924 als daily?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 als daily?

• Maker
    Discussie
  • Ik loop al een paar maanden rond met het idee om een 924 als daily te gaan gebruiken. Nee, niet mijn mooie S, maar wou een tweede 924 bij kopen en deze te gaan gebruiken. Ik dacht zelf aan een 924 2.0 N/A, dus geen Turbo of S i.v.m. runningcost (ervan uitgaand dat een 924 “goedkoop” is wegens de gelijkende VW techniek en onderdelen). Het hoeft ook helemaal geen perfecte wagen te zijn aangezien hij in weer en wind gaat moeten dienen. Mijn grootste vragen hieromtrent zijn echter: Is het verstandig? Zijn er nadelen aan het dagelijks oldtimer rijden? En hoe “veilig” is het om zo’n 924 te kopen voor een paar duizendjes? De reden waarom ik geen beter exemplaar wil is 1: omdat hij dus in weer en wind moet dienen. En 2: Ik er een beetje mijn eigen ding mee wil doen ( lees: streetlegal racertje a la Magnus Walker 911 8) ). Ondertussen heb ik mijn WRX al te koop staan dus het is wel een serieus idee om ermee door te gaan, alleen weet ik niet of ik te snel aan het handelen ben en een droombeeld achterna aan het gaan ben wat misschien niet haalbaar is… 😕

De reden waarom ik dit idee gekregen heb:

[video]https://vimeo.com/142849201[/video]

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 100)
    • The Gumball Rally (1976) :coolness:

Je kan die spiegel ook verwijderen onder het motto: “whatse beehinde mee izz notte importante!” :mrgreen:

(heb ik uit één of andere hilarische film met auto’s)

Even een tussenkomst van het grootste mietje van het Porscheforum dan …

ik rij cabrio en in de zomer … kap open en airco op … :coolness: :loser: :think:

Ik vind die windruis niet echt zó storend, het is wel wat luider maar ik kan er mee leven.
            Sowieso, het is raam open ofwel stoven in eigen nat, dus windruis is the lesser of two evils. 😉 😆
            Persoonlijk gebruik ik eigenlijk nooit airco, zet altijd het raam open. 🙂

Inderdaad vervelende ruis, dan doe je van ellende die ruit dicht en ben je blij dat je dat klapdak kunt open zetten. ik moet ook zeggen dat je veel verschil hebt in klapdak. Bij die van mij vind ik het niet beestig opvallen in gesloten toestand maar ik heb er wel al gezien waar ik van denk waar hebben ze die riooldeksel gevonden.

Wes bij die donkere van u moet het in de zomer ook bakken en braden zijn niet. Ik had gehoopt dat bij een witte het zou meevallen maar die achterruit warmt de boel goed op moet ik zeggen. Ofwel zijn we mietjes geworden door die airco toestanden van tegenwoordig 😀

[quote=”steri2311″ post=227787]Nu vind ik het irritant wanneer je in de zomer met venster open rijd je constant het windgeruis rond de spiegel hoort, toch bij de 924 en dan is zo’n klapdakje weer luxe daar je dan geen windgeruis hebt en niet zit te bakken in de auto.[/quote]
                Heeft de jouwe ook flaporen? Want dan ruist het inderdaad nogal hard. Ik weet niet of dit bij de kleinere (VW) spiegels ook was…?

Eens aan Wim vragen of dat veel gedoe is om opnieuw er een dakplaat in te laten lassen.

Vraag ik me ook af… :think:

Als die voor daily moet dienen en is voor de rest in goede staat, geen roest, nooit aan gelast en technisch zeer goed zou ik toch niet twijfelen. Zeker niet als je nog iets aan de prijs kan doen omwille van het dakje. Wel zien dat het niet lekt natuurlijk daar nieuwe rubbers niet vanzelfsprekend zijn.

Nu vind ik het irritant wanneer je in de zomer met venster open rijd je constant het windgeruis rond de spiegel hoort, toch bij de 924 en dan is zo’n klapdakje weer luxe daar je dan geen windgeruis hebt en niet zit te bakken in de auto. Aan de andere kant had ik liever geen klapdakje gehad en begrijp ik ook niet dat vorige eigenaar er één heeft ingezet. ik heb uiteindelijk toch de auto gekocht omdat de staat en uitrusting (turbo stoelen met porsche inscriptie, two-tone interieur) het min punt van het klapdakje overtrof.

Eens aan Wim vragen of dat veel gedoe is om opnieuw er een dakplaat in te laten lassen. :think:

Zo’n klapdakje is dus écht not done! 😕
                    En niet alleen op Porsche, op geen enkele wagen hoort zo’n afschuwelijk ding thuis.
                    Dus, zonde van het dakje, want voor de rest ziet de wagen er wel proper uit…

Wat is er mis met een klapdakje :what:

Wat is er meer eighties als een klapdakje 😉 Je krijgt er trouwens een haat liefde verhouding mee 😀

AANBOD

Tja, voor dat geld moet je dat dakje ermaar bijnemen….

[quote=”WES-RS” post=227470]Daar heb ik ook al eens aan gedacht hoor…
                          Maar door hem continu aan de weersomstandigheden bloot te gaan stellen gaat hij niet meer lang prachtig blijven ben ik bang… :|[/quote]

Wes, daarvoor is de term “pekelbak” uitgevonden :happy:
                          Daarnaar ben jij op zoek vermoed ik, zo spaar je de blue beauty tegen de meest extreme omstandigheden :first:

Goed verzorgen en dan zie ik dan is dat toch geen probleem?

Dan geniet je tenminste ten volle van je wagen 😉

Heb zelf meer dan 4 jaar mijn 964 als DD gebruikt, nog geen moment spijt van gehad en moest het nu nog kunnen deed ik het direct terug.

Daar heb ik ook al eens aan gedacht hoor…
                              Maar door hem continu aan de weersomstandigheden bloot te gaan stellen gaat hij niet meer lang prachtig blijven ben ik bang… 😐

Waarom rij je niet gewoon met je eigen prachtige 924S? Ik heb gelezen dat je er amper enkele honderden kilometer per jaar mee rijd en dan telkens door te weinig kilometers wat kosten aan hebt.
                                Dan is dat probleem ook ineens opgelost. :driver: :driver:

Klopt wat icepo zegt, de 944 is niet mijn ding. 🙂
                                  Let op, ik vind ze niet lelijk! Maar ik vind de lijnen van een 924 gewoon 1000x mooier!

Bwa, een 924 zal zo slecht wel niet rijden aangezien er zoveel van gemaakt en verkocht zijn. 😉
                                  Probleemloos is geen enkel oldie, dus nemen we er eventuele injectie problemen wel bij.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 100)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.