914

  • Maker
    Discussie
  • Betreft volgende advertentie:

    914

    Wat ik zelf zie is dat het spuitwerk nogal slordig is (kabels etc. mee gespoten) en dat de letters op de achtergrille ontbreken.

    Maar wellicht zitten er hier 914 kenners die nog veel meer zien?

    Ik zou willen weten of het de moeite loont om eens tot daar te gaan.

    Edit: ik zie net dat de advertentie op MP weg is, maar hier staat hij ook (als hij nog ni verkocht is ondertussen, natuurlijk):
    Mobile.de

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
    • onbegrijpelijk, wisten deze wagen al jaren staan, en wouden zeker meer geven dan 4750, maat had zelfs zijn kaartje afgegeven met gegevens… gewoon achterlijk… vorige maand moest hij er nog zeker 8000 van hebben

      Wim

        Kat in het nauw kan rare sprongen maken. 🙄

          Dit is onwaarschijnlijk :what:
          Ik begrijp je :bounce: x……………………………………………………

            :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

            PB

              nope, ironpatje is een oude bekende hier.

                Edit: had ni op 2de link gedrukt.

                Lijkt bijna een grap?

                  Ik heb een grrrroooot glas water nodig.

                    [quote=”bully” post=161857]Soms kan men mazzel hebben. klikhierop Vandaag voor heeeel weinig verkocht. klikhierop[/quote]

                    ‘k Wodr nie goe. 😕
                    Klaagde een paar weken geleden op PF NL dat hij een inruilbod van 6duizend te weinig vond en ik heb ‘m een PB gestuurd. :wtf:
                    Op PF B! :loser:

                    AAARgkl.

                      Ik ben er mij wel degelijk van bewust dat een complete ‘as new’ restoratie heel veel geld kost. Alleen heb ik uit de uitleg begrepen (en zie je ook aan de wagen) heeft die van Stefco geen restauratie, in die zin van het woord, gehad. Hij is aan de buitenzijde herspoten en dat is het zowat (en ook dat is al 7 jaar geleden gebeurd). Het is een hele mooie, heeft geen roest, motor draait goed, interieur en zetels zijn proper,maar hij ziet er, op de lak na, wel zijn leeftijd uit.

                        Soms kan men mazzel hebben. klikhierop Vandaag voor heeeel weinig verkocht. klikhierop

                        Wim

                          [quote=”Pitchie” post=161833]

                          Het moet echt niet gekker worden! Als een 914 in dezelfde prijscategorie komt als een 911 van dezelfde leeftijd, klopt er ergens iets niet naar mijn gevoel.[/quote]

                          Alles waar Porsche een vinger in de pap heeft gehad zal geld waard worden, dus waarom niet de 914 :think: omdat die dan samen met Porsche en VW ontworpen is. 💡

                          Lijk maar naar de Karmann Beutler waar Porsche zich met heeft geamuseerd, die is onbetaalbaar geworden voor velen van ons, en dat ding ziet er dan nog niet uit, want geheel mooie Karmann project is daar om zeep geholpen door Porsche.

                            Een redelijk goed 914 koetswerk kaal zetten en in nieuwe toestand brengen, met nog een paar duizend opzij gelegd voor onverwachte akkefietjes, kost heel grof gerekend 12 duizend, tot misschien wel veilig gerekend ongeveer 15 duizend €. Maar dan heb je een betere wagen dan ooit nieuw uitgeleverd door Karmann. Ik heb de oefening gemaakt met Arno, koetswerkonderdeel per koetswerkonderdeel, bij de minste twijfel vervangen. Voor deze oranje 914-4 aan 5.500€, met oorspronkelijke 2 liter “GB” motor, met goede harde ophangingspunten :
                            http://www.914parts.eu/index.php?cont=autos&car=914_015

                            914oranje_Arno_batterijhouder.jpg
                            (motorruimte rechts met batterijhouder)

                            Wie belangstelling heeft kan het handgeschreven lijstje met benodigde onderdelennummers van me krijgen. Voor krap 18k heb je dan een wagen, waarvan je weet hoe goed de behandeling was. Het is dus zoals porsche914orange schrijft, eigenlijk normaal.

                            En de duurdere 914-6 gaan nog het snelst weg:
                            Het imago van goedkope volksporsche is volkomen onterecht. Sommige 914-onderdelen zijn zeer duur, als je ze tenminste kan vinden. De meeste gewone 911 zijn niet zeldzaam, goede 914 wel en ze hebben dan nog eens een beter wegligging ook. :coolness: :respekt: Als je hoort dat er misschien 800 stuks 914-6 overleefd hebben mét 110 pk motor, verwondert het me niet, dat er wrakken aan 20 duizend te koop staan. Geef dan 15 duizend uit aan koetswerk, 20 duizend aan een volledig vernieuwde motor, 5duizend reserve en je kan ‘m zo verkopen aan 60 duizend. :think: :sarcastisch (Mits op de liefhebber te botsen of lang genoeg te wachten.)

                            3645672.jpg

                            http://www.carandclassic.co.uk/car/C385931 verkocht aan 45k £ weliswaar na er 35k in te steken.

                            Intussen heb ik nog ander werk. Vandaar dat voorlopig mijn 914-plan op ijs ligt.

                              Heb el meerdere keren aan Stefco voorgesteld daar een tap te zetten..; zo voor de vrijdag na het werk ofzo hé 😉

                              Wat betreft de prijzen… ook even in gedachten houden wat het kost om eentje in orde te zetten. Dat loopt heel snel op. Hed Joris aan deze bezig gezien, was voor zichzelf en die is echt zeer zorgvuldig opgebouwd…

                              XXX

                                @Pitchie, als je niet gaat kijken dat weet je het niet hé. Is inderdaad een mooie van Joris maar inderdaad prijzig. Voor die staat wordt dat tegenwoordig gevraagd hé 🙁
                                @Stefx – we hebben elkaar daar al meermaals gemist of gezien zonder het te beseffen. Ik loopt daar ook al bijna 30 jaar binnen voor onderhoud :salut:

                                  Zit regelmatig (wekelijks) in Lint… nog gene mooie 928 zien staan 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.