924 en 924S (gesplit van Cayenne Topic)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 en 924S (gesplit van Cayenne Topic)

  • Maker
    Discussie
  • Zouje dan niet beter even nadenken en een 924 aanschaffen die zeldzaam is en in de loop van de jaren daardoor in waarde gaat stijgen?
    Ik weet bvb voor zeer weinig geld een zeer goede 924S staan 😉

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Hij zal op dat moment geen 968 te koop hebben gestaan , maar wel een 924 en 944 vermoed ik.

        Toen ik om een revisie versnellingsbak ging bij van Zweeden voor mijn 924 raakte ik wat aan de praat met de baas aldaar. Ik vroeg hem of dat normaal was dat de bak versleten was na 207 000 Km. Toen zei hij dat het bij een 968 soms voorkwam dat de versnellingsbak maar 100 000 km mee ging. Waarop ik direct mijn plannen voor de aanschaf van een 968 liet varen. De jacht is dus heropend na uw heuglijk nieuws !

          Ik denk dat dat van die versnellingsbak lariefarie is.
          Ik ken er meerdere die 200.000+kilometers hebben en eentje zelfs bijna 400.000km
          Ik heb je mailtje aangekregen en zal alsik tijd heb de fotootjes opzoeken en doorsturen. 😉

            😕 Ik vind ze dus alledrie de max ! Die 924 S staat in een prachtig kleur (de mijne is rood, en eigenlijk vind ik dat niet veel klasse hebben, maar ja, in die tijd was een sportwagen nu eenmaal rood…) Ik heb ooit op het punt gestaan om een blauwe 968 te kopen, maar heb het dan niet gedaan omdat ik vernam dat de versnellingsbak maar 100 000 km meegaat (is dit zo?) Ik heb die 968 dan maar zelf gebouwd op schaal 1/24. Maar ik kom helemaal zot van uw Martini ! Ik zat al enkele jaren met het idee te spelen om een wrakkige 924 te kopen, om te bouwen tot semi racer, om wat te dollen op circuit. En raar maar waar, ik wilde hem in het wit met Martini band (heb hem dan ook maar in modelbouw gemaakt)

              Dit is hem


              En dit zijn al mijn schatjes

                Het 2 liter blok is inderdaad ietsje te zwak (al moet gezegd worden dat 125 PK in het jaar 1975 niet slecht was. Vele andere wagens reden rond met om en bij de 50 PK…). Kun je eens een fototje posten van uw 924S?

                  Rijden met de 924S is niet te vergelijken met een 944.
                  En vlot is hij idd. De 2liter vind ik te zwak , maar met de 2.5 wordt dit zeker goed gemaakt.
                  Ook de verwonderde blikken (ze zijn de 2liters gewoon) als je even op het gas drukt.
                  Mjn wagen is van eerste eigenaar(es) en heeft maar 131000 km gelopen.
                  Natuurlijk is een turbo zeldzamer, maar ten eerste vindt maar eens een goed , en hou rekening met zeer prijzige onkosten . Dat is met dit 2,5 blok dus niet het geval.

                    Wel om eerlijk te zijn: Ik heb nog nooit gereden met een 924 S, maar dat moet inderdaad een zéér interessante wagen zijn. De prestaties (weliswaar ietsje teruggeschroefd) van een 944 in een gestroomlijnde carrosserie…

                    Ik vraag me wel af hoe dat nu zit met die vijfbak van de 924. Klopt het dat hij moeilijk zijn eerste neemt? En is de S versie niet te veel geciviliseerd in vergelijking met de ouwe 924? Rijdt dat niet een beetje te veel als een 944. Ik verkies mijn 924 boven mijn 944 omdat hij veel spartaanser is. Die ouwe 924 rijdt als een go-kart, en dat vind ik er net zo leuk aan. Het schakelen bij de 944 bijvoorbeeld doet mij een beetje denken aan het schakelen bij BMW. En bij de 924 verloopt dat nog lekker stroef, je voelt daardoor de bak beter aan.

                    Mocht ik nog een 924 willen, dan zou ik graag een turbo hebben, omdat hij o zo zeldzaam geworden is (was wel een beetje miseriekar meen ik me te herrineren) Aan de andere kant: ik rij nu al 28 jaar in die zelfde kar rond, ik kan hem nu toch moeilijk in de steek laten hé ,-) Ik koop trouwens mijn wagens nieuw aan (of van familie). Kwestie van in den beginne de wagen met de beste zorgen te kunnen soigneren. En dan weet je ook wat er precies mee gebeurd is. Voor mij wel belangerijk omdat ik elke week ongeveer 50 uur in Porsche slijt.

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.