912E – zeer mooie staat – inruil transaxle mogelijk

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 912E – zeer mooie staat – inruil transaxle mogelijk

• Maker
    Discussie
  • Porsche 912E
    bouwjaar 1976
    slechts 2099 exemplaren gemaakt (nr1165)
    bikkelharde wagen: magneettest met glans doorstaan

kleur 027=guardsred (herspoten enkele jaren terug)
    interior leatherette copperred/Tweed/Twill
    afgeleverd in St.Louis
    invoice Feb.’76
    Fabrieksopties
    397=Fuchs 5,5×14
    565=leather steering wheel
    568=colored windows
    airconditioning

Europese ombouw: H4 koplampen, bumperguards

Start, rijdt en remt perfect!
    Zeer mooie wagen, met prachtig interieur.
    Lak is niet overal perfect, maar doch zeer mooi. Bestuurderszetel heeft scheur links onder (offertes liggen van 100-250 om dit te herstellen), voor de rest PERFECT interieur.

prijs: 35.000€
    Inruil 951, 944 S2, 944 S2 cabrio mogelijk.

3.jpg

1.jpg

2-2-3.jpg

4-2.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

11.jpg

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Geen paniek mannen

Ipv van die viercyclinderkes ( 😳 foutje :sarcastisch) gaat hij terug met ne echte Porsche rijden: nen TRANSAXLE :mrgreen: :up: :ass: :happydance: :mrgreen:

PS: proper CS-ke al overwogen http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-968-cs-clubsport-108939131.htm ?
      Is wel geen oldtimer 👿 maar met Recaro Pole Postiions erin, ben je vertrokken (of lekkere Sparco’s)

Ik kan zeker beamen dat het hier om een toppertje gaat.
        Wagen al enkele malen irl mogen beschouwen en ook eenmaal meegeweest.

De performance zit toch in de wagen, wat ik niet had verwacht. Kan gerust mee met het dagdagelijks verkeer.

Wie deze wagen zal overnemen zal er zeker een prachtexemplaar aan overhouden :up:

Ik zal hem zeker missen

Ja Stijn, dat van veel moois en veel te weinig plaats ken ik :bounce:

Ik had mijne 912 destijds NOOIT mogen wegdoen :what: :censored:

Desalniettemin, suc 6 met de verkoop !

succes met de verkoop, herinner me de foto’s nog van je 944 ook dat was een prachtexemplaar, jammer dat je die toen hebt weggedaan :bounce:

@dirk I
              die heb ik nu een half jaartje dacht ik.
              Zoals jullie weten verander ik geregeld van hobbywagen…..zo veel moois, en zo weinig plaats.
              En ook zoooo weinig tijd. Zondag deed ik een ritje en dat was toch terug een maandje geleden, en dat vind ik dus zonde.

Let wel: aan de wagen scheelt niets, dus dit is zeker niet de reden waarom ik hem zou wegdoen. Menig mensen op het forum kennen de wagen en kunnen dit beamen.

@911cabriog50

Staat nog geen weken op 2dehands, maar pas van begin vorige week. Dus zal een andere zijn die je gezien hebt.

Je kan het inderdaad niet vergelijken met bijvoorbeeld een 3.2 :salut: , maar deze wagen kan verbazingwekkend goed mee met het hedendaags dagelijks verkeer.
              Het 2.0L 4 cylindertje, met Bosch injectie kan goed zijn mannetje staan….maar een racket is dit inderdaad niet.

staat al enkele weken te koop op 2dehands of kapaza, is nochtans een hèèl mooi exemplaar volgens mij maar een 912 is wss qua motor aan de trage kant als je sportief wil vooruitgaan of ben ik fout?

Wel wel, en die had je toch maar net dacht ik :think:

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.