- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
10 juli 2014 om 21:36
Aangezien ik geen goede EU 2 liter vind, gewoon een slechte uit Florida gekocht. Maar dan wel een die in het Zuiden geleverd is, echt daar rondgereden heeft en sinds 2011 bij ons.
VIN 472 291 30 XX
Motor EA 0349XX ist original
Farbe 1410=signalorange
Interieur 11=Kunstleder schwarz
Händler UO=New Orleans
Rechnung März’72
Extras 027=Emissionsdatenschild
567=getönte Frontscheibe
570=NotsitzkissenEcht een slechte bak, zo slecht dat hij op O-platen staat en ik denk niet dat op gewone platen zetten ooit gaat lukken, tenzij met veel tijd en boterhammen. :puke:
De zetels zijn versleten. ‘k Zal wel eens een fotootje plaatsen. Ze zijn met textielplakband (“ducktape”) beiden heel kunstig in vorm gehouden door een Oranje-onderdaan, een Nederbelg, die netjes voor een roze formulier zorgde en blanco keuring. (Een 1,7L met een USA 2L “title”, straf.) 😎
De injectie is omgebouwd naar Webers en hij haalt veel teveel pk’s, meer dan ene Amerikaanse 2L uit 1975. :respekt: https://porscheforum.be/New/forum/62-porsche-mening/123161-steve-s-vw-shop#173329 De versnellingsbak schakelt waarschijnlijk “normaal” moeilijk voor een 1972, bij een 1973 moest ik minder voorzichtig schakelen, maar zat ik wel altijd in 4e ipv in 2e.
De besturing is van een 930. Alles wat onder de voorwielen zit, ziet er nieuw uit, maar niet oorspronkelijk. De voorste ophangpunten van de voorwielscharnierarmen heb ik nog nooit in mijn leven gezien. Stevig ziet het er wel uit. Spijtig genoeg nam ik geen foto bij de onderkantinspectie.
Alles achter de voorwielen zit er roest en gedeukt uit, maar dat hoort zo bij een 914 bodemplaat. Ik heb trouwens pas beslist tot aankoop toen ik een heel klein zacht plekje vond vlak voor de linkerachterwielnis, anders had ik het niet betrouwd. En mijn plaatslager moet ook leven.
Alle zichtbare rubbers zijn waarschijnlijk hoogstens 10 jaar oud. Beide koffers zijn nu wel droog en roestvrij, maar ze zijn wel ooit eens heel artistiek gelast en geverfd, ook dat hoort zo.
De vorige eigenaar heeft de elektriciteit gedeeltelijk vernieuwd, dat hoort eigenlijk niet, een 914 met minder elektrische kuren dan een 924.
Doe ik nu net een e-berichtje open van de vorige eigenaar, 50 foto’s met wat op een motor in vergevorderde staat van ontbinding lijkt en een hoop roeste veren, roeste schroeven, roeste injectienaalden en roeste buizen, venturi’s & cilinders. Dat had hij me allemaal niet duidelijk verteld voor ik ‘m kocht!
Plofzicht van de oude Webers:
die zijn 2 jaar geleden vernieuwd:
Allicht een slechte belegging dus. Ik kan haast niet wachten om die roestkleurige bak naar huis te rijden dit WE. :happy:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.