- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
19 september 2015 om 17:52
Bijna een jaar geleden, heb ik in België een 924 turbo gevonden met een carrera gt ombouw kit.
De auto was nodig aan een restauratie toe. De motor was reeds gedemonteerd, en verder was er veel los in dozen. Mijn idee was om een auto te maken voor trackday.
De restauratie ie bijna klaar.
Auto is volledig uit elkaar geweest, en alle roest en slechte plekken aangepakt. Dit was gelukkig niet veel.
Daarna is de auto volledig gespoten.
Alle onderdelen zijn gestraald en daarna gespoten of gepoedercoat.
Boutjes/moertjes/steuntjes enz zijn geel gepassveerd.
Motor is volledig reviseerde en er is een carrera gt intercooler geïnstalleerd.
Nieuwe turbo, 123 programmeerbare onsteking, en instelbare turbo druk,
Verder heb ik ook een A/F ratio meter en sonde geïnstalleerd. Dat is een minimum vereiste als je met de turbo druk wil gaan “spelen”
Het interieur is een soort rs interieur, beetje gemaakt naar eigen smaak.
Heigo alu rolkooi en kuipstoelen met 6 punts gordels.
Het onderstel is voorzien van polybussen.
Schokbrekers zijn van koni, maar dit staat nog op de planning om te upgraden.
Remmen volledig gereviseerd maar nog wel origineel.
Wielen 16inch Fuch, gepolijst, met toyo r1r banden.
Al met al is het een leuke wagen geworden.
Hij is nu 95%klaar en motor heeft vorige week voor het eerst gelopen.
Er zijn nog een aantal dingen te doen, maar het meeste werk is gedaan.
Hier nog wat foto…van begin tot nu.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.