914-4 uit Florida

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 914-4 uit Florida

• Maker
    Discussie

• Hendrik
    Deelnemer

Aangezien ik geen goede EU 2 liter vind, gewoon een slechte uit Florida gekocht. Maar dan wel een die in het Zuiden geleverd is, echt daar rondgereden heeft en sinds 2011 bij ons.

VIN 472 291 30 XX
      Motor EA 0349XX ist original
      Farbe 1410=signalorange
      Interieur 11=Kunstleder schwarz
      Händler UO=New Orleans
      Rechnung März’72
      Extras 027=Emissionsdatenschild
      567=getönte Frontscheibe
      570=Notsitzkissen

Echt een slechte bak, zo slecht dat hij op O-platen staat en ik denk niet dat op gewone platen zetten ooit gaat lukken, tenzij met veel tijd en boterhammen. :puke:

De zetels zijn versleten. ‘k Zal wel eens een fotootje plaatsen. Ze zijn met textielplakband (“ducktape”) beiden heel kunstig in vorm gehouden door een Oranje-onderdaan, een Nederbelg, die netjes voor een roze formulier zorgde en blanco keuring. (Een 1,7L met een USA 2L “title”, straf.) 😎

De injectie is omgebouwd naar Webers en hij haalt veel teveel pk’s, meer dan ene Amerikaanse 2L uit 1975. :respekt: https://porscheforum.be/New/forum/62-porsche-mening/123161-steve-s-vw-shop#173329 De versnellingsbak schakelt waarschijnlijk “normaal” moeilijk voor een 1972, bij een 1973 moest ik minder voorzichtig schakelen, maar zat ik wel altijd in 4e ipv in 2e.

De besturing is van een 930. Alles wat onder de voorwielen zit, ziet er nieuw uit, maar niet oorspronkelijk. De voorste ophangpunten van de voorwielscharnierarmen heb ik nog nooit in mijn leven gezien. Stevig ziet het er wel uit. Spijtig genoeg nam ik geen foto bij de onderkantinspectie.

Alles achter de voorwielen zit er roest en gedeukt uit, maar dat hoort zo bij een 914 bodemplaat. Ik heb trouwens pas beslist tot aankoop toen ik een heel klein zacht plekje vond vlak voor de linkerachterwielnis, anders had ik het niet betrouwd. En mijn plaatslager moet ook leven.

Alle zichtbare rubbers zijn waarschijnlijk hoogstens 10 jaar oud. Beide koffers zijn nu wel droog en roestvrij, maar ze zijn wel ooit eens heel artistiek gelast en geverfd, ook dat hoort zo.

De vorige eigenaar heeft de elektriciteit gedeeltelijk vernieuwd, dat hoort eigenlijk niet, een 914 met minder elektrische kuren dan een 924.

Doe ik nu net een e-berichtje open van de vorige eigenaar, 50 foto’s met wat op een motor in vergevorderde staat van ontbinding lijkt en een hoop roeste veren, roeste schroeven, roeste injectienaalden en roeste buizen, venturi’s & cilinders. Dat had hij me allemaal niet duidelijk verteld voor ik ‘m kocht!

Plofzicht van de oude Webers:

ouweWeberplofzicht.jpg

ouweWeber.jpg

ouweWeberonderdelen.jpg

die zijn 2 jaar geleden vernieuwd:

Weberventurisnieuw.jpg

Weberventurisingebouwd.jpg

Weberonderkantnieuw.jpg

Allicht een slechte belegging dus. Ik kan haast niet wachten om die roestkleurige bak naar huis te rijden dit WE. :happy:

14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
      • Goed, goed. :salut:
        Ik zal morgen nog wat foto’s trekken als het niet teveel regent.

[quote=”de_koen” post=173394]:lol:[/quote]
        😉

:applaus: proficiat met je leuk projectje en veel sleutel genot gewenst :drink:

😆

Attachments:
            • 299408014813450.jpg
            • 290408013336769.jpg

leuke invulling voor een deel van uwe vrije tijd :relaxman:-

Het zal zeker in orde komen en de 914 blijven leuke wagens vind ikzelf.

Wij verwachten regelmatig visuele update van de veranderingen aan de 914-4

Congratz

Costa

Trouwens bedankt voor de aanmoedigingen en het doet deugd hier nog Oranje-fans te treffen. :mrgreen: Spijtig genoeg speelt oranje niet tegen Duitsland, dat had pas vuurwerk gegeven.

porsche914orange ‘s *porsche *luv …
                die blinkt wél.

😀 Projectje? 😕
                  Dan valt het natuurlijk tegen dat alle ophangpunten hard zijn, de rubbers nog soepel en dat de elektriciteit vernieuwd is. DUS … rijden moet het rostje op nieuwe Michelinslofjes. Anders …
                  :what:
                  Tot deze winter.

Dan zien we wat er te verbeteren valt:

• zetels (had de vorige eigenaar nu nog zwarte ducktape gebruikt ipv zilveren, het wagentje ware op slag 2k meer waard. 🙄 Ik moet echt eens een foto plaatsen. :mrgreen: )
                  • bodemplaat
                  • lak oppoetsen

De motor kreeg in 2012 nieuwe Webers en werd afgeregeld:

Weber.jpg

motor17LmetingangWeber.jpg

914-4metWebersklaaropdak.jpg

motor17LmetWebers.jpg

motor17LmetWeber.jpg

Proficiat !Een projectje 😉 .

Somebody likes a chalenge :mrgreen:
                      Proficiat met de aankoop, en hopelijk zal je er plezier aan beleven 😀

proficiat
                        914 is een aparte mooie auto
                        echte classic
                        :applaus:
                        :drink:

Proficiat met de aankoop! Mooie kleur trouwens :mrgreen:

10441201_862273760453460_4391707579928112270_n.jpg

Hier nog eens op de rollenbank.
                            914-4_17L_linksachterbovenzicht.jpg

Het rek is niet oorspronkelijk, maar leuk, dus het blijft. De velgen hierboven zijn typische Angelsaksische “Superlite” Alu racevelgen, kosten 500€ nieuw voor een set. Er zitten nu duurdere blinkende splinternieuwe op, die lijken op Fuchs van heel verre, maar zijn heel verre van Fuchs. Ik denk dat ik Pedrini neem, ooit veel door d’Ieteren geleverd en vandaag zeldzamer.

Pedrini set

pedrini_2014-07-11.jpg

© Arno Wienands

Spannend! 😎

XXX

Ga je weten wat doen de komende jaren Hendrik :salut:

Klinkt leuk, proficiat met de aankoop! 😆

14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.