Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 924 › 924 gezocht
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Identiek mijn gedacht .
Dat dash ziet er wel erg gehavend uit .
Zelden zo’n beschadigd gezien .
De eerste link ziet er interessant uit mits de wagen in de originele toestand is gerestaureerd .
Is het de juiste kleur , is het lederen interieur origineel ?
Die 924 reserve in onderdelen erbij doet vermoeden dat het een klusser isIk vind bij de tweede alleen het “licht gebarsten dashboard” toch een beetje onderschat, op de foto zie je al dat het redelijk ernstig is. Het is net een maanlandschap 😯 . Pas op dit komt wel vaker voor, en de prijs is ernaar, maar ik zou het er toch een beetje moeilijk mee hebben. En zo’n dashboard vervangen gaat veel geld kosten in vergelijking met de waarde van de wagen …
911-lover schrijft:
Die prijs van 7000€ vind ik persoonlijk erg hoog voor een 924
De prijs voor die 924S waar jullie naar zijn gaan kijken vind ik weer laag .
Daar mag dan al wat aan schelen .
En de zetels van mijn linkje , idd , maar er zijn zovele setjes zetels te krijgen of overtrekken is ook nog een optie .
De prijs is ook niet te hoog dus misschien ruimte voor extra budgetDie van jouw link was een optie om naar te gaan kijken maar de ad is weg.
Onderstaande staan momenteel op het lijstje om eens verder te bekijken. Indien iemand info over deze graag feedback
http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-924-77928188.html?qq=porsche+924&start=84
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/porsche-924-2-0i-porsche-924-targa-53058139.htm
Die prijs van 7000€ vind ik persoonlijk erg hoog voor een 924
De prijs voor die 924S waar jullie naar zijn gaan kijken vind ik weer laag .
Daar mag dan al wat aan schelen .
En de zetels van mijn linkje , idd , maar er zijn zovele setjes zetels te krijgen of overtrekken is ook nog een optie .
De prijs is ook niet te hoog dus misschien ruimte voor extra budgetWat dat targa-dak betreft kan ik hem alleen maar gelijk geven. Gelukkig is dit een optie die redelijk veel voorkomt. Heeft hij ook een bepaald budget voor ogen? Want deze ziet er op zich niet slecht uit, maar de prijs is natuurlijk een stuk hoger dan degene waar je bent naar gaan kijken ….
Ondertussen zijn de wensen wat specifieker geworden: het zou een targa moeten zijn.
Mag een 2.0 zijn maar wel in zeer nette staatEn is daar dan een reden voor ? Prijs is “hoog”, maar nu ook weer niet zo hoog.
Deze al gezien bij V-Zweeden? Staat er al een tijdje, misschien een goed bod doen. Moet dan natuurlijk wel geïmporteerd worden
Technisch:
motor is zelfde als 944, dus onderhoud belangrijk, vervangen van de riemen, waterpomp…Bedankt voor de tips!
Ondanks dat het er niet echt het weer voor was toch gaan kijken gisterenavond.
Kort samengevat: eerlijk prijs voor de wagen en de staat waarin hij zich bevindt.
Maar niet wat we zoeken, dus we kijken verder…Ik vermoed dat de carrosserie dezelfde zwakke punten heeft dan de gewone 924:
– controleer onder de batterij, vaak roes omdat het water moeilijk wegloopt
– controleer de kapjes van de klaplichten, ook vaak roest op de randen
– achteraan de wielkasten komen twee platen tegen elkaar (echt het randje), deze twee platen zijn tegen elkaar geperst, op de punten waar dit gebeurd is komt ook vaak roest voor
– aan de achterlichten + nummerplaat ook goed controleren op roest (ook een gekende plaats)
– natuurlijk even de bakjes open doen in het koffer om te zien of daar alles droog is, als ik me niet vergis lopen daar ook de afvoerbuisjes van het targedakTehcnisch / motorisch ga ik je geen tips kunnen geven.
Alvast succes met de controle, en we horen graag het resultaat.
Wij gaan straks naar deze kijken: http://nl.kapaza.be/vi/53064942.htm
bekend bij iemand?
Of misschien dat iemand de verkoper kent?Waar best op letten bij een 924S?
fdeville schrijft:
stefx911 schrijft:
[quote]Wel spijtig van die Xenon’s. Gaan ze hier op de TC weer over vallen…Niet als hij automatische hoogteregeling heeft en een sproeier… :roll:[/quote]
Dat betwijfel ik ten zeerste als het in NL geïnstalleerd is
Anoniem19 december 2010 om 14:12stefx911 schrijft:
Wel spijtig van die Xenon’s. Gaan ze hier op de TC weer over vallen…
Niet als hij automatische hoogteregeling heeft en een sproeier… 🙄
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.