924 motorische vraagjes

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 motorische vraagjes

• Maker
    Discussie
  • Dag beste forummers,

na enige tijd draait de 924 mooi, eindelijk, maar soms hoor ik als ik gas geef een soort tikkend geluid, ik vrees dat er iets mis in de kop, want het lijkt van daar te komen…
    Wat kan het zijn? Het lijkt op een tikkend/rammelend geluid.

Wat moet de oliedruk bedragen bij 950toeren, warme motor? ik zit rond de 2bar, is in orde toch ?

Met vriendelijke groet,

924

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • [quote=”morgoth924″:lyhj7tlq]2 bar bij stationair draaiende en warme motor is inderdaad goed.

Over het tikken: neem je kleppendeksel er eens af, zodat je de nokkenas ziet zitten. Bove de nokkenas zit een oliesproeibuis, deze durft wel eens verstoppen of afbreken, met als gevolg dat je nokkenas slecht gesmeerd wordt, fenomeen is vooral gevaarlijk voor de nokken van de vierde cilinder. Even kijken of daar alles in orde is dus. Misschien meteen de klepspeling eens controleren met voelermaatjes.[/quote]
      Bedankt! want ik hoorde precies ook iets mis in een bepaalde cylinder.

Zou kunnen: Kleppen die tikken > kleppenspeling….

2 bar bij stationair draaiende en warme motor is inderdaad goed.

Over het tikken: neem je kleppendeksel er eens af, zodat je de nokkenas ziet zitten. Bove de nokkenas zit een oliesproeibuis, deze durft wel eens verstoppen of afbreken, met als gevolg dat je nokkenas slecht gesmeerd wordt, fenomeen is vooral gevaarlijk voor de nokken van de vierde cilinder. Even kijken of daar alles in orde is dus. Misschien meteen de klepspeling eens controleren met voelermaatjes.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.