914-4 uit Florida

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 914-4 uit Florida

  • Maker
    Discussie

  • Hendrik
    Deelnemer

      Aangezien ik geen goede EU 2 liter vind, gewoon een slechte uit Florida gekocht. Maar dan wel een die in het Zuiden geleverd is, echt daar rondgereden heeft en sinds 2011 bij ons.

      VIN 472 291 30 XX
      Motor EA 0349XX ist original
      Farbe 1410=signalorange
      Interieur 11=Kunstleder schwarz
      Händler UO=New Orleans
      Rechnung März’72
      Extras 027=Emissionsdatenschild
      567=getönte Frontscheibe
      570=Notsitzkissen

      Echt een slechte bak, zo slecht dat hij op O-platen staat en ik denk niet dat op gewone platen zetten ooit gaat lukken, tenzij met veel tijd en boterhammen. :puke:

      De zetels zijn versleten. ‘k Zal wel eens een fotootje plaatsen. Ze zijn met textielplakband (“ducktape”) beiden heel kunstig in vorm gehouden door een Oranje-onderdaan, een Nederbelg, die netjes voor een roze formulier zorgde en blanco keuring. (Een 1,7L met een USA 2L “title”, straf.) 😎

      De injectie is omgebouwd naar Webers en hij haalt veel teveel pk’s, meer dan ene Amerikaanse 2L uit 1975. :respekt: https://porscheforum.be/New/forum/62-porsche-mening/123161-steve-s-vw-shop#173329 De versnellingsbak schakelt waarschijnlijk “normaal” moeilijk voor een 1972, bij een 1973 moest ik minder voorzichtig schakelen, maar zat ik wel altijd in 4e ipv in 2e.

      De besturing is van een 930. Alles wat onder de voorwielen zit, ziet er nieuw uit, maar niet oorspronkelijk. De voorste ophangpunten van de voorwielscharnierarmen heb ik nog nooit in mijn leven gezien. Stevig ziet het er wel uit. Spijtig genoeg nam ik geen foto bij de onderkantinspectie.

      Alles achter de voorwielen zit er roest en gedeukt uit, maar dat hoort zo bij een 914 bodemplaat. Ik heb trouwens pas beslist tot aankoop toen ik een heel klein zacht plekje vond vlak voor de linkerachterwielnis, anders had ik het niet betrouwd. En mijn plaatslager moet ook leven.

      Alle zichtbare rubbers zijn waarschijnlijk hoogstens 10 jaar oud. Beide koffers zijn nu wel droog en roestvrij, maar ze zijn wel ooit eens heel artistiek gelast en geverfd, ook dat hoort zo.

      De vorige eigenaar heeft de elektriciteit gedeeltelijk vernieuwd, dat hoort eigenlijk niet, een 914 met minder elektrische kuren dan een 924.

      Doe ik nu net een e-berichtje open van de vorige eigenaar, 50 foto’s met wat op een motor in vergevorderde staat van ontbinding lijkt en een hoop roeste veren, roeste schroeven, roeste injectienaalden en roeste buizen, venturi’s & cilinders. Dat had hij me allemaal niet duidelijk verteld voor ik ‘m kocht!

      Plofzicht van de oude Webers:

      ouweWeberplofzicht.jpg

      ouweWeber.jpg

      ouweWeberonderdelen.jpg

      die zijn 2 jaar geleden vernieuwd:

      Weberventurisnieuw.jpg

      Weberventurisingebouwd.jpg

      Weberonderkantnieuw.jpg

      Allicht een slechte belegging dus. Ik kan haast niet wachten om die roestkleurige bak naar huis te rijden dit WE. :happy:

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
    • XXX

        Nice Hendrik, die wil ik zien meerijden op de LTP te Antwerpen… :think:
        Eigenlijk wordt ik hoe langer hoe *luv op deze modellen, weet niet waarom maar ze hebben iets… :up:

          Achteraan links was er een zacht plekje en een roeste driehoek, die was wel nog te redden:

          DSCN1038.jpg

          Een enkel gaatje is niet zo erg, veel koetswerkonderdelen zijn nog nieuw te krijgen; Slechts 70 €, om er een klein stukje uit te slijpen en de rest weg te gooien is toch nog goedkoper dan het te laten plooien …

          929_P345BL_914parts_eu.jpg

          Daarmee is de ergste roest onderaan toch al voorlopig gestopt.

          DSCN1044.jpg

          En nu rap nog wat :driver: , voor zondagse boodschappen is een 914 ideaal. :happydance:

            Glijbaan is gesloten, maar ık zwem wel wat ın de zee tussen de drankjes. 😎

            Maar kıjk nu toch eens wat je hıer vındt, wanneer je een paar keer blıjft klıkken op ”welkom” bovenaan lınks:
            :sarcastisch
            http://www.porsche-914-club-holland.nl
            😛
            4.jpg

            Je zou het nıet zeggen, maar de lak kan wel wat beter, het ıs ook al herspoten natuurlıjk.
            Donderdag motor- en versnellıngsbakolıe verversen en eenzelfde rechterzıjspıegel erbıj. Remmen werken goed, slangen zıjn vervangen en klauwen gereınıgd.

              Fijne vakantie Hendrik, alhoewel daar wordt niet iedereen gelukkig van … denk dat je afentoe van de glijbaan af moet om in vorm te blijven!! :drink:

                Best wel grappig. Op aandringen van de kinderen en neefjes en nichtjes van de eega zit ik hier in een waterpretparkhotelcomplex (Nederengels resort) met eten en drinken inbegrepen de klok rond. Het rostje staat thuis op de O-plaat te wachten en die ligt dan weer klaar bij de verzekeringsmakelaar. Zucht. Zeelandrit zondag 3 augustus van de Porsche 914 Club Holland; daar denk ik nu aan terwijl ik tik op een Turks klavier. En Turks bier nip. Kerdzjie. Een van de spruiten is het rijbewijs aan het halen … eens zien wat dat geeft …

                  nog een leuke mocht je deze noch niet gezien hebben:

                    Het roste wagentje vindt die oranje bak mooi, maar ze mogen ook zonnebloemgeel of blauwmetaalzilver (metallic polar silver) zijn hoor. 😉

                    35k voor een ombouw. Een flink stuk van de prijs is waarschijnlijk de nieuwe motor en versnellingsbak.
                    Een koetswerk van een 914-4 naar een 914-6 ombouwen moet ook gebeuren door iemand die er iets van kent. Er zijn verstevigingen in te lassen en de wielbasis blijft dan nog altijd een klein beetje afwijken, maar dat valt allicht op te lossen met spacers.

                      is hij niet een beetje jaloers op dit broertje met een 3.2 hartje geimplanteerd ?

                        Wat vind ik hier nu op blz 9 van de laatste nieuwe VS 1971 cataloog met toebehoren voor 911 en 914?

                        TADAAM

                        cataloog1971_buitentoebehoren914_tekst.jpg

                        Het rek op de achterkoffer is een oorspronkelijk Amerikaans toebehoren (A). :happydance:

                        En dat van die “bull bar” (B) is zelfs heel goed mogelijk, Harley G.
                        SAM_0006.jpg
                        Een triangel is in ieder geval nooit meegekomen, Wim, maar je mag die hier toch enkel gebruiken om in geval van nood af te slepen aan ten hoogste 25 km/u.

                        Merk ook op dat mijn rostje ook het allereenvoudigste 914 logo draagt zoals in deze cataloog afgebeeld.

                        De zijflankstrepen (D) hebben de P en de E bij mij net doorsneden door de deurrand en in de cataloog net niet. Wat in elk geval fout is imo is wat je vaak ziet: enkel de P of de E doorsneden. Voor mij moet het symmetrisch zijn tov van de deur en niet t.o.v. de ruimte tussen de wielnissen.
                        SAM_0007klein.jpg

                        Nu nog andere velgen en het rostje is helemaal oorspronkelijk.

                        Enkel de uitlaten zijn een fantasietje, maar het geluid is wel indrukwekkend … ze horen me afkomen. 😆
                        2964080107201742.jpg

                        Attachments:
                        • cataloog1971_buitentoebehoren914_foto_2014-07-13-2.png

                          Wat vind ik hier nu op blz 9 van de laatste nieuwe 1971 cataloog met toebehoren voor 911 en 914?

                          TADAAM

                          cataloog1971_buitentoebehoren914_foto_2014-07-13.png

                            Volgens mij dienen de bevestigingen voor de bull bar…. :coolness:
                            Anyway, veel plezier ermee!

                            Wim

                              Heb je de triangel er ook nog bij om achter de camper te hangen. 😉

                                Hierzie, de voorzijde van het rostje:

                                914rostjevoorzijde.jpg

                                Waarschijnlijk nog de Amerikaanse bevestigingspunten om het achter een zwerfwagen mee te slepen? Voor de rest zien ophanging en besturing er onderaan vooraan nog nieuw uit.

                                Rest volgt.

                                  Weer eentje om te volgen :up:

                                    Leuk man! :respekt:

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.