924 turbo – 944 turbo of iets anders transaxels dat de moeite is

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 924 turbo – 944 turbo of iets anders transaxels dat de moeite is

  • Maker
    Discussie

  • icepo
    Deelnemer

      Heb mun 944 turbo al weer weggedaan.
      Verkopende partij ging de auto door de keuring halen maar er bleek een vreemd geluid uit de motor te komen.
      Nu er heeft tussen de handshake en de overdracht even gezeten dus eigenlijk ben ik nog maar een dikke maand terug weer zonder 944 turbo. Maar wel zeer nobel van de verkoper dat hij me geen kat in een zak wilde verkopen.

      beetje tlc mag altijd aan een auto.
      Hou ik auto’s lang bij, nee
      Ben ik dat van plan in de toekomst: misschien als mijn vriendin me daartoe verplicht

    12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • maxresdefault.jpg

          :happy: :mrgreen:

            2 Goeikes achter elkaar Icepo!! :mrgreen: :happy:

            Attachments:
            • Oprah-You-Get-a-Car.jpg

              Ah shit ik dacht dat met mijn “anonieme” account te hebben geplaatst.
              Mijn excuses voor de verwarring
              Sorry voor mijn sarcasme

                Dat vind ik nu ook wel een vreemde uitspraak van iemand die transaxle-minded is… :think:

                  Man Man Man toch :censored: :bounce: ruzie 👿

                  Porsche moest begin jaren 90 idd de verkoopscijfers opdrijven om rendabel te blijven, de 911 verkocht immers ook niet (en ze hadden de SUFS nog niet om de kassa te spekken)

                  Daarom kwam het uit met een uitgeklede, lichtere versie (vooral door minder opties)
                  Maar ook met een strakker onderstel (ook zonder M030, had de CS een beter onderstel), betere stoelen (Recaro) en indien gewenst betere remmen (M030)

                  Kleine wijzigingen, relatief groot resultaat (cfr. 987 Boxster Spyder) wat zich vertaalde in sterkere tweedehands waarde (opgedreven door de kenners, lang voordat ‘kleine’ oplagen interessant was voor de ‘investeerder’)

                  Vandaag misschien moeilijk te bevatten dat deze wijzigingen aan min prijs :first: zijn, maar probleem was vooral dat de standaard 968 te duur was (lees: te klein verschil met de 964/993, waarbij de 968 teveel trok op de ‘oude’ 944)

                    Jup als je korting vroeg op een 968 dan kwamen ze aandraven met een CS.

                      [quote=”icepo” post=227134]

                      Een 968 cabrio weet ik een hele leuke staan, 968 cs is amusant maar echt zo speciaal is die niet voor me.
                      Een cs had een rolkooi moeten hebben en een turbo of compressor(maar dan was die te snel geweest in vergelijking met een 911).
                      Het hoeft geen oldtimer te zijn.[/quote]

                      Ik herinner me dat de 968 CS vooral een spaarversie was om de verkoop wat aan te zwengelen toen het minder ging met het merk.

                        Tuurlijk, staat een zeer leuke in nederland te koop met een compressor.
                        Maar we leven in België eh.

                        Euhm de originele 968 turbo dat is nu net te hoog gegrepen.

                          [quote=”icepo” post=227134]… 968 cs is amusant maar echt zo speciaal is die niet voor me. Een cs had een rolkooi moeten hebben en een turbo of compressor(maar dan was die te snel geweest in vergelijking met een 911)…[/quote]

                          daar zijn toch een handvol exemplaren van gemaakt ? KLIK

                            vriendin is al 7 jaar tijdelijk contract met kans op verlenging 🙂

                            Euhm ja bijna elke transaxle.
                            Een 944 na type 1, type 2, 944S, 924S(heb ik nog), 924 turbo(gaat nooit weg), 924 carrera gt(heb ik nog) en 944 turbo.
                            Zijn al aangevinkt op de lijst. En iets met een turbo daar heb ik toch altijd een zwak voor gehad.
                            924 martini, 924 lemans,elke transaxle in een opvallend/zeldzaam kleur …
                            928 spookt al even door mun hoofd.
                            The bucket list is nog lang 🙂
                            En dan hebben we de zeer vage plannen voor een 911 ook nog.
                            Mun vriendin wordt soms zot van me.
                            Eens ik iets heb kijk ik al weer uit naar het volgende.

                            Een 968 cabrio weet ik een hele leuke staan, 968 cs is amusant maar echt zo speciaal is die niet voor me.
                            Een cs had een rolkooi moeten hebben en een turbo of compressor(maar dan was die te snel geweest in vergelijking met een 911).
                            Het hoeft geen oldtimer te zijn.

                              “Vriendin” klinkt anders ook maar tijdelijk… :popcorn:

                              Fijn dat de verkoper eerlijk geweest is ja. Zo zullen er vast en zeker niet veel zijn. :up:
                              Is niet elke transaxle de moeite waard dan…? 😉

                              Ooit al een 968 of beter: een 968 CS gehad?
                              Of moet het een oldtimer zijn?

                            12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.