914 met 1.7 motor

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop 914 met 1.7 motor

• Maker
    Discussie

• Wim

Ik post het even voor iemand die interesse heeft om een VW/Porsche 914 aan te schaffen.
      Want ik ben net tegen een zeer hard exemplaar aangelopen dat uit Amerika komt en de chromen bumpers heeft.

Auto is op zijn Amerikaans gespoten maar wel hard, daar heb ik persoonlijk naar gekeken.
      Motor is omgebouwd naar carburator en loopt.
      Interieur en buitenkant moeten aangepakt worden.
      Technisch verder niet veel bekend, dus inspectie/vervanging van bepaalde onderdelen nodig.
      Er zijn 2 daken bij, 1 origineel, en 1 verprutst door in de zwarte glans lak te spuiten.

De vraagprijs is € 9000,00 euro, en foto’s post ik vandaag nog.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Wim

Motornummer is EA082632

Wim

Moet ik morgen even kijken voor nummer.
          Maar geloof mij, carrosserie is keihard op alle punten, want anders had ik hem hier niet eens gepost.

Kleur moet in de deurpost staan, allicht L32K “feniks rood” dan, maar het lijkt van hieruit alsof de koffers volledig zwart zijn … Meestal spuiten die Amerikanen enkel de gelaste plekken.

“LE” type voorspoiler klopt misschien niet, maar past erbij.
            Mahle velgen zien er goed uit. Zitten er stabi’s op? Ziet er een “Appearance group” uit. In 1973 bevatte dat voor een 1,7L Pedrini en voor een 2L Mahle, naar het schijnt. De rest van de uitrusting ziet er uit alsof deze dat optiepakket had, behalve dat de centrale console er vreemd uitziet en niet omdat de meters ontbreken.

De warmeluchtblazer en leidingen ontbreken ook bij het rostje. Dat gebeurt nog, zelfs in de 914 Club 😎 , aangezien het typisch een mooi weer wagen is. Ik heb het pakket net gevonden in redelijke staat. Bij een 914 moet je geluk en geduld hebben en anders geld.

Hoe ziet de naad nr. 19 tussen voorschermen (spatborden) en voorruitbasis er uit?

914_voorkant_koetswerk.gif

Als de ophangingspunten achteraan hard zijn kan je er idd wat mee. 9k is dan weinig.

Wim, heb je het motornummer?

Wim

Dat is altijd met Amerikanen, maar uitzonderlijk is de harde body van deze.
              Rest is door de zon opgevreten.

eerste werkje die ronde pinkers vooraan van de spatborden af gooien

Er is anders nog heel wat meer werk aan, lijkt me een echt winterproject

Wim

Bouwjaar is 1973, dus net voor dat de dikke bumpers verplicht werden.

En originele kleur was volgens mij rood, omdat er onder de oude laklagen ook rood zit.
                  De kofferruimte is volgens mij in zwart gespoten nadien, maar alle originele kit e.d is nog van Porsche uit.

tempting ❗ van welk jaar is de eerste inschrijving en welke was de originele kleur?
                    wel als eerste werkje die ronde pinkers vooraan van de spatborden af gooien.

Wim

Hier een foto, en de auto heeft nog tot 2013 gereden en verzekerd geweest in Amerika.

De rest van de foto’s kun je zien door op onderstaande link te klikken.
                      http://www.mijnalbum.nl/Album=ESRK6OOE

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.