914

  • Maker
    Discussie
  • Graag had ik wat meer info gekregen voor een 914.

    Waar op te letten?
    Waar vind je de motor en serienr?
    Welke types bestaan er 1.7 1.8 en 2.0
    Welke van deze types is de beste? of de meest geliefde?

    Graag al jullie opmerkingen en kennis….. 😀

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Geen enkele 914 kenner/rijder hier ???

        😥 😥 😥

          Gezocht injectoren voor Porsche 914 bouwjaar 1974 – 4 cilinder – 2.0 liter.

            [quote=”Hendrik914″ post=185370]Je weet wat er nu komt, niet? :coolness: Heb je het tabblad “Zoeken” hierboven al gebruikt? :what:

            :think: Maar 914-liefhebbers hebben natuurlijk ene streep voor …:sarcastisch

            Dus. Mijn persoonlijke volgorde van liefhebben:

            1. 914-4 EU GB-nr. motor, liefst uit 1973 (prijs/kwaliteit beste koop)
            2. 914-6 (met vraagprijs 60-70k pas 2e keus)
            3. 914 met 1,7 liter, in 1973 met een betere bak, de eerdere moet je gewoon worden
            4. 914-4 VS GA-nr. motor (ongelooflijk hoeveel onderdelen je kan vervangen door niet-oorspronkelijke of gewoon eraf laten :puke: ; Deze stijgt naar nr. 3 op de lijst, als als als, als de motor nog helemaal oorspronkelijk is en als er geen plamuur of polyester onderzit en als je iemand kent die de motor naar de Europese 101 pk kan wijzigen, bijvoorbeeld “Porsche 914 Club Holland” :respekt:)
            5. 914-4 VS GC-nr. motor
            6. 914 met 1,8 liter

            [/quote]

            Ik zal in mijn “rost” draadje eens foto’s plaatsen van de achterophanging rechts. De batterijhouder erboven en de rechterschort rond de motor mogen desnoods roest zijn, die stukken zijn gemakkelijk verkrijgbaar en erin te lassen. Maar het koetswerk boven en achter de bodemplaat en het binnenste (achterste rechter)ophangoog moeten hard zijn. Bij mij zit daar 1 enkel oppervlakkig spatje roest en voor de rest nog de oorspronkelijke lak, gedeeltelijk verkleurd door olie en modder en … 😯 batterijzuur. Als het ontluchtingsgaatje onderaan dat ophangingsoog nog open is, is het ook een goed teken. Een gat in de bodemplaat is niet zo erg, de volledige bodemplaten links en rechts van de tunnel zijn verkrijgbaar en kan je er desnoods laten onzichtbaar inlassen.

            Ze zijn uiteindelijk allemaal roest. Alleen merk je het soms nog niet. :mrgreen:

              (Kuch)

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.