924 als daily?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 als daily?

  • Maker
    Discussie
  • Ik loop al een paar maanden rond met het idee om een 924 als daily te gaan gebruiken. Nee, niet mijn mooie S, maar wou een tweede 924 bij kopen en deze te gaan gebruiken. Ik dacht zelf aan een 924 2.0 N/A, dus geen Turbo of S i.v.m. runningcost (ervan uitgaand dat een 924 “goedkoop” is wegens de gelijkende VW techniek en onderdelen). Het hoeft ook helemaal geen perfecte wagen te zijn aangezien hij in weer en wind gaat moeten dienen. Mijn grootste vragen hieromtrent zijn echter: Is het verstandig? Zijn er nadelen aan het dagelijks oldtimer rijden? En hoe “veilig” is het om zo’n 924 te kopen voor een paar duizendjes? De reden waarom ik geen beter exemplaar wil is 1: omdat hij dus in weer en wind moet dienen. En 2: Ik er een beetje mijn eigen ding mee wil doen ( lees: streetlegal racertje a la Magnus Walker 911 8) ). Ondertussen heb ik mijn WRX al te koop staan dus het is wel een serieus idee om ermee door te gaan, alleen weet ik niet of ik te snel aan het handelen ben en een droombeeld achterna aan het gaan ben wat misschien niet haalbaar is… 😕

    De reden waarom ik dit idee gekregen heb:

    [video]https://vimeo.com/142849201[/video]

10 reacties aan het bekijken - 91 tot 100 (van in totaal 100)
    • sh…t em is weg, is geheel Frankrijk dat ik nu gezet heb :bounce:
      teruggevonden whoehoe
      http://www.leboncoin.fr/voitures/908011015.htm?ca=22_s

        Geen slechte vondst lijkt me Youyou. Pas 2-de eigenaar en weinig kilometers voor die leeftijd, interieur ziet er goed uit, en ook uiterlijk van deze 924 best mooi.

            Als iemand nog iets weet staan van nette 924: Let me know! :drink:

            Ik kom namelijk alleen nog maar op dezelfde wagens uit tijdens mijn zoektochten.
            En jullie weten ook in welke staat de meeste 924’s zijn die te koop staan… 🙄

              Tijd heb ik in principe “genoeg”. Slijtage gevoelige onderdelen worden systematisch preventief vervangen om problemen te voorkomen en de betrouwbaarheid van de wagen te garanderen. Kindjes zijn niet in aantocht, zijn niet gepland en zullen ook nooit gepland worden. Hierdoor gaan we dus ook nooit een gezinswagen/bus nodig gaan hebben en kan ik altijd leuke wagens blijven rijden. 😉

                Alles kan maar hou er wel rekening bij dat deze meer onderhoud vragen dan een hedendaagse auto. De vraag is dan heb je hiervoor de tijd aan gezien je een nieuw huis hebt en hieraan waarschijnlijk ook werk zal zijn. Dan spreek ik nog niet van eventueel kindjes die misschien in aantocht zijn of gepland zijn. Ik bedoel denk er goed over na 😉 Proficiat trouwens met uw trouw.

                  Geen enkele wagen kan ik stallen. Er is geen garage (wel een bouwvallige “carport”), maar er komt zo snel mogelijk een aanbouw bij met waarschijnlijk een dubbele garage. Ook wil ik in de tuin een werkhuis met palenbrug rechttrekken waar ik een wagen of 3 in kwijt ga kunnen. De thumbs up van de misses heb ik al, nu nog van de gemeente. 😉 De 924S gaat ondertussen bij mijn vader gestald worden in zijn garage. Normaal gezien had ik geen interesse in huizen zonder garage(s), maar dit huis had de perfecte ligging voor ons en door de grootte van de grond ook perfect de mogelijkheid om bij te bouwen hoe we zelf willen.

                    [quote=”WES-RS” post=225064]… maar aangezien we vorige maand ook een huisje gekocht hebben zit die er voorlopig nog niet in. Iets met prioriteiten en geen oneindig diepe portemonnee… 🙄

                    Mush: Af en toe een pitstop is nodig he. Zowel on- als off-road. 😉 :mrgreen:[/quote]

                    hoeveel auto’s kan je straks stallen Wes?

                    PS bij off-road voldoende smeermiddel gebruiken !

                      Ok, de runningcosts van een Turbo en N/A zullen misschien niet veel verschillen (alhoewel de eerste Turbo’s toch niet zonder problemen waren: oververhitting en dergelijke…), maar de aankoopprijs is wel x3, x4. Uiteraard is het de bedoeling om alles tijdig (zelf) te vervangen en te vernieuwen aangezien het wel een betrouwbare wagen moet zijn. De baas zal anders lachen als ik voor de zoveelste keer bel dat ik later zal zijn omdat mijn wagen wéér niet start. 😉

                      Weet iemand nog een leuke 924 staan voor een eerlijke prijs?
                      Interieur en exterieurkleur doen er niet veel toe. Staat ook niet écht, maar moet wel deftig en rijdend zijn.
                      Geen roestige, gedeukte,… wrakken. 🙂

                        Kan perfect dienen als dd. Vriend van me heeft er jaren dagelijks mee gereden.
                        Blijft wel een oude wagen dus iets meer zorg nodig dan ee nieuwe maar zeker perfect te doen

                        Of de running costs voor en Turbo echt hoger liggen weet ik zo niet. Als je zelgf je onderhoud doet maakt dit niet zoveel uit denk ik.

                        Zelf op mijn 931 de distributieriem gedaan en groot onderhoud. Je oet dan wel iets meer demonteren en dan zie je waarom dit in een garage duurde is. Als je het zelfs doet scheelt dit enorm.
                        Prijs onderdelen is hetzelfde

                      10 reacties aan het bekijken - 91 tot 100 (van in totaal 100)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.