915 Versnellingsbakolie

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 915 Versnellingsbakolie

• Maker
    Discussie
  • Ik vermoed dat het 75W-80 moet zijn, 3.6 liter voor een 911 SC van 1982?

Ik heb geen speciale klachten, schakelt goed, behalve 1ste bij uitbollen en terugschakelen, geen tot weinig bijgeluiden in de bak.

Heeft er iemand speciale ervaring met merken ?

Kroonolie heeft 2 speciale olieên maar enkel voor de 950 bakken.

Suggesties of tips?

Dank,

Michel

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Een importeur in België weet ik niet, ik woon zelf in Nederland. Meer info kun je op deze site vinden. Er is ook een review van mij op hun site geplaatst (de “garagehouder” in zeeland 😉 )

Bij mij gingen de eerste en tweede versnelling soms erg lastig. Bij een stoplicht moest ik soms de koppeling terug op laten komen voordat ik hem in de eerste kreeg. Nu ik deze olie erin heb zitten merk ik dat de bak weer makkelijker in beide versnellingen te krijgen is. Het opvallende is dat hoe meer ik er nu mee rijd, hoe soepeler de gangwissel gaat. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over.

Guido

[quote=”Double G”:q8csyfbd]Voor een 915 bak: SWEPCO 201. Te bestellen bij Renntech in nederland of via de importeur zelf (heb ik gedaan). Voor ongeveer €45,- inclusief verzenden was ik klaar. Geen idee welke viscositeit het is, maar het wordt in NL en de USA aangeraden voor de 915 bakken. Ik ben er in ieder geval zeer over te spreken.[/quote]

Swepco is idd. op Rennlist en Pelican de referentie. Je sprak van een invoerder in België, toevallig een telefoonnummer of adres?

Double G wat was de verandering die je merkte na de Swepco?

Dank,

Michel

Elf of Mobil

Voor een 915 bak: SWEPCO 201. Te bestellen bij Renntech in nederland of via de importeur zelf (heb ik gedaan). Voor ongeveer €45,- inclusief verzenden was ik klaar. Geen idee welke viscositeit het is, maar het wordt in NL en de USA aangeraden voor de 915 bakken. Ik ben er in ieder geval zeer over te spreken.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.