912 Targa

  • Maker
    Discussie
  • Beste,

    Ik heb in Nederland mijn droomauto gevonden. Het gaat om een porsche 912 Targa van 1969. Hij is ook betaalbaar mede dat er geen originele motor inzit. Er zit namelijk een 2.0liter van een 914 in. Wel is deze volledig gereviseerd! Wat zouden jullie geven aan deze auto? Hij is perfect in orde ondanks de niet originele motor.

    Nu heb ik wel een probleem aangezien ik hem dan ga moeten invoeren in België ! Heeft iemand hier ervaring mee ? Gaan ze moeilijk doen aangezien er geen originele motor inzit?
    Alvast bedank voor de reacties!!!

    mvg,
    SB

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
    • Gisteren eens bij Stolze langs geweest. die Targa stond er nog steeds.
      Maar dat die een APK heeft betwijfel ik ten zeerste!
      Alle porsches die ik daar gezien he zijn SERIEUZE restauratieprojecten. dewelke omschreven staan als perfect hebben minstens nieuwe bodem nodig,nog maar te zwijgen van de rest.

      was een serieuze ontgoocheling maar toch wel leuk om daar eens rond te wandelen, heeft echt wel zeer zeldzame wagens staan…

      Maar om daar iets te kopen… neen

        Laten staan die handel. Kdacht zelf ook eerst een 912 te kopen. Dit type porsche in degelijke staat is vrij zeldzaam. Wil je een klassieker als 2e wagen en wil je de “prachtlijn” van de 911?…spaar dan gewoon verder.
        Zelf ben ik terechtgekomen bij het SC model. Uiteraard wat euros in reserve gehouden van bij t begin en binnekort krijgt ze een revisie van het motorblok. Dan kan mijn maitresse mezelf overleven :sarcastisch
        Goodluck
        James

          Nog wat geworden? 😉

            Zijn felle teef blijkt een crackhoer te zijn 😉

              Iemand heeft na al dat fouts hier beslist veel liefdesverdriet.

                En als je 30.000 in de hand hebt en je wil dagelijks rijden koop dan een 996.
                Verbruikt 11 a 12 liter en is *wel* comfortabel en heeft wel verwarming én airco én wegklappende zonnekleppen en PK’s en en en en….

                  Komt misschien harder over dan ik wil bedoelen, maar hiervoor heeft men een uitdrukking uitgevonden: De gierigheid bedriegt de wijsheid!

                  Eerst en vooral goed nadenken wat je in de toekomst mogelijk met een 912 wil gaan doen. Dagelijks gebruik? Lijkt me in werkelijkheid niet haalbaar!! Een klassieke Porsche is heus geen feest om mee te rijden! De momenten waarop het betrouwbaar moet zijn, is hij het niet! Heb je een technische achtergrond?
                  Een klassieker is goed als 2e wagen! Kies in dat geval een gezond, onverprutst en dus origineel exemplaar!

                  Beschik je over de som van +/- 30.000euro, dan kan je een goede 912 aankopen (20.000euro kostprijs, andere 10.000euro reserve in geval van…)
                  Heb je echter 40 a 50.000euro ter beschikking, kan je de aankoop van een mooie 911 overwegen (eerste reeks).Deze bedragen heb ik echt niet uit de lucht geplukt! Ik weet enigszinds waarover ik spreek.

                  Wachten, jezelf verdiepen in dit type wagen & sparen! Dromen is toch ook mooi!?

                    Ik zou de wagen laten staan.
                    Ga idd op zoek naar een goed origineel exemplaar.

                    Geloof me, zelf ervaring genoeg met oude porsche’s. Onderdelen kosten handen vol geld.

                    PS: die lampen die hier getoond zijn, zijn niet de juiste voor dit bouwjaar 😉
                    deze voor dit specifiek bouwjaar kosten 260€ stuk bij joma.

                    Dus begin al maar eens te rekenen wat je al niet van kosten zou hebben om al de rest in orde te doen.

                      Denk dat er al genoeg wijze woorden over de wagen gezegd zijn, dus ga me beperken tot dit: een 912-targa is redelijk zeldzaam, dus als de vraagprijs maar 11000 euro is, dan vrees ik het ergste. Van de meeste Porsches denk je op foto “die mag er wel zijn”, maar dat gevoel heb ik niet meteen met deze wagen …

                        Laatste bericht van Funny, hier en nu 1 u. 17 min. geleden. Funny komt dan langs en overal eens tussen, zonder veel erg, … maar in 1 uur tijd zo’n achttal kakjes gelegd en … niets over de 911 club coupe.
                        Wij willen champagne en toastjes.

                        :relaxman: :lekker: :relaxman:

                          Amai ,wat is dat voor een kraam . :puke:
                          Man man man ,ik hoef hier niets meer op te zeggen .Geduld ,geduld ,geduld ,vergeet dit en focus je op iets anders .Tenzij je zelf de verkoper bent die wil weten hoe we over deze wagen denken of als je hem al gekocht hebt . 😉

                          Wim

                            Hij is ook niet gemaakt voor in de regen te rijden, kijk maar een goed. :happy:

                            Sorry SB, maar hou je centjes in je zakken, en spaar nog een paar jaar door, want hier ga je nooit winst of quitte op kunnen maken, ook niet op lange termijn of als origineel zetten van de 912.e

                              Deze wagen ìs al gereviseerd?

                              Heb je daar foto’s van gezien? Heb je het targadak erop gezien? Zat het zoals het moet zitten? Die dakjes en rubbers enz lopen ook aardig op qua kosten.

                                Brr, lijkt mij meer op zo een VW hotrod spul. Volgens mij is dit idd een samenraapsel van 25 jaar Porsche onderdelen, begonnen met de voorruit van een 993 en dan maar vlug de spiegels ook gemonteerd om het “af” te maken 😥

                                Als de mechaniek en de kas goed is zal je nog VEEEL eurotjes nodig hebben om er een ( naar mijn mening ) propere 912 van te maken.

                                Als ik de prijs zie voor 1 originele buitenspiegel, voorruit met chroom inleg en rubber hou ik mijn hart al vast voor de rest van de kosten.

                                Hieraan zou ik niet willen beginnen ❗

                                  klikhierop bij van Kessel.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.