924 als daily?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 als daily?

  • Maker
    Discussie
  • Ik loop al een paar maanden rond met het idee om een 924 als daily te gaan gebruiken. Nee, niet mijn mooie S, maar wou een tweede 924 bij kopen en deze te gaan gebruiken. Ik dacht zelf aan een 924 2.0 N/A, dus geen Turbo of S i.v.m. runningcost (ervan uitgaand dat een 924 “goedkoop” is wegens de gelijkende VW techniek en onderdelen). Het hoeft ook helemaal geen perfecte wagen te zijn aangezien hij in weer en wind gaat moeten dienen. Mijn grootste vragen hieromtrent zijn echter: Is het verstandig? Zijn er nadelen aan het dagelijks oldtimer rijden? En hoe “veilig” is het om zo’n 924 te kopen voor een paar duizendjes? De reden waarom ik geen beter exemplaar wil is 1: omdat hij dus in weer en wind moet dienen. En 2: Ik er een beetje mijn eigen ding mee wil doen ( lees: streetlegal racertje a la Magnus Walker 911 8) ). Ondertussen heb ik mijn WRX al te koop staan dus het is wel een serieus idee om ermee door te gaan, alleen weet ik niet of ik te snel aan het handelen ben en een droombeeld achterna aan het gaan ben wat misschien niet haalbaar is… 😕

    De reden waarom ik dit idee gekregen heb:

    [video]https://vimeo.com/142849201[/video]

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 100)
    • Proficiat Wes!
      Ik begon al te vrezen dat het niet meer voor dit jaar zou zijn :happy:
      Jammer dat je ermee gaat werekn want dan kan ik hem zaterdags niet bewonderen ….. :mrgreen:

        Oei, heb ff met 8 gezeten!
        Ttz 7 + 1 in de pipeline

        Was wel gene rode bij 😉

          Rood en turbozetels ja dat is dan wel altijd een koopargument.

          Kom je op een feestje:
          Ist een turbo? Nee maar wel met turbozetels en een kleur die vrouwen aantrekt 😉

          En vanaf nu ben je officieel multi- Porsche owner.

          @de moderatoren -stigs – Theoneswecanttalkaboutbecausewhedontknowthembutweallhaveanidea
          Naast de sterren op het forum(naargelang het aantal posts) nog eentje bijvoegen.
          2 streepkes bij 2 Porschen, 3 streekpkes bij 3. En bij 4 standaard een modelcontract voor een scheiding opsturen

            Dat is hem inderdaad deepee. :happydance:

            Wel wat werk maar ik heb er zin in. 🙂

            Over het dakje ben ik nog opties aan het bekijken hoe en wat, maar de turbo stoelen (@steri: Dat was dus het extraatje. 😉 ) maken dat zeker goed.

              Proficiat!

                Proficiat met de aankoop,Wes :up: :up:
                Suc6 met herstellingen.

                  proficiat Wes :up: deze ? en je topic telt nog maar acht pagina’s 😉

                  $_mozaiek.jpg

                    Vandaag dus gaan kijken naar de 924… en hij is ondertussen verkocht.

                    Maar dit keer wel aan mij… :mrgreen:

                    Het is een rood (origineel zwart) 1982 model geworden met origineel 92.xxxKM op de teller (al sinds 2001). Teller is sindsdien stuk. 🙄
                    Er is zeker werk aan de wagen want er is geen één paneel wat er nog ongedeukt of onbekrast uit ziet.
                    Om nog maar te zwijgen aan wat er vanbinnen allemaal niet werkt van elektrische spullen…
                    Wel is er al een beetje aan de wagen vernieuwd maar dit is haast niet de moeite,
                    de komende dagen ga ik dus RosePassion leeg moeten kopen… 😆

                    Eerst en vooral ga ik de technische kant aanpakken en daarna zien we wel.

                    Plaatjes bij de praatjes: Ik probeer ze via de BB code van MijnAlbum.nl te uploaden en dit werkt niet…? :think:

                      Neenee, het extraatje is geen airco. 😆

                      DST: ziet er zeker wel een nette uit, maar is inderdaad weer niet wat ik zoek. Ik moet hem vandaag kunnen kopen en bij wijze van spreken de dag erna ermee naar het werk kunnen rijden.

                      Degene waar ik morgen naar ga kijken zou bijvoorbeeld recent al een groot onderhoud met riemen en waterpomp gekregen hebben en er zouden een paar facturen bij zijn van (relatief) recente werken. Maar de kleur is bijvoorbeeld al niet meer origineel (nu rood maar volgens de RDW zou hij zwart moeten zijn) en er zitten al 2 deuken in,… Het kan dus een goede basis zijn waar dus geen hoofdprijs meer voor gevraagd kan worden omwille van die punten. Maar wel een onderhouden wagen waar mee gereden is. En er is een groot verschil tussen onderhouden en maniakaal onderhouden natuurlijk. 😉

                        Voor een daily pompt ge daar teveel geld in. Wat Wes wilt is een daily die betrouwbaar is en dan vrees ik dat je meer de weg op moet gaan naar één waar al heel wat aan gebeurd is. Dus waar al wat geld is ingestoken maar door omstandigheden, meestal overschatting van het project de deur uit moet of één waar men nu nog dagelijks mee rijd en ten gepaste tijden onderhoud op doet. Nu ik vrees dat het zo wie zo een moeilijke oefening wordt.

                          http://www.2dehands.be/autos/porsche/924/porsche-924-oldtimer-1976-274677386.html

                          Hier valt wel iets van te maken
                          Wel wat risico gezien de “jaren stilstand” maar misschien is gaan kijken?

                            Dat extra’s is hopelijk geen airco want dan is het echt belachelijk om een klapdak te hebben 😆

                            Tja in de jaren ’80 waren originele schuif- en targadaken een dure optie, dus was zo’n klapdak een betaalbaar alternatief in die tijd. Op iedere hoek van de straat was wel iemand die die dakjes plaatste bij manier van spreken.
                            Kan trouwens nog erger, een targadak met daarin een klapdak. Heb dit trouwens meer dan eens gezien, vraag mij dan wel af of dit dan uit luiheid is om het targadak uit te nemen 😆

                            Veel succes morgen en denk eraan voor een daily is het belangrijkste dat die betrouwbaar is.

                              Net gebeld met een Nederlandse handelaar die nog iets leuks heeft staan,
                              morgenvroeg (héél vroeg) voor mijn werk naar daar rijden (2u, enkel) om te gaan kijken.
                              Eén nadeel, ook deze heeft zo’n fugly cheap ass zonnedakje. :bounce:
                              Maar hij heeft ook iets wat dat zonnedakje ruimschoots goedmaakt… 😉

                              Wel hoop ik op een beetje droog weer aangezien ik de P van stal zal moeten halen om me tot daar te rijden.
                              Gisteren nog een uurtje ermee gaan rijden (zaaalig 8) ),
                              dus ze is helemaal gewassen en terug wat ingereden om er morgen klaar voor te zijn. :up:

                                😀

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 100)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.