924 Turbo

• Maker
    Discussie

• Dizinc.
    Deelnemer

Dag iedereen!

Ik heb recent een Porsche 924 Turbo gekocht, goeie prijs en 132.000 km gereden. Enige nadeel, het is van oorsprong een Amerikaanse wagen. Hij heeft dus 154 pk ipv. 177 pk.

Dus nu de vraag, hoe krijg ik deze wagen op 177 pk?

Wat moet er eventueel vervangen worden en wat aangepast?

Alvast bedankt!

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Idd je kan er geen chip in plaatsen enkel de benz. druk verhogen en trubo druk verhogen of de turbo van en 924 carrera GT monteren.

Als er niks uit te lezen valt heeft de wagen geen computer en kan er dus ook geen Chip geplaatst worden ❓

Ik ben ook geen garagist hé , anders moest ik mijn wagens en vertrouwen niet in andermans handen leggen met de gekende gevolgen vandien 😕

Domme vragen bestaan nooit , domme antwoorden wel 🙄 😉

[quote=”911-lover”:hdyvwdr1]Bij een turbo is het eenvoudig en betrekkelijk goedkoop om aan vermogen te winnen.
            Ga eens naar een ervaren plaats en laat je computer eens uitlezen en aanpassen.
            Ik denk bvb aan Auto Tune Heinz.
            Dan kan je voor een fractie komen aan het vermogen dat een Europeesse 924 T heeft[/quote]

Koen een 924 Turbo uitlezen 😯 ??? dit is wel een K-Jetronic en werkt mechanisch. Daar is nergens geen computer te bespeuren in die wagen , een 930 en 965 heeft die ook niet.
            Ik denk dat ze op die ervaren plaats eens dik zullen lachen als je deze vraag stelt 😆 .

924 turbo heeft het volgende;
            Bosch K-Jetronic
            KKK-Uitlaatgasturbo
            En een mechanische ontsteking.

Dank jullie wel voor de replies!

Bij een turbo is het eenvoudig en betrekkelijk goedkoop om aan vermogen te winnen.
                Ga eens naar een ervaren plaats en laat je computer eens uitlezen en aanpassen.
                Ik denk bvb aan Auto Tune Heinz.
                Dan kan je voor een fractie komen aan het vermogen dat een Europeesse 924 T heeft

Turbo is ook dezelfde juist de inspuiting is iets minder en de andere 2 zaken die hier boven zijn vermeld.

Hallo,

zo juist weet ik het niet meer, maar volgens mij ligt het verschil in vermogen aan volgende punten:

– andere turbocompressor (kleiner)
                    – katalysator
                    – uitlaatgassysteem (recyclage)

De compressie van het blok was hetzelfde, dacht ik, dus daar ligt het niet aan.
                    Maar zoals gezegd, zo goed weet ik het niet meer.

😉

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.