924 van schijven voorzien achteraan

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 924 van schijven voorzien achteraan

  • Maker
    Discussie

  • Joske
    Deelnemer

      Ik ben een 924 aan het restaureren en ook de remmen achteraan dienen volledig te worden vervangen. Nu ben ik een 924S tegen gekomen en die heeft aluminium draagarmen achteran en ook schijfremmen. Nu lees ik overal dat dit wel om te bouwen is alleen zit ik met 1 probleem. Ik wil mijn 4 gaats velgen behouden. Dus nu is de vraag, passen de voorste schijven van een 924 achteraan op een 924S ( ik denk het niet). Of kan ik de schijven ergens laten herboren op 4 gaat’s? Heeft iemand hier ervaring mee?

      Groeten Jurgen

    11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Ombouw naar een ophanging met schijven en 5 gaats velgen is al vollop bezig. En het is niks meer werk als je toch aan een volledige restauratie bezig bent hoor. Alleen een extra auto afbreken. Dat is een 924 turbo (rechtsgestuurd ) geworden.

        Groeten Jurgen

          als je toch 4 gaats wil houden ivm originaliteit
          waarom dan de moeite om naar schijven te gaan?!?!

          schijven met 4 gaats zijn niet origineel

          en het verschil in remkracht is minimaal voor de hoeveelheid werk

          trommels die goed afgesteld zijn goed genoeg voor bijna iedereen die niet raced…

          de enige reden die ik zou verzinnen is iemand die bv fuchs wil monteren maar niet kan ivm 4 gaats
          en dan nog kun je beter een 944 of 924S scoren dan al dat werk doen

            [quote=”Joske”:3twkr7t4]Waarom ik de 4 gaats wil behouden is heel simpel, 2 redenen.
            Ten eerste: Een 924 heeft 4 gaats en ik wil het er zo origineel mogelijk laten uitzien
            En ten 2de, belangrijkste reden:de originele velgen heb ik reeds laten poederlakken.[/quote]
            @ 1: 924 konden in die tijd ook met de optie 471 geleverd worden, wat inhoudt, rondom schijfremmen met klauwen van de S. Dus zeker niet minder origineel, denk zelfs waardevermeerderend 😉

            @ 2: voor je gepoederlakte velgen krijg je zeker geld voor!

              Ik weet niet of de 2 liter variant (of lichter) er schijven had . De 2.3 en 2.6 zeker 😉
              Eigenlijk zien we hetzelfde terug bij bvb BMWE30 of zelfs Opel Vectra en Kadett.

                De vraag is dan.. waarom heeft Porsche de schijven weggehaald en er trommelremmen voor in de plaats gezet?

                  Heeft een audi 80 schijven achteraan?

                  En enkel de schijven van de 924S overbouwen? zonder de draagarmen te gebruiken, zou het dan haalbaar zijn om 4 gaat’s te blijven?

                  Anders zullen we toch op 5 gaats moeten overstappen…

                    Anders schijven en klauwen steken van de Audi 80/90 😉

                      924S is 14mm breder achteraan van ophanging maar is wel 5 gaats maar om er en 4 gaats van te maken zal je wel de diameter van de lagers en de majeu moeten meten en ik vrees dat dit niet zal passen om over te bouwen op en 4 gaats

                        Waarom ik de 4 gaats wil behouden is heel simpel, 2 redenen.
                        Ten eerste: Een 924 heeft 4 gaats en ik wil het er zo origineel mogelijk laten uitzien
                        En ten 2de, belangrijkste reden:de originele velgen heb ik reeds laten poederlakken.

                        Dus wat is nu het beste? De volledige ophanging van de 924S steken? Heeft dit nu? als ik toch de 4 gaats wil houden? En dan heb ik ook gehoord dat een 924S breder is vanachter klopt dit? Past alles vlot?

                        Groeten Jurgen

                          Ik ben het eens met Luc, is veel eenvoudiger alles van de S te monteren dan zo te werk gaan…
                          En waarom wil je 4 gaats behouden als ik vragen mag?

                            😯 vervang alles naar en 924s of en 944 en vervang u velgen dan ook trouwens deze kan je normaal laten herboren.
                            Luc

                          11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.