven de huidige benzine wagens maar je moet niet vergeten dat deze wagen ook al 32 jaar oud is hé.

Ga je echter naar het oudere type 912 dan is je motor alweer iets duurder in onderhoud (en ook verbruik) ook de onderdelen voor de motor (originele) zijn duurder, een complete 912 motor zie je tegenwoordig van eigenaar wisselen voor 3 à 4000 euro.

budgetvriendelijker is het dan weer om deze te vervangen door een recent keverblokje, bvb uit een mexicokever….

hopelijk heb je iets aan mijn kijk op de zaak, mocht je nog vragen hebben, shoot, en moesten er zijn die het beter weten, feel free om me te verbeteren waar nodig 8)

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.