912 met 2.2T motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 912 met 2.2T motor

• Maker
    Discussie
  • Hey,

ik ben dus op zoek naar een eerste porsche (project).

In m’n zoektocht ben ik op een 912 (1968) gestoot die is omgebouwd naar het G-model.
    De persoon die hem verkoopt heeft wel nog alle onderdelen om het exterieur terug te brengen naar het F-model.

Enkel heb ik vragen ivm de 2.2T motor die erin ligt.
    Is dit een sterke motor, enige problemen mee?

op de motor zijn er ook nog eens webers geinstalleerd. De verkoper melde me alvast dat de ontsteking en carburators afgesteld moet worden, kleppendeksel pakkingen zouden ook vervangen moeten worden.
    Volgens hem allemaal simpele ingrepen.
    Mijn technische kennis is heel miniem, dus ik heb hier niet echt een zicht op wat dit allemaal inhoudt en wat dit allemaal zal kosten.

De motor is nog gekoppeld aan de oude 912 bak (nog voorzien van de oude nadella aandrijfassen)
    schakelstangstelsel is voorzien van nieuwe nylon.
    Is dit voldoende voor de zwaardere motor? of zou dit ook verbeterd moeten worden indien de motor blijft

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Wim

Zo geven wij beiden hem in ieder geval goede idee om zijn project waar te maken en geld over te houden. 😉

0
      PB

[quote=”cabrio wim” post=189691]Was gewoon een antwoord op je post dat hij enkel met de 912 motor een goedkeuring zou krijgen.
        [/quote]

Maar ik had het idd beter kunnen verwoorden door te zeggen “een 912-achtig blok”.

0
        PB

Ik was helemaal mee in je bedoelingen Wim. 😉

0
          Wim

Was gewoon een antwoord op je post dat hij enkel met de 912 motor een goedkeuring zou krijgen.
            En als alternatief antwoordde ik met de T4 motor, en deze zijn goed te koop voor 3,5K en een opgevoerde voor minder dan 6K, en dan heb je ruim 100 PK.
            verkoop dan de Porsche motor die erbij geleverd is, en je speelt op een break even of winst. 😉

Bedoel maar dat de wet op die manier te misleiden is.

0
            PB

Wim, hij wil hem nu gelijk inschrijven met het 2.2T blok. Dat is op zich al een groot risico, als ze hem daarvoor afkeuren dan komt hij in een straatje zonder einde terecht. En wees er dan maar zeker van dat ze dat wagen van onder tot boven gaan omkeren.

Dat het allemaal haalbaar is daar twijfel ik niet aan, maar het blok veranderen, de ombouw naar het F-model
              en als je aan die zaken begint weet jij als geen ander dat er wel eens heel onaangename zaken kunnen te voorschijn komen. En een T4 blok opbouwen veeg je ook niet uit met een paar €.

0
              Wim

Zoek de verschillen Porsche 912 versus VW type 4 motor. 😉

0
                Wim

T4 is gewoon een VW blok wat gebruikt is in de 912 en de 914 dus 4 cilinder, en als je dat opbouwt (niet als mijne) maar origineel, moeten ze van goede huize komen om dat te zien. 💡

0
                  PB

Tegenwoordig moet een oldtimer in originele staat aangeboden worden op de technische keuring.
                    Als ze dan het blok checken ben je de pineut. :popcorn:

0

Project 912 naar 911. klikhierop

0
                      Wim

Is gewoon een T4 blok hoor, dus met bosjes te koop. 😉

0
                        PB

Ik wou dat ik soms zo’n roze bril had…

Om je wagen wettelijk in orde te hebben moet er een 912 blok in liggen, al eens gekeken wat zo’n blokje tegenwoordig kost?

0

[quote=”PatrickB” post=189671] En hoelang denk je in België nog rond te kunnen rijden met een 911 blok in een 912?[/quote]Een 912 is een 911 alleen met een vier-cylindermotor 😉 Ombouw is goed te doen, Hier die van klikhierop Joost.

0

De porsche bezit belgische papieren, dus ik zou normaal gezien toch zo naar de keuring kunnen gaan en hem inschrijven?
                              Of zou dat nu al een probleem geven met de 2.2T motor.

Op motorisch vlak ken ik wel enkele personen die zouden kunnen meehelpen, alsook begin ik volgend jaar aan een cursus motortechniek. Dus eventueel leuk om er dan zelf aan te werken?

Cosmetisch is geen probleem en kan ik gerust wat tijd nemen

0
                              PB

Geen technische kennis en een P. project beginnen met als basis een P. van +16.000 waar haast niks nog origineel aan is? Wat denk je te spenderen om deze in orde te krijgen? En hoelang denk je in België nog rond te kunnen rijden met een 911 blok in een 912?

0

Hoezo rustig van wegwandelen?

Is volgens mij mooi restoprojectje (op gemak de juiste bumpers opzetten)
                                  en dan met de krachtigere motor dan de standaard 912.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.