Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › 918 spyder
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 23 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik heb me dit boek besteld van de 918. Vind ik echt de moeite…
Carrera Motors heeft er nog eentje te koop staan in de showroom 😀
De echte wordt ergens in de lente verwacht, maar is wel verkocht.
Vorige maand het geluk gehad om in Zuffenhausen de productie met mijn eigen ogen te mogen zien. Kan ik het mezelf niet permitteren, dat heb ik toch al gehad.
In het verleden 2x naar de productie van de Carrera GT gaan kijken. Toch wel een groot verschil. In Leipzig was dat een kleine band van een 60m, nu een volledige fabriekshal. Ongelofelijk hoe snel alles evolueert.Porsche stopt met de 918 Spyder
Het laatste exemplaar van de Porsche 918 Spyder is verkocht. Hoewel we de identiteit van de klant niet kennen, weten we dat dit meteen het einde van de 918-productie betekent want die wordt op precies 918 exemplaren gelimiteerd. Er zal geen enkele 918 extra worden gebouwd ! Volgens Matthias Müller, grote baas bij Porsche, is dat de prijs van de exclusiviteit van het model. Anderzijds zullen we geen tien jaar moeten wachten op een opvolger voor deze meer dan bijzondere bolide …
Tijdens een recent interview met het Britse blad Autocar, gaf de verantwoordelijke voor ontwikkeling van de sportwagenconstructeur te kennen dat er een opvolger komt voor de 918 Spyder. Die is zeker niet voor morgen maar de Porsche-ingenieurs werken er aan.
Gezien het gigantische succes van de 918 Spyder, ligt het voor de hand dat Porsche in de volgende jaren een flink geëvolueerde variante van de actuele versie zal voorstellen. Hoewel dit pure speculatie is, zal de constructeur wellicht voor een koetswerk kiezen met een nog meer doorgedreven aerodynamische vorm en ook de aandrijflijn zal nog explosiever zijn.
We denken bijvoorbeeld aan een krachtige V8-motor in combinatie met een bijzonder performante elektromotor. Die tandem zou een systeemvermogen van minimum 1.000 pk moeten leveren. Zo kan de supercar in minder dan 2,6 seconden van 0 tot 100 km/u spurten. Ook de topsnelheid zou opschuiven naar iets meer dan 345 km/u. Kortom, met deze bolide heeft Porsche de kans om de ultieme Ferrari FXX K die recent werd onthuld, te onttronen.
Ik moet Funny bijtreden. Ben van nature niet liefhebber van vlakke krukas V8 geluiden, maar verdorie, op de SoundNacht heeft de 918 mij toch wel kunnen overtuigen. Vooral hoe aggressief dat beestje klinkt en hoe snel de toeren klimmen en terug vallen, mmmmm heerlijk. Een mens zou daardoor alleen al goesting krijgen in een Ferrari …
Ik ben aangenaam verrast door de sound van de 918 .
De sound mogen aanhoren op de Sound Nacht . :up: :up:HIER nog wat info over de 918 voor de liefhebbers.
Ze zijn bescheiden gebleven “maar” voor 15000 euro aan opties . 😉
Idd, die zijdelings uitlaten zitten enkel op het prototype, maar er zijn nog verschillen met de productieversie hoor.
Heb je bvb. de zijspiegels van het prototype al eens bekeken, of de klink om de deur te openen, of de vorm van de zijruiten, of …?
Die met zijdelingse uitlaten lijkt mij het prototype model. 😉
voor het normale verloop van m’n bloeddruk heb ik dit model steeds vanuit een ooghoek bekeken.
nu merk ik weer op bij deze foto’s dat het beide 918 spyders zijn, maar de ene z’n uitlaten heeft voor het achterwiel en de andere op het blok achter de rolbeugels van de zetels. waar zit verder het verschil ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.