924 of 924s?

  • Maker
    Discussie
  • Dag iedereen!

    Al anderhalf jaar ben ik zinnens een Porsche 924 te kopen… Het lijkt me in aanschaffingswaarde een betaalbare Porsche en ook het ‘uiterlijk’ van de wagen vind ik fantastisch… maar…

    Ik rij nu met 1.3 Toyota Corolla. Een bescheiden wagen in elk opzicht, van het uiterlijk tot de wegenbelasting en van de rijeigenschappen tot de prijs van het onderhoud.

    Ondertussen heb ik al met een aantal 924-Porsches gereden en (gelukkig) ook met 924s van 911-lover. Mijn voorkeur gaat sindsdien uit naar een 924s 😀 ? .
    Kunnen jullie mij misschien een idee geven wat onderhoud kost voor een 924s op jaarbasis? En hoe zit het met het verbruik?

    Alvast bedankt!

    Dizinc.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • No problem, alvast veel succes met het zoeken naar een goede 924(S)

        Bedankt 924!

        De zoektocht kan beginnen…

            En veel meer zuipen 😈

            [size=59:2xhr4clx]-Koen die vandaag weer gezien (en bijna vergeten had sinds zijn Delta Integrale) heeft wat een Turbo zuipt als je hem op de staart trapt-[/size]

              Alvast bedankt voor de inbreng allemaal!

              Een Turbo brengt me echter al op 170pk… nu doet de verzekering al moeilijk over de 160pk van een S van ’88… het zal dus een 924s worden…

              Weten jullie misschien nog iets waar ik specifiek op moet letten als ik ga kijken?

              Ik denk zelf aan:
              – Distributieriem bij voorkeur reeds vervangen
              – Rubbers van de koffer ff checken
              – Pompen van motorkap en koffer
              – Targa-dak controleren op de goede werking
              – Scheurtjes in het dashboard

              Groeten

                inderdaad brutaler… 😈

                Anoniem

                  ik zou zelfs durven zeggen: “924 turbo…oldtimer, sneller dan een S, zelfde ophanging, sportiever… ” maar wel een stukske brutaler dan een S om mee te rijden.

                    Verbruik: het rechtervoetje…

                    Onderhoud: zie Luc.

                    Wegensbelasting is op cilinderinhoud, dus aantal cc’s. Die S is een 2500cc. Die 118kw is het vermogen, bepalend voor je verzekering.

                    Nog veel succes met je zoektocht.

                    (924 turbo…oldtimer, sneller dan een S, zelfde ophanging, sportiever… 😉 )

                      [quote=”Dizinc.”:bt2nc2pp]
                      Ondertussen heb ik al met een aantal 924-Porsches gereden en (gelukkig) ook met 924s van 911-lover. Mijn voorkeur gaat sindsdien uit naar een 924s 😀 ? .
                      Kunnen jullie mij misschien een idee geven wat onderhoud kost voor een 924s op jaarbasis? En hoe zit het met het verbruik?

                      Alvast bedankt!

                      Dizinc.[/quote]

                      Te duur ?? voor het onderhoud van een 924 S ??? ja dat is waar als je de riemen laat vervangen en dat is enkel nodig als je al veel KM hebt. Maar een onderhoud zelf kost echter wel niet zo veel hoor.

                        Situatie is toch een beetje anders, wat een jaartje erbij al niet kan doen voor verzekeringstarieven…
                        Inschrijving is als ik me niet vergis 61,50 euro omdat de wagen ouder is dan 15 jaar en de wegenbelasting voor een 118 Kw is ietsje minder dan 500 euro per jaar. Dus daarin zie ik niet meteen het probleem… Nu alleen nog de factoren waar ik op voorhand de tarieven niet van ken namelijk jaarlijks onderhoud en verbruik… Kan je me daar +- een idee van geven?

                          [quote=”924″:4rt8iorq]Koop een 924 carrera GT 😉 [/quote]

                          Als je die al vindt betaal je er minstens 25000€ voor 😉

                          Tja , die goede 924S heb je gewoon voor een spotprijsje aan je neus laten voorbij gaan 😕
                          Toen was je overtuiging dat je deze wagen niet kon onderhouden daar het voor je als student te duur was om deze in te schrijven en te verzekeren.
                          Een 924S zal je NOOIT als oldtimer vinden. Het is de betere 924 maar natuurlijk moet je wel nog een paar jaartjes wachten om er een oldtimer in te vinden (als je er dan nog een goede te koop vindt)
                          Als je situatie nog niet verandert is zou ik dat 924S dus omjouw opgegeven redenen uit je hoofd zetten en gewoon zoeken naar een oldtimer 924 . De zoektocht om eentje te vinden in goede en rijdende staat zal al hard genoeg zijn 😉

                            Koop een 924 carrera GT 😉

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.