924 als daily?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 als daily?

  • Maker
    Discussie
  • Ik loop al een paar maanden rond met het idee om een 924 als daily te gaan gebruiken. Nee, niet mijn mooie S, maar wou een tweede 924 bij kopen en deze te gaan gebruiken. Ik dacht zelf aan een 924 2.0 N/A, dus geen Turbo of S i.v.m. runningcost (ervan uitgaand dat een 924 “goedkoop” is wegens de gelijkende VW techniek en onderdelen). Het hoeft ook helemaal geen perfecte wagen te zijn aangezien hij in weer en wind gaat moeten dienen. Mijn grootste vragen hieromtrent zijn echter: Is het verstandig? Zijn er nadelen aan het dagelijks oldtimer rijden? En hoe “veilig” is het om zo’n 924 te kopen voor een paar duizendjes? De reden waarom ik geen beter exemplaar wil is 1: omdat hij dus in weer en wind moet dienen. En 2: Ik er een beetje mijn eigen ding mee wil doen ( lees: streetlegal racertje a la Magnus Walker 911 8) ). Ondertussen heb ik mijn WRX al te koop staan dus het is wel een serieus idee om ermee door te gaan, alleen weet ik niet of ik te snel aan het handelen ben en een droombeeld achterna aan het gaan ben wat misschien niet haalbaar is… 😕

    De reden waarom ik dit idee gekregen heb:

    [video]https://vimeo.com/142849201[/video]

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 100)
    • http://www.2dehands.be/autos/porsche/overige-modellen/mooie-porsche-924-te-koop-191527219.html
      Deze staat al van mei 2014 te koop dus bijna 2 jaar.
      De verkoper woont op een 15km van mijn deur, ben er nog nooit geweest want niet echt interesse in de auto op het eerste gezicht. Heb er wel al een paar keer mee gemaild doet altijd lage biedingen op 944’s. Wou mun 944S kopen voor 4500 meen ik me te herinneren. En ik heb de auto wel al es gezien op het jubileum van tacb in Sint Niklaas.
      De eerste foto is daar getrokken. Jij stond me je 924S in de hoek rechts achteraan als je naar het gemeentehuis keek.
      Dus die moet daar niet ver van gestaan hebben.

        Er zijn hopen 924’s te koop van mensen die er eentje gekocht hebben en het niet zien zitten om volledig in orde (te laten) zetten. Verlaten projecten die snel een sopje hebben gekregen en dergelijke meer.
        Ik zou focussen op het vinden van een auto waar er effectief kilometers mee gemaakt zijn de laatste jaren.
        Dan heb je de grootste kans om een relatief betrouwbaar apparaat te vinden(omdat ze zich al een beetje bewezen hebben)
        Geen idee of die nog te koop staat maar ik denk dat er op kapaza zo eentje stond waar ze regelmatigheidsrally’s mee deden.
        Stond te koop in wallonië. Van zo een auto zou je toch kunnen verwachten dat die deftig rijdt.
        Maar onderdelen zijn er in overvloed en nog zeer betaalbaar. Zelfs een ruil motorblok valt echt goed mee.

        Deze staat net te koop:
        http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-924-speciale-serie-f-porsche-50e-verjaarda-103624186.htm
        50 jahre edition is wel es leuk

          Maar of er nu iets op de bon staat van garantie of niet,
          het feit dat je een bon hébt geeft je automatisch toch recht op 1 jaar garantie?
          Ik zie namelijk niet hoe een handelaar hier onderuit kan komen… :think:

          Ik weet dat een 924S leuk rijden is, die heb ik hier staan. 😉
          Ervaring om met een 924 te rijden heb ik niet, maar lijkt me toch ook niet verkeerd…?
          Sowieso spreekt de 2.0 N/A me meer aan wegens de prijzen, aankoop en onderdelen zijn véél goedkoper.

          Ja, voornamelijk de technische kant moet in orde zijn en betrouwbaar voor iedere dag door weer en wind te rijden.
          4K, 5K, 2K, gratis,… 🙄 😆 Een vast budget heb ik niet, ik wil eraan geven wat de wagen waard is.
          De dure exemplaren (ook de beste exemplaren dus) wil ik niet aangezien ik het dan weer zonde vind om hem niet origineel te laten.

            Er zijn er niet zoveel die op een oldtimer garantie geven.
            Waarom denk je dat de meeste auto’s in “consignatie” verkocht worden.
            Wat wel bvb Wolfs, vintage garage en roca ocs doen is een garantie van een paar maanden geven.
            Meestal op de aandrijflijn.
            Dit wordt meestal opgenomen in de bestelbon.
            Wettelijk ben je inderdaad verplicht als handelaar om garantie te geven.
            Als je echter in de bestelbon iets opneemt daaromtrent dan zou je sterker staan.

            Een handelaar zal maar een klant treffen die em verantwoordelijk acht voor wat oliegebruik bij een auto die 3 ton gelopen heeft bvb. Niet altijd even evident.

            924S of een turbo zijn zoveel leuker om te rijden.
            Heb ze alletwee staan en het verschil met een NA is echt groot.
            Wel ooit es met een na gereden met sportuitlaatje en lichter vliegwiel dat was wel amusant speelgoed.
            En de soort die je zoekt: niet echt perfect daar is een kleinere markt voor.
            Dus er zijn wel koopjes te doen als je niet echt perfectie verwacht.
            Maar je zoekt dus eigenlijk een technisch goede 924 NA voor een 4K?

              Dat dacht ik dus ook. 😕 Net zoals een handelaar verplicht is om garantie te geven, dit zal er dan ook wel niet bij zijn zeker…?
              Of zijn er andere regels voor oldtimers en garantie? Want iedere oldtimer zal wel iets mankeren, daar scheurt iedere handelaar dan natuurlijk zijn broek aan als hij hem verkoopt. Aan de andere kant, niemand verplicht de garagist om oldtimers te verkopen… 🙄

              Ach ja, dan zoek ik toch gewoon verder… 🙂

                een handelaar is dat idd verplicht (net als een particulier trouwens);
                voor mij zou dat een serieus twijfelpunt zo niet breekpunt zijn. auto’s verkopen is zijn core business en dan geen tijd hebben voor een tweedehandskeuring :bounce:

                dat is als naar de bakker gaan voor een brood en wat gerezen deeg toegestopt krijgen met de boodschap dat je het 40 min moet afbakken op 220°c

                  http://m.autoscout24.be/anbod/porsche-944-25-benzine-wit-282840088

                  Ze zijn idd niet allemaal even goed gelukt

                    Heel erg bedankt Fab! :respect2: Als ik je ooit eens tref… :drink:

                    Klinkt niet erg slecht. Het kleurverschil is wat minder maar wel begrijpelijk op een wagen van die leeftijd… Schade gereden of…?
                    Nu, schade gereden hoeft daarom geen ramp te zijn, een paaltje raken met parkeren zorgt ook al voor spuitwerk dus er hoeft niet direct het ergste gedacht te worden. Wel jammer dat er geen KVV mogelijk is. Ik dacht trouwens dat dit voor een handelaar verplicht was…?

                    Eum… Blijkbaar ben ik de enige die die Martini versie niets vind dus… 🙄
                    Krijg ik de sleutels overhandigd door Xzibit als ik hem koop? “You’ve officially been pimped!” :mrgreen:
                    Smaken verschillen duidelijk, want dit is mijn smaak zeker niet. Sowieso ben ik niet zo wild van heel die Martini toestanden.
                    Op sommige wagens staat het wel goed maar op het merendeel vind ik er niets aan… 😳
                    3… 2… 1… Let the lynching begin! :engeltje:

                      Daar zou ik nu eens voor :driver: Wes ❗ ❗ ❗

                        :lekker: :lekker: Inderdaad.

                            Go Wes, Go!
                            Ik zou er naartoe rijden als ik jou was!

                              @Wesley : persoon 10 min geleden gecontacteerd >>
                              1. onderhoudsboekje niet aanwezig
                              2. km’s zijn juist volgens de verkoper maar niet aantoonbaar (zie pt 1)
                              3. geen roest (volgens de verkoper)
                              4. lak verdient aandacht (gedeeltelijk herspoten met kleurafwijking)
                              5. doet geen “keuring voor verkoop” omdat hij handelaar is (heeft teveel werk,zegt hij)
                              6. anders geen noemenswaardige problemen
                              7. was vorig jaar nog gekeurd zonder opmerkingen (keuring is reeds verlopen)

                              Verkoper was vriendelijk, is franstalig (geen andere talen machtig, enkel nog die van €€€)

                                En anders bestaat er ook nog engels om met elkaar te communiceren
                                En het voordeel is dat je beide een vreemde taal spreekt en dus op hetzelfde niveau staat …..

                                  Dat zou wel heel fijn zijn deepee.
                                  Porsche specialist en Franse tolk in één. :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 100)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.