Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › 912E – zeer mooie staat – inruil transaxle mogelijk
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door
stijnG.
-
MakerDiscussie
-
21 juni 2016 om 00:09
Porsche 912E
bouwjaar 1976
slechts 2099 exemplaren gemaakt (nr1165)
bikkelharde wagen: magneettest met glans doorstaankleur 027=guardsred (herspoten enkele jaren terug)
interior leatherette copperred/Tweed/Twill
afgeleverd in St.Louis
invoice Feb.’76
Fabrieksopties
397=Fuchs 5,5×14
565=leather steering wheel
568=colored windows
airconditioningEuropese ombouw: H4 koplampen, bumperguards
Start, rijdt en remt perfect!
Zeer mooie wagen, met prachtig interieur.
Lak is niet overal perfect, maar doch zeer mooi. Bestuurderszetel heeft scheur links onder (offertes liggen van 100-250 om dit te herstellen), voor de rest PERFECT interieur.prijs: 35.000€
Inruil 951, 944 S2, 944 S2 cabrio mogelijk. -
MakerDiscussie
-
@ Mush en bij uitbreiding ook aan Bert V:
:respect2: :first: :respect2:
Euh ????? Dit was echt wel mijn post: dirk l. Sorry Rollie, dit forum is op hol geslagen denk ik !?
snellere auto, ik wil ne Porsche 😳 en ne Porsche is voor mij het silhouet van de 911. Dit silhouet komt terug in een 912, en een 912 is daarmee voor mij “cool”, en spreekt mij persoonlijk harder aan dan eender welke andere Porsche, hoe hard hun lof ook bezongen wordt.
Noem mij wat je wil, maar zo voelt het aan voor mij.+1000
Ik moet het hier thuis ook altijd opnemen tegen de jeugd, een Lamborghini hier een Ferrari daar, het kan mij allemaal geen bal schelen, de lijn van een 911 blijft de lijn van een 911 daar geniet ik elke dag van.Eén dezer ga ik ‘m terughalen
:applaus: :applaus:
‘t Beste is nog altijd van elk eentje natuurlijk maar de taksen op zo’n nieuwere nemen veel van het plezier weg. Da’s trouwens één van de redenen dat de Jubi te koop staat (en niet verkocht zoals hier verkeerdelijk op het forum vermeld is).
Otoh, zou’k terug graag een 996 4S hebben (moest de Jubi weg zijn) maar daar ligt de taks nog hoger dan bij de Jubi, een 996 turbo is qua taksen al helemaal te gek voor woorden.
Ik liep verleden week in Paal, aan’t rondkijken in de showroom naar al het lekkers dat er stond en eigenlijk, als ik eerlijk was met mezelf, moest ik toegeven dat ik me eigenlijk niet kon verbeteren. Geen enkele die daar stond was zo speciaal als de Jubi. Ik was er de dag ervoor nog een ritje gaan mee doen en terug verliefd geworden zeker? Eén dezer ga ik ‘m terughalen 8)Begrijp me niet verkeerd, dit is een prachtige auto. Maar 86 pk is maar 86 pk. Ik heb nog met auto’s gereden met dergelijk vermogen en ik dus weet ik voor mezelf dat dit me na een tijd geweldig gaat tegenstaan. Er zijn nu éénmaal momenten, schaars of niet, dat je eens lekker op de gas wil gaan staan en het beest wil loslaten.
mush for president.
Jij schreef op een mooie manier neer wat ik op een boertige manier neerpende…..waarvoor dank 🙂Zo’n wagen koop je voor de looks, voor het chroom rond de ramen, voor het vintage interieur….en inderdaad voor het silhouet
Als ik wil snel rijden (wat ik trouwens niet wil), dan kruip ik in mijn bmw
Met de 987 en 951 kon ik ook de kasseien uit de straat trekken, snel rijden, snel bochten nemen and so on…..maar dat was niet wat mij aantrok in die wagens. Wel de looks, de feel enzoverder
Zoals jullie weten koop ik geregeld andere oldies, en ik grijp altijd terug naar hetzelfde: vintage, oude techniek, looks and feel good gevoel. Ik koop mijn funwagens met zeer veel buikgevoel, niet met specs in mijn achterhoofdVriend van me had eind jaren ’90 een pré-impact 911 en klaagde toen al dat een beetje Golf GTI ‘m ‘t snot voor de ogen reed. We zijn nu bijna 20 jaar later en auto’s zijn alleen maar sneller geworden.
De Opel Rekord van m’n vader ging in de jaren ’80 van 0 naar 100 in 23 seconden. Kijk, daar kan je al eens een 10-tal seconden (of meer) afknijpen met modernere motors, andere materialen, etc… Een Porsche ging in die tijd van 0 naar 100 in pakweg 6 a 7 seconden. Daar kan je dus geen 10 seconden meer afknijpen of ‘t wordt tijdreizen 8)
Maw: de andere constructeurs zijn in het voordeel want je kan ook maar *zo* snel van 0 naar 100 geraken. Deze beperking in fysica gaat Porsche meer en meer parten beginnen spelen en de hoogdagen van de alleenheerschappij op de autobahn zijn voorbij. De snelste wagen is al lang geen Porsche meer, en je kan voor veel minder een veel snellere auto kopen. Maar… (zoals ik hier reeds zei) Ik wil geen snellere auto, ik wil ne Porsche 😳 en ne Porsche is voor mij het silhouet van de 911. Dit silhouet komt terug in een 912, en een 912 is daarmee voor mij “cool”, en spreekt mij persoonlijk harder aan dan eender welke andere Porsche, hoe hard hun lof ook bezongen wordt.
Noem mij wat je wil, maar zo voelt het aan voor mij.
Een 912 koop je niet om te racen. En, voor zij die denken af te gaan aan ‘t rood licht, mensen verwachten ook niet dat je ze verloren gaat rijden. Integendeel, de positieve opmerkingen en thumbs up die ik ooit gekregen heb kwamen vooral bij de ritjes met mijn ex-912 (aka de smurf).
Lang verhaal kort: om te racen: hoe recenter, hoe beter. Om te genieten, zonder opgefokt te moeten rondrijden, is zo’n 912 een geschikte kandidaat :up: en als een auto van 40 jaar oud nu nog vlotjes met het verkeer meekan wil dat zeggen dat die auto in zijnen tijd geen mank paard was (remember: Opel Rekord van ’80… 23 seconden)[quote=”Yellow Submarine” post=237210]+1
Er is iets heel rustgevend aan de wetenschap dat mijne gele met een simpele voetreflex van een brave cruiser in 7de transformeert naar een razende brulboei in 2de versnelling… Waarbij uiteraard de rest van het verkeer als een freeze frame van een andere dimensie achter mij wordt gelaten… :popcorn:[/quote]
En … daar gaan wij weer …
Allemaal:
Ik wil de grootste hebben
Ik wil de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben:drink:
no sweat Mickey…
Enkel: toen ik de 951 had haalde iedereen er zijn neus voor op, en nu mogen ze hun broek verversen als ze een in die staat zien.
Met de 912E hetzelfde: tsssss een 2L, das geen porsche hoorDus daarom dat ik als argument gaf dat hij echt geen slak is hoor, en daarom ook dat ik erbij zette dat je het uiteraard niet moet vergelijken met een 911.
Dit is een superleuke vintage sunday cruiser@StijnG dat van je VW weet ikzelf niet meer
Ik wou gewoon aangeven dat het geen verkoopsargument voor een Porsche kan zijn.
Hey Stijn
[hide]lekker auto rijden is zoals goede sex. Soms is er heel weinig tijd en dan kan zo’n vluggertje deugd doen… Maar voor goede dingen moet je meestal tijd nemen en is snelheid veruit van ondergeschikt belang. Ik vind het af en toe ook eens plezant de rapste te zijn, maar ik vind het zaaalig om rustig te cruisen en daar heb je echt niet veel pk’s voor nodig.
[/hide]
Echt knap ding dat je daar verkoopt, nog een geluk dat het geen cabrio is en dat mijn garage al vol staat…anders…
Hopelijk blijft die in de buurt van het forum, er zitten er hier toch genoeg met goede smaak zeker?
mannen….chillax even.
Dit was als antwoord op het veel gehoorde “dat is geen echte porsche”, “hij heeft maar een 2L” enzoverder….
Met mijn 5reeks touring 6cylinder 3 liter ga ik ook als een rakket hoor…..dezelfde voetreflex Yellow Submarine……maaaaaar: it’s not all about speed.En als ik me goed herinner was het ook Mikey die destijds wat “commentaar” had op mijn beter dan nieuw gerestaureerde T2a. Zal de aard van het beestje zijn zeker?
Bedankt verder voor de succeswensen
+1
Er is iets heel rustgevend aan de wetenschap dat mijne gele met een simpele voetreflex van een brave cruiser in 7de transformeert naar een razende brulboei in 2de versnelling… Waarbij uiteraard de rest van het verkeer als een freeze frame van een andere dimensie achter mij wordt gelaten… :popcorn:
Sorry zenne mannen maar een Porsche die “maar deze wagen kan verbazingwekkend goed mee met het hedendaags dagelijks verkeer.”
Think about it ….
Kon het niet laten …..
Voor de rest veel succes met de verkoop met dit mooie exemplaar
De reden waarom ik de boxster verkocht was louter omdat de kids ook al eens meewilden. Daarom dus de in showroomstaat gerestaureerde T2a aangekocht….en tof dat ze dat vonden!!!! Maar in de tijd dat ik hem had zijn ze geen enkele keer mee geweest.
Dan dus terug mijn gedacht: een echte (voor sommigen niet) porsche: deze 912E dus. Best of both worlds dacht ik: coupe en toch 2 extra zitplaatsen achteraan voor de kids.
Als ik dan terugdenk waren er maar 2 auto’s waarmee ze geregeld eens meegingen: de kever en de 951.
En als ik eerlijk ben: ja ik heb mij al een paar kletsen rond mijn oren gegeven omdat ik de 951 verkocht heb. En ik ben ervan overtuigd dat, mocht de 912E verkocht geraken, ik hetzelfde zal doen binnen enkele jaren.
Want waarom moet ik deze nu eigenlijk verkopen? Zoals ik zeg: best of both worlds….het zal de aard van het beestje zijn zeker?Spijt komt na de zonde? Don’t look back is mijn moto dan.
Een 968 vind ik het summum van de transaxles, maar die zijn jammergenoeg nog geen oldtimer en de taksen vind ik te hoog om 3000km per jaar mee te bollen.
Nu ja, deze is nog niet verkocht, dus voorlopig worden geen plannen gesmeed.
Voor velen is deze 912E toch nog steeds een buitenbeentje en dit terwijl hij veel exclusiever is dan de 911 uit dezelfde periode. Remember 2099 stuks gemaakt. Misschien moet ik wachten tot Magnus Walker eentje koopt, dan gaan de prijzen zeker het dubbele.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.