924 als daily?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 als daily?

  • Maker
    Discussie
  • Ik loop al een paar maanden rond met het idee om een 924 als daily te gaan gebruiken. Nee, niet mijn mooie S, maar wou een tweede 924 bij kopen en deze te gaan gebruiken. Ik dacht zelf aan een 924 2.0 N/A, dus geen Turbo of S i.v.m. runningcost (ervan uitgaand dat een 924 “goedkoop” is wegens de gelijkende VW techniek en onderdelen). Het hoeft ook helemaal geen perfecte wagen te zijn aangezien hij in weer en wind gaat moeten dienen. Mijn grootste vragen hieromtrent zijn echter: Is het verstandig? Zijn er nadelen aan het dagelijks oldtimer rijden? En hoe “veilig” is het om zo’n 924 te kopen voor een paar duizendjes? De reden waarom ik geen beter exemplaar wil is 1: omdat hij dus in weer en wind moet dienen. En 2: Ik er een beetje mijn eigen ding mee wil doen ( lees: streetlegal racertje a la Magnus Walker 911 8) ). Ondertussen heb ik mijn WRX al te koop staan dus het is wel een serieus idee om ermee door te gaan, alleen weet ik niet of ik te snel aan het handelen ben en een droombeeld achterna aan het gaan ben wat misschien niet haalbaar is… 😕

    De reden waarom ik dit idee gekregen heb:

    [video]https://vimeo.com/142849201[/video]

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 100)
    • Als ik het goed heb is een 944 niet echt zun ding qua looks.

        Ik heb een 924 en 924s gehad en nu al geruime tijd een 944.

        Ik zou 924 niet aanraden als daily driver omdat het injectiesysteem veel storingsgevoeliger is bij de 2.0 in vergelijking met de 2.5.
        Ook is de rijervaring volledig anders bij de 2.5: soepeler, minder trillingen, etc.

        Waarom kijk je niet eens richting 944? Ook veel stuks van gebouwd, dus onderdelen gemakkelijk te krijgen en de auto’s zelf zijn nog schappelijk van prijs.

        Voorbeeldje: http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-targa-1986-271464778.html

          [quote=”WES-RS” post=227324]
          En weer een ervaring rijker om in een andere taal zoiets te doen. :up:[/quote]
          Ik moet zeggen dat mijn Limburgs ook snel vooruit gegaan is sinds dat jij op autojacht bent. :engeltje: als je wil breng ik je wat frans bij via via 😈

          Alle gekheid op een stokje (geen idee welke idioot deze uitdrukking ooit uitgevonden heeft) maar ik heb wel respect hoe je toch goed weet wat je niet wil!
          Vroeg of laat vind je wel de juiste 924. Er is nog zo’n gezegde over potje en dekseltje maar sommige dekseltjes passen op verschillende potjes hoor! :bounce:

            +1

              [quote=”stefx911″ post=227320]niet enkel porsche hoor[/quote]

              Natuurlijk, maar ik bedoel niet enkel de verkopers … veel Porsche liefhebbers kopen boven hun budget en dan verschieten ze van de kosten om hem in orde te zetten of op de baan te houden en uiteindelijk geraakt de wagen zelfs niet meer de straat op, wachtend in een garage op de volgende dromer die de gebakken peren gaat opeten :think:

              Wes is goed bezig en heeft de wagen goed ingeschat, de tijd die je eraan verliest heb je een veelvoud uitgespaard aan problemen :up:

                Is inderdaad zéér frustrerend! Heb vandaag 5u in de wagen gezeten en een hele tank opgereden om te gaan kijken naar een wagen die “in goede staat” en “zonder kosten te voorzien” was. Het is dat mijn Frans zo belabberd is anders had ik hem wel even mijn gedacht gezegd. 👿

                Anyway, ik ga er niet teveel van wakker liggen, het is zoals het is. Ik zoek ondertussen fijn verder. 🙂
                En weer een ervaring rijker om in een andere taal zoiets te doen. :up:

                  niet enkel porsche hoor

                    Eerlijk duurt het langst.

                    Als ik een wagen te koop zet zo een eerlijk mogelijke beschrijving en zoveel mogelijk foto’s. Liefst nog uploaden en een link bij de ad zetten.
                    Zo al s een wagen verkocht die naar zweden gegaan is (verkoper is zelfs niet komen kijken), en eentje naar Duitsland.
                    Die duitser belde: is da wagen zoals op de foto’s en in de beschrijving, > Ja
                    Twee dagen later stond die hier met aanhanger: 2 minuten gekeken: ja, die is zoals op de foto’s. Wou hem zelfs niet meer op een brug zien.

                    Zelf ook al veel te veel tijd verloren door naar wagens te gaan kijken die in de verste verte niet waren zoals “beloofd”

                    Zo een snaar enkel oude Lancia’s gaan kijken, aan de telefoon: nenee meneer ABSOLUUT geen roest! Dan kom je daar aan en staat HEEL de wagen onder de roestblaasjes. Nog maar te zwijgen over de onderkant.
                    “Dat is normaal he meneer voor een Italiaanse auto!”
                    Daar zit je dan 3 uur voor in de wagen…

                      Tja het Porsche wereldje … veel roze zonnebrillen hé 😉 :mrgreen:

                        Ik heb ondertussen al wat P-kes gekocht
                        En wat mij opvalt is dat de wagen in België (toch diegene welke ik bekeken en/of gekocht heb) altijd zwaar ‘positief’ over-selled worden in hun omschrijving. Er wordt hier ook vlakaf gelogen over zaken welke zogezegd in orde zijn, maar uiteindelijk toch naar de ‘kl*ten’ blijken.
                        (zowel handelaar als particulier!) :bounce: :what:

                        In Frankrijk is de omschrijving dikwijls eerlijker. :respekt:
                        Hier heb ik ondertussen al 3 wagens ‘blind’ gekocht en nog geen negatieve verrassingen gehad. Wagen arriveerde steeds zoals hij beschreven werd. :happydance:

                        Tja, over de Nederlanders kan ik niet veel zeggen, aangezien ik enkel de MW daar gekocht heb
                        Zeer positieve ervaring trouwens, zelden zo’n gepassioneerd en volledig open verkoper tegengekomen :driver: :driver: :hail:

                          Vandaag dus gaan kijken naar de 50 jahre jubileum 924… en hij is ondertussen verkocht. :coolness:

                          Maar niet aan mij… :mrgreen:

                          Het was zeker geen verloren zaak, er was nog wel wat van de wagen te maken maar het was niets voor mij.

                          Dit was wat het zoekertje zei:
                          Porsche 924 spéciale série F Porsche 50e verjaardag in goed staat Laat dat “goed staat” er maar vanaf…

                          Jaar 1981
                          Kms 76000 kms Misschien al 15 jaar 76.000km aangezien de teller stuk was.
                          Motor 2000 cc – 92kW – 125CV
                          Keuring oldtimer ok Keuring “ok” neem ik aan als blanco keuring, dit was het dus zeker niet. Olie/koelvloeistof lek, speling op stuurgewrichten, staat van uitlaat,…

                          4 banden ok op alu velgen Banden hadden nog wel profiel maar waren oud en stonden plat.
                          Nieuw Remmen van voor en van achter. Deze zullen ooit wel nieuw geweest zijn maar dat is dan toch in een ver verleden. Roestige schijven en je moest het pedaal induwen tot dóór het schutbord om ook maar enige remkracht te voelen. Vervolgens had je een remweg van 3km nodig om stil te geraken.
                          Nieuw Distributie Kit Leken mij allemaal 2dehands onderdelen voor gebruikt aan de “factuur” te zien. Of kost een waterpomp echt maar €23?
                          Nieuw Benzine pomp Zelfde factuur als hierboven met idem klein bedrag voor de benzine pomp = ook 2dehands?.

                          Radio K7
                          Alu velgen reserve wiel
                          Geen kosten te voorzien Hoe hij hier bij komt dat vraag ik me toch écht af! De wagen heeft stil gestaan van 04/2007 tot 09/2014 (en we weten allemaal dat stil staan = achteruit gaan, de kosten die erbij komen kijken voor elk jaar achterstallig onderhoud lopen snel op). Een natte versnellingsbak, en zelfs de ruitenwissers sprongen spontaan aan tijdens het rijden. “C’est normal.” zegt ie dan ook nog met een glimlach. 🙄

                          Ik heb er wijselijk mijn handjes afgehouden. Er viel zeker nog wel wat van te maken, maar momenteel heb ik een iets betere basis nodig.
                          En er gaat ook iets van gemaakt worden, want de persoon die mijn WRX gekocht heeft, is vandaag die 924 gaan kopen (kleine wereld). Hij is handelaar en gaat de 924 een make-over geven. Verwacht hem dus maar terug op de markt binnenkort voor €15.000 ofzo… 😉

                            Als je instant vertaling nodig hebt morgen. Stuur maar een PM.
                            Heb wel regelmatig contact met Fransen of Walen.
                            Of ik wil hem ook wel es bellen als je specifieke vragen hebt over de auto.
                            Laat maar weten als ik je kan helpen.

                              [quote=”icepo” post=227158]De eerste foto is daar getrokken. Jij stond me je 924S in de hoek rechts achteraan als je naar het gemeentehuis keek.
                              Dus die moet daar niet ver van gestaan hebben.[/quote]

                              Die wagen kan ik me nog zeer goed herinneren aangezien ik echt geshockeerd was door de staat waarin die zich bevond. 😕

                              Die 50Jahre editie spreekt me wel aan.
                              Net gebeld, en hoewel het zoekertje in het Nederlands staat spreekt de verkoper dus geen letter Nederlands. Toch na veel “eum’s” en “hmm’s” morgen een afspraak gemaakt om 12u om te gaan kijken. :up: Ik heb mijn weekend nu dus kort op de bal spelen. 😉

                                Ik heb de auto wel al zien rijden in de buurt.
                                Nu is het weer even geleden maar er is dus effectief mee gereden met dat ding.
                                Die Alu traanplaat look plastiek matten waren een collectors item bij de afdeling huis tuin en keuken tuning bij de Euroshop.

                                  Altijd onweerstaanbaar indien uitgerust zijn me die Alu-traanplaat-look plastiek matten

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 100)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.