924 Waarde

  • Maker
    Discussie

  • Wouter
    Deelnemer

      Wat zou de waarde zijn voor een 924 uit bouwjaar 1981.

      140000 km’s, eerste eigenaar, altijd onderhouden bij porsche centrum ingelmunster (dus volledig gekende historie)

      Nog altijd origineel (behalve 1 kant opnieuw vernist), ziet er echt nog als nieuw uit vanbinnen en vanbuiten.

      verkoper vroeg er 6500 voor op de beurs in Kortrijk.

      Als ik wat rondkijk op internet, zie ik dat er toch veel met minder km opstaan, maar zijn ze ook zo goed onderhouden als deze?

      Wat denken jullie?

      Wat zou de waarde doen binnen enkele jaren? Of wat is de trend op dit moment?
      Ik volg de 924 niet van zo dichtbij

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
      • Er staan veel goedkope 924’s te koop. De goede zijn zeldzaam aan het worden en daar betaal je dan ook voor.

        Las deze echt goed in orde is dan lijkt de prijs mij wel correct. Heb de wagen uiteraard niet gezien, dus moeilijk om dit zo te bepalen.

        Als de wagen je aanspreekt moet je je hart volgen…

          Ik kan de waarde stijgingen in mijn geval alleen maar toejuichen. Hij zit qua marktwaarde nu eindelijk op het niveau wat we er zelf ingestopt hebben. En als het allemaal zo doorgaat, dan is de hoge dagwaarde een reden te meer om weer verantwoord meer knaken aan de auto te gaan spenderen (mits eerst verdiend en vrij gemaakt tuurlijk :coolness: ) … :mrgreen: :ass:

          Want er zijn toch een paar dingetjes die we met de kennis van nu een kleine 14 jaar geleden toch net ff anders zouden hebben gedaan. :wtf:

            Inderdaad,
            Met de lage rentes en derg. komen de classics meer en meer in het vizier als mogelijk goede investering .
            Het is de schuld van die rot banken ! 👿
            Ik zie verschil in liefhebbers, diegene die van jongs af een passie voor oldtimer/classics hebben en over niks anders kunnen praten en diegene die zich eerst afvragen of het wel een goede investering is .
            Geloof me , bij de aankoop van een wagen is het hoogst waarschijnlijk niet de man met de passie die je in de zeik heeft gezet !

              [quote=”python” post=190419]Prijzen voor oldtimers in het algemeen zijn overdreven (zacht uitgedrukt)! 🙄
              Er zijn momenteel gewoon te veel zotten die een oldtimer willen ,niet altijd per definitie omdat ze het zo prachtig vinden maar omdat ze gehoord hebben dat het goedkoop rijden is en een goede investering naar de toekomst toe .

              Persoonlijk zou ik willen dat alle (kandidaat) investeerders een andere hobby gingen zoeken , dan kan ik gewoon lekker blijven genieten van m’n oldtimers ! :coolness:[/quote]Wat is ‘overdreven’? Toen ik ben beginnen kijken voor de laatste luchtgekoelde Speedsters heb ik er een laten liggen die ik ‘te duur’ vond en 2j later koop ik er een aan het dubbele van die prijs… Wat vandaag te duur is kan morgen al goedkoop zijn. Het gaat enorm snel met stijgingen van 10% op 6 maanden.

              Daarnaast zijn er teveel in omloop waar eigenaars op bespaard hebben als het op onderhoud aankomt. De 993 turbo’s zijn een mooi voorbeeld daarvan (onderhoud is doorsnee wat duurder dan alle andere). Geef mij maar iemand die voor een wagen veel geld wil neertellen en alle onderhoud laat gebeuren zoals het moet. Dat, eerder dan iemand die het onderste uit de kan wil en daarbovenop nog eens overal op gaat besparen. Die laatste groep maakt dat wagens niet meer in topconditie blijven. Begin dan maar eens met zoeken waar het allemaal aan ligt… Jarenlang pover onderhoud zet je nooit in 1x recht.

              De komende 3-4 jaar zal alles blijven stijgen, dat zegt mijn glazen bol die ik in mijn living staan heb. Daarna zal het mogelijks niet veel meer uitmaken want dan is het al lang een wereldmarkt geworden. Vergeet niet dat China (=65.000 euromiljardairs) en Rusland nog moeten komen… Eenmaal die eraan beginnen zal het snel gedaan zijn.

              Voor alle duidelijkheid: hiermee wil ik niemand in het harnas jagen maar tijd zal het uitwijzen hoe alles gaat evolueren… De rente op spaargeld (die ik de eerste jaren niet snel zie stijgen) helpt die theorie alleen maar.

                “liever een hobby-auto erbij dan je geld naar een grootbank dragen” als die wat waardevast is … kan je ze ongelijk geven? door de lage spaarrente krijg je als klant weinig in ruil voor je zuurverdiende centen, behalve een vies gezicht dan. die loketbediende weet ook heel goed dat de top nog steeds z’n les niet geleerd heeft. de bankiers kan je ook geen ongelijk geven want als het fout loopt draait de belastingbetaler toch op om de brokken te lijmen. en de loketbediende staat erbij kijkt ernaar en krijgt voor de zoveelste keer de volle lading over zich heen van een kleine kritische spaarder.
                nadeel is wel dat zo’n auto’s als investering niet altijd het juiste onderhoud krijgen en dan na jaren verwaarlozing weer op de markt komen alsof het gouden eieren zijn.

                  Prijzen voor oldtimers in het algemeen zijn overdreven (zacht uitgedrukt)! 🙄
                  Er zijn momenteel gewoon te veel zotten die een oldtimer willen ,niet altijd per definitie omdat ze het zo prachtig vinden maar omdat ze gehoord hebben dat het goedkoop rijden is en een goede investering naar de toekomst toe .
                  Neem nu een 924 ,over pakweg 5 jaar terug smeten ze er mee naar uwe kop .
                  Vandaag de dag zal je moeten betalen wil je iets fatsoenlijks .
                  Logisch zou je denken , dat is nu eenmaal vraag aanbod !
                  Dus 6500 euro kan misschien nog niet zo gek zijn voor deze goed onderhouden 924 ?
                  Het probleem is dat ondertussen elke idioot met internet denkt dat die nu een goudmijn in zijn garage heeft staan .
                  De ergste in hun soort is de schalkse verkoper die je een juweeltje van een wagen presenteert …..ach wat …dat blaasje onder de lak en een beetje extra vernis ,dat is patina meneer …daar moet je elders normaal voor bij betalen maar omdat ik vandaag in een uitzonderlijk goede bui ben mag jij hem dezelfde prijs hebben ! :puke:
                  Betaal nu maar snel , zeg Dank U meneer en nu oprotten graag !
                  M.a.w het is moeilijk om een correct bedrag op een wagen te plakken ,zelfs voor de iets meer ervaren liefhebber blijft het nog steeds uitkijken om niet die kat in de zak te kopen.

                  Persoonlijk zou ik willen dat alle (kandidaat) investeerders een andere hobby gingen zoeken , dan kan ik gewoon lekker blijven genieten van m’n oldtimers ! :coolness:

                    familie werkte vroeger ‘s nachts bij volkswagen, deed niets anders dan repareren. Hij is nu met pensioen 😀

                      [quote=”Rocco” post=190157]Moest je weten hoeveel nieuwe auto’s in fabriek of na transport worden bijgewerkt … mijn nieuw van de dealer scirocco bleek al een paar extra lagen verf te hebben op de motorkap toen hij bij ccr binnen was om steenslag weg te werken[/quote]

                      Inderdaad, mijn Golf was de bumper ook al herdaan toen ik hem “nieuw” ging afhalen. Achteraf nog discussie met de garage toen de lak los kwam. “Ja meneer, maar die is herspoten geweest…” ;-).

                      Dus, een deel dat herspoten is hoeft niet een probleem te zijn. Wat als de kleine een keer wat minder voorzichtig is geweest met de driewieler? Is dat dan een schadewagen? Natuurlijk altijd goed nakijken die stukken!

                        Mijn eerste auto was een 924, daarna een 924S gekocht. Dan een tijdje niks en nu sinds 8 jaar een 944.

                        Ik zou aanraden om te zoeken naar een goede 924S, die motor is toch een pak soepeler en aangenamer om mee te rijden.
                        Opgelet met kmstand: de 924 heeft maar 5 cijfers, dus 140000 kan 240000 zijn of zelfs meer.

                        Qua lak: welke auto van 33 jaar zou nog nooit ergens eens bijgespoten zijn?

                        Succes alvast (en volg vooral uw hart, niet uw brains als ge een hobbywagen zoekt) 🙂

                          Moest je weten hoeveel nieuwe auto’s in fabriek of na transport worden bijgewerkt … mijn nieuw van de dealer scirocco bleek al een paar extra lagen verf te hebben op de motorkap toen hij bij ccr binnen was om steenslag weg te werken

                            zilvermetallic

                              Mijn eerste Porsche (35j)geleden was een 924,was indertijd een goede wagen wel duur,daarna een 924 turbo gekocht zou later in waarde stijgen heb hem 20 jaar bij gehouden volledige onderhoudsboekje enz…. hem met veel moeite kunnen verkopen voor weinig geld.Een 924 moet je kopen als je echt van deze wagen houd want in waarde stijgen doen ze niet,is wel goedkoop aan stukken(audi motor)

                                een 924 met vernis op, welke kleur is die dan ?

                                  [quote=”Wout_RS” post=190084]Dat kleurverschil heb ik niet direct opgemerkt.

                                  We hebben de hele auto uitgemeten met een lakdiktemeter en de linkerzijde was gelijk in dikte.
                                  Rechterzijde was veel dikker en toen zei de verkoper dat hij wellicht eennieuwe vernislaag heeft gekregen.[/quote]

                                  Vernissen bijna nooit zonder nieuwe lak, en… waarom nieuwe lak?

                                  Een oudje 924 zal anderzijds bijna altijd ook wel eens iets gehad hebben.

                                  Als het karretje verder bijna “perfect” is, dan vinden wij de vraagprijs zeer redelijk. :think:

                                    Wellicht een nieuwe vernislaag? :think:

                                    Ik begrijp dus dat de verkoper niet de eigenaar van de wagen is? Want aangezien de 924 van eerste eigenaar is, zou hij toch moeten weten wat er met zijn wagen gebeurd is. Probeer in contact te komen met de eigenaar en vraag het hem. 🙂


                                    @Rufie
                                    : “De prijs tja, veel voor een 924.”
                                    Ik betaal liever €6500 voor een perfecte 924, dan €26500 voor een roestige 911. :engeltje:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.