914…eindelijk…

Home Forum Stel jezelf even voor ! 914…eindelijk…

• Maker
    Discussie
  • Kort samengevat : ik ben Kurt uit Kalken. Een jaar geleden beginnen zoeken naar een 914 2.0l, eentje gevonden in Nederland die op het eerste zicht (en met mijn beperkte autokennis) in redelijke staat was. Achteraf staken er allerlei problemen de kop op : er bleken onder de rutex laag toch meer roestgaten te zitten dan verwacht…. motor draaide niet echt soepel, wegligging niet optimaal en plots sloten de portieren niet meer goed aan :wtf:
    Op aanraden van een kennis contact opgenomen met CCR Van Leuven. Na een grondige inspectie bleek het onderstel van de wagen in zeer slechte staat, de afstelling van de motor trok op niets, remmen waren ondermaats, enz…
    Heb dan besloten om het onderstel, remmen en ophanging te laten reviseren bij CCR.
    De foto’s op hun website spreken boekdelen http://www.ccr-vanleuven.nl/projecten/lopende/?tx_chgallery_pi1%5Bdir%5D=11&cHash=78cab9913e5cbba0416dd5f5c6f25d8e#c11Timo en zijn team hebben topwerk geleverd ! Onderkant wagen ziet er fantastisch uit, wegligging is top en remmen functioneren super. Eveneens werd de motor en de versnellingsbak afgesteld zodat de wagen eindelijk reed zoals het hoorde.
    Na 1000km pure fun werd alles nog eens volledig nagekeken : de na service bij CCR mag er wezen !
    Bijgevoegd enkele foto’s van mijn oudje 😀
    IMG_2874.jpg

IMG_2873.jpg

IMG_2875.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • XXX

Proficiat met deze mooie 914 en alle :respekt: voor CCR

Wim

[quote=”Hendrik914″ post=181576]
        Welk spul ligt daar eigenlijk bovenop de bodemplaat? [/quote]

Dat is antidreun plaat met bitumen ondergrond.
        Deze brand je dus op de vloer en neemt de vorm goed aan, ligt er bij vele Porsches standaard in.
        Laat veel minder geluid door en is anti vibrerend, en als er een wat vocht inkomt geeft dit geen directe invloed op de metalen bodem.

Mooi :respekt:
          Nen 914 staat ook nog op mijne bucket list :up:

Je had dus een wagen van de Flintstones … :wtf: 😯 … en nu een splinternieuwe. Veel rijplezier.

Welk spul ligt daar eigenlijk bovenop de bodemplaat?

Ophangpunt rechts achter was nog hard?

Ik mis wat foto’s van de motor, die was dus nog goed. Is het de oorspronkelijke? GA- of GB-code met injectie nog? Mijne heeft de oorspronkelijke 1,7L EA-code, maar omgebouwd.

Attachments:
            • bodemplaat914.jpg
            S2

Welkom Kurt!

Een kennis …. :engeltje:

Wanneer kom je hem eens showen?

@ Dirk1: de mijne was een witte, met een “Cherry Bomb” uitlaat erop. (stond centraal) Onlangs in Deauville nog een prachtexemplaar zien rijden met rolkooi. Heeft toch wel iets.

Meteen de juiste beslissing genomen :up:

Wim

Welkom op het forum Kurt. :up:

En hoop dat je hier nog veel bij kan leren over jouw Porsche. 💡

[quote=”RODONDO” post=181552]*luv heb 30 jaar geleden een proefritje gedaan met een geel exemplaar. Uiteindelijk toch voor de BMW 2002 ti gekozen….. hoe dom kan je zijn.
                      [/quote]

Toch ook niet verkeerde hé Rodondo, dertig jaar geleden hing er zo een poster van een 2002 ti in mijn garage; denk dat het deze was…

BMW-2002tii_mp2_pic_62460.jpg

knappe verschijning. :up:

*luv heb 30 jaar geleden een proefritje gedaan met een geel exemplaar. Uiteindelijk toch voor de BMW 2002 ti gekozen….. hoe dom kan je zijn. Alhoewel, als ik nadenk wie ik allemaal “een lift ” gegeven heb…. :lekker:

Simpel en puur zoals het hoort bij een 914 ,mooie wagen :coolness:

Congrats *luv
                              Is ook nog een droom van mij zo een 914 :sleep:
                              Weeral prachtig werk geleverd daar in Hulst :up:

Prachtige car en weeral een pluim voor CCR

leuke en mooie aparte auto
                                  de 914
                                  veel plezier er mee
                                  :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.