924 als daily?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 als daily?

• Maker
    Discussie
  • Ik loop al een paar maanden rond met het idee om een 924 als daily te gaan gebruiken. Nee, niet mijn mooie S, maar wou een tweede 924 bij kopen en deze te gaan gebruiken. Ik dacht zelf aan een 924 2.0 N/A, dus geen Turbo of S i.v.m. runningcost (ervan uitgaand dat een 924 “goedkoop” is wegens de gelijkende VW techniek en onderdelen). Het hoeft ook helemaal geen perfecte wagen te zijn aangezien hij in weer en wind gaat moeten dienen. Mijn grootste vragen hieromtrent zijn echter: Is het verstandig? Zijn er nadelen aan het dagelijks oldtimer rijden? En hoe “veilig” is het om zo’n 924 te kopen voor een paar duizendjes? De reden waarom ik geen beter exemplaar wil is 1: omdat hij dus in weer en wind moet dienen. En 2: Ik er een beetje mijn eigen ding mee wil doen ( lees: streetlegal racertje a la Magnus Walker 911 8) ). Ondertussen heb ik mijn WRX al te koop staan dus het is wel een serieus idee om ermee door te gaan, alleen weet ik niet of ik te snel aan het handelen ben en een droombeeld achterna aan het gaan ben wat misschien niet haalbaar is… 😕

De reden waarom ik dit idee gekregen heb:

[video]https://vimeo.com/142849201[/video]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 100)
    • Je kan ook nog publieke crowd fundig proberen hoofdpijn.gif

En op verzoek lock.gif

Aangezien ik via PB maar weinig reacties krijg voor donaties, mag op dit topic een slotje. :mrgreen:
        Bedankt aan iedereen die me met raad en daad bijgestaan heeft tijdens de zoektocht. You guys are great! :drink:

De zitting van mijn turbo stoelen zijn relatief zacht de wangen daarentegen zijn hard. Ik heb al in een standaard zetel van een 924 gezeten maar heb niet het gevoel dat die veel harder was dan mijn turbo stoelen. Wel dat je minder bewegingsruimte heb, zeer veel zijdelingse steun maar dit is wel logisch.

Jullie zullen nog leesvoer genoeg hebben want ik ga een heel nieuw topic openen over de 924 waarin ik:
            1: raad ga vragen :respect2:
            2: veel ga vloeken :censored:
            3: regelmatig ga huilen 🙄

Of als jullie liever lezen hoe ik zoek naar een geschikte Porsche, waaronder het mailen, de drempelvrees voor bellen, de teleurstellingen van bekeken wagens, de daarbij horende uren verspilde tijd en nutteloze lege benzinetanks ten gevolge daarvan,… Kan ik jullie mijn rekeningnummer in PB doorsturen en dan ga ik wel op zoek naar een 3de. :mrgreen:

Proficiat Wes :first:

Ik had ook stilletjes gehoopt op nog enkele pagina’s. 😥

Congratz! Word weer een leuk draadje om te volgen!

:popcorn:

funny humor road kill stickers HIER

Had nog niet alle fotos gezien!

“Zit” er lekker uit :hail:

[quote=”WES-RS” post=227929]Net gebeld[/quote]

:first:
                      Congrats!! Hoop op een goeie!! :drink:

Bedankt iedereen. :up:

Harley, je bent ook steeds op andere dagen welkom hoor.
                        Dan zie je ze allebei met een tasje koffie erbij, maar wel onder mijn waakzaam oog. :coolness:

deepee, hoe kom je bij mad max en zo’n sticker…? 🙂
                        Ik wil er wel stickers op hangen, maar wel 80’s merkstickers a la racecar chic. 🙄 :mrgreen:

Steri, inderdaad, nu delen we dezelfde pijn. 😆 Als ik ooit de kans heb wil ik wel eens in jouw zetels zitten om te vergelijken met de mijne.
                        Mijne zitten enorm zacht! Zeker in vergelijking met de standaard stoelen in de S, die zitten “hard”. Ik ben dus ergens bang dat de zitting versleten is… 😕 Nochtans ziet de passagiersstoel er nog perfect uit!

Hendrik, klopt, iedereen had weer een topic verwacht van 100 pagina’s. Mijn excuses dat ik jullie meest sensationele topic afneem. 😆
                        De rubber van de achterklep is nog niet vervangen. Sterker nog, hij kwam al los als ik er nog maar naar keek! 😕 Ook sloot het rechter slot niet, links wel. Wordt dus z.s.m. herstellen…

Wes heeft iedereen in snelheid gepakt. 😀
                          Ik was van plan binnen 10 blz nog een aanmoediging te posten. 😉

Sukses ermee; De rubbers van de achterklep zijn al vervangen?

😆 😆 😆 Proficiat Wes :first:

Proficiat Wes, nu zit ge in het zelfde straatje, kutdakje en turbo stoelen 😀

Proficiat Wes !

@ icepo: waarom niet in mad max style zelf een sticker op je eigen deur plakken ?

road_kill.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 100)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.