915 versnellingsbak vervangen door een G50

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 915 versnellingsbak vervangen door een G50

• Maker
    Discussie
  • Dag allemaal,

ben al sinds jaar en dag gek van Porsche.

Nu het huisje er is, het vrouwtje een ring heeft en onze eerste kleine hier lawaai mag maken heb ik eindelijk het JA-woord om uit te kijken naar mijn eerste Porsche.

Ik heb een leuke 911 SC op het oog, maar zou evt de 915 versnellingsbak willen vervangen door een G50 versnellingsbak. Kan dit? is dit moeilijk?
    Zo ja, waar kan je er één vinden?

Alvast dank,

AmbuRaf

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Welkom. :drink:

Wees welkom Ambulance Raf 😉

@ Wim +1 :applaus:

dag allemaal,

dank je wel voor de snelle reactie. Dan zal ik toch die 915 boite maar laten steken… of er eens mee gaan rijden (wil ik sowieso eerst doen 😀 ).

gR. /AmbuRaf

Wim

Welkom Raf, en niet aan beginnen voor die om te bouwen naar een G50 bak, is ten eerste zeel veel werk en de kosten wegen daar niet tegen op.

En trouwens, de 915 bak is sterker dan een G50. 💡

En een 3.2 met 915 is sneller in optrekken door de betere tandwiel verhouding als een 3.2 met G50 bak. ruzie 😉

En al die verhalen dat die slechter zou schakelen als een G50 zijn sprookjes.
            Bij degene waar dat wel is (slecht schakelen) zit dan ergens een probleem in de cup en/of speling schakelstuk, en als laatste slechte afstelling van de bak.

Zoals Hellraiser zegt is het te doen maar veel werk,ooit heb ik een artikel gelezen in Porsche Scène van een persoon die deze ingreep uitgevoerde heeft hem veel zweet en tranen gekost.ik denk dat je voor jou zelf even moet uitmaken of dit de moeite is,zoals andere forumers melden dat een 915 boite ook goed kan schakelen of als je echt een G50 wil dan zou ik even een zoektocht opstarten.

Het is mogelijk,
                maar je gaat er toch serieus wat werk mee hebben
                (slijpen aan de torsiebuis, pedalenset, leiding naar achter trekken voor de slave, …)

XXX

Welkom Raf en dat zijn zeer goede voornemens voor 2014 🙂
                  Om op uw vraag in te gaan, ja je kan dit wisselen maar waarom?
                  Als je veel ervaring wil raadplegen ga dan eens bij CCR in Hulst langs en praat eens met Wim.
                  Vraag je het lief dan gaat hij wel mee met jou om een auto te keuren alvorens je koopt.
                  Een goed afgestelde 915 bak schakeld echt niet slecht hoor 😀

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.