924 raamrubbers of niet in voorruit ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 raamrubbers of niet in voorruit ?

• Maker
    Discussie
  • Ben momenteel bezig met de restauratie v/e 931 en vraag me af of er nu wel of niet een rubber rond het raam vooraan moet.
    Online kom in tegenstrijdige dingen tegen, latere wagens zouden een rubber nodig hebben, maar dit is dan vaak in de USA en volgens mij rubbers v/e 944 die gebruikt worden. Voor zover ik weet/kan terugvinden wordt het raam er eerst ingelijmd, en achteraf vastgezet met extra clips.
    Ook kan ik nergens online raamrubbers voor vooraan vinden (Pelicanparts, Rosepassion, Design911.. allemaal gehad)
    Echter, het lijkt me zo slordig zonder rubber, en veroorzaakt ook windegeruis vermoed ik? In bijlage paar foto’s van de ruimte tss. het raam en de raambeschermer.
    Is er iemand met veel kennis v/d 924 die me kan helpen hiermee aub ?

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Bij mij zit daar een rubber tussen, 924S van 1986.

123

zit die er dan wel goed genoeg op?
        verbogen?

ik kan me niet echt voorstellen hoe het er dan uitziet.

punt blijft het is een design van de jaren 70, grotere kieren dan op latere auto’s.
        als je daar niet happy mee bent, moet je toch echt op zoek naar een 944 type 2, daar is het raam op modernere manier in het chassis gekit.

Klopt, zit grotendeels tss. de oortjes. Dat metalen frame zit erover, maar als je vanaf de zijkant kijkt valt het enorm op sinds ik er door mijn carossier op attent ben gemaakt..

123
            123

maar wat maakt het uit? er zit toch een metalen afdek frame over.

Hallo Stijn,

Raam was gemonteerd met kit, geen rubber. Zat allemaal wel goed vast en geen lekken, maar het ziet er niet uit, er is meer dan een cm ruimte tss. raam en a-stijl.

123

Q : Wat zat er in van de fabriek?
                  A: Sealing kit PN 477898011A
                  is nog gewoon OEM te krijgen.

Vraag me niet hoe je dat moet monteren, zoiets zou ik gewoon laten doen door een pro in de ramen business.

Anders gezegd, wat zat er op dat raam bij demontage
                  rubber of kit?

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.