924S velgen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 924S velgen

  • Maker
    Discussie
  • Aangezien de 924S nog op banden staat die ze tijdens de middeleeuwen onder katapulten gebruikten (:roll:) moet ik ze dus écht wel gaan vervangen.
    Maar als ik dan toch bezig ben, waarom niet onmiddelijk de velgen ook mee vervangen? :think:
    De standaard 15j 6,5j zijn zowiezo wat te braaf vind ik.

    Dus nu dacht ik, waarom geen 16j? Blijft een klassieke maat die niet gaat afsteken tov de wagen.
    Zowiezo is het de bedoeling om bij originele P velgen te blijven, dus geen tjoener chrome spinners. 😉

    Opties so far zijn:

    -944 Turbo 16j Teledials in 7j en 8j breed.

    -9xx 16j Fuchs in 7j en 8j breed.

    Nu weet ik niet of deze passend gaan zijn ivm de breedte, en al helemaal niet welke banden ik wel of niet mag/kan leggen. Ze moeten namelijk ook keuringsproof zijn! Ik weet dat de aangehaalde Fuchs geleverd zijn op een 924CGT, maar deze heeft dan ook wel weer de brede wielkasten.

    Iemand die weet wat passend is? Of iemand die nog een “mogelijke kandidaat” weet? 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 75)
    • Hoezo muggenzifter? Het is gewoon zo. 🙂
      En we hebben nu eenmaal een andere smaak, meer niet.
      Moet die eindeloze discussie hierover verder blijven gaan?
      Want wat je ook zegt, er komen toch 16ers onder hoor. 😉

      Rodondo, ik had je post over het hoofd gezien. 🙂
      Maar je hebt gelijk, ik wil inderdaad mijn wielkasten niet laten rollen. De wagen moet origineel blijven!
      Enkel een ander velgje wil ik zodat de originele velgen netjes gestockeerd kunnen worden.

        muggenzifter

          Liggen ook getrokken laag profiel bandjes op (te laag voor legaal te zijn),
          vandaar dat de velgen groter lijken en het geheel dus mooier uit komt. 😉

            Deze zijn inderdaad knap! Maar 4×108… 😉 De 2.0 heeft ook andere (smallere) assen.
            De Velgen liggen dus ook een heel pak dieper naar binnen!

            Vreemd hé, dat je bij deze niet het gevoel hebt dat 15 duims te klein is 😉 !
            Ik zou toch eens beginnen met de auto wat te laten verlagen, en dan een telefoonvelg in 7J achteraan plaatsen. Gaat supermooi zijn en factory correct !

              Deze zijn inderdaad knap! Maar 4×108… 😉 De 2.0 heeft ook andere (smallere) assen.
              De Velgen liggen dus ook een heel pak dieper naar binnen!

              Cup randen op een 924S is dus niet mogelijk, achteraan misschien een klein randje,
              maar vooraan al zeker niet.

                Wil WES zijn wielkassen laten uitrollen….. ik denk het niet.

                  als je dan toch voor breed gaat, zijn diepere velgen wel mooier vind ik dan die platte schelen van D-90 of CS velgen. ik kwam dit nog tegen met wat googlen

                  vette velgen

                  of toch maar fuchsen :mrgreen: 924 rally

                    De 16j optionele velgen waren Gullideckels (zoals te verkrijgen op de 928). 😉

                    Waarom zou er miserie van komen?

                      16 inch was in optie te krijgen op de 924s als ik mij niet vergis. Het waren dan wel niet de telefoon velgen, de 924s die bij van zweeden staat heeft die erop liggen. Heeft die hem nog trouwens staan want die staat dan al lang daar. 😆
                      In breedte zou ik niet overdrijven want dat is toch maar miserie achteraf.

                        Volhouden dus, zoals toegewenst.

                        :engeltje: 😈 :engeltje:

                          Bedankt Maarten. 🙂

                          En het is niet alleen de jonge garde die aparte velgen steekt of wil steken. Kijk naar Mush.
                          Hij steekt 32inch velgen onder een camionette en iedereen vind het knap,
                          ik wil een bescheiden 16inch steken die wat breder is dan standaard en ik word uitgelachen en voor gek verklaard. 🙄
                          Ach ja… Hoe geraak ik anders aan 100 pagina’s… :think: :mrgreen:

                          S2

                            Iedereen zit nu wel WES een beetje te “jennen”, maar mocht het ongelooflijk maar waar, toch passen, dan denk ik dat er veel mensen het best wel knap zouden vinden.

                            Toen ik “jong” was had ik ook een setje velgen onder mijn Corsa A, die eigenlijk al raakten (of sleepten) van zodra je met 2 in de wagen zat. Onverantwoord? Absoluut! Maar het stond wel mega vet 🙂

                              Doe zo voort WESRS, de aanhouder wint.

                              :engeltje: :engeltje: :engeltje:

                                Had je inderdaad ook opgegeven, maar wou zelf de berekening eens maken (en moest ik ergens fout zitten, kon iemand mij verbeteren). :up:

                                Ach, brede velgen moet kunnen. Tis tenslotte een P. :coolness:
                                Moest ik nu 9j onder mijn Corsa steken… 🙄 Oeps, heb ik ook ooit gedaan. 😳

                                Ik ben gewoon eens wat aan het rondneuzen voor een “specialer” setje velgen.
                                En hoe knap zijn Clubsports!? 😯
                                De D90’s vind ik ook wel knap (in 6j en 8j, beide ET52) maar de CS hebben nog nét dat ietsie meer… Kwestie van smaak. 😉
                                Waarschijnlijk gaan deze niet passen, maar ik ga toch eens meten wanneer ik de P terug hier heb. Je weet maar nooit. 🙂

                                  174.5mm – 128mm = 46.5mm (afstand dat de 9j verder naar binnen gaat dan de 6j)
                                  54.5mm – 24mm = 30.5mm (afstand dat de 9j verder naar buiten gaat dan de 6j)

                                  dacht dat ik dat ook al had opgegeven :salut:

                                  Je kan wel brede velgen overwegen, maar je overweegt nu de max maat die ooit op een 944 turbo / S2 is gemonteerd en je wil dat op een 924 zetten, kweetnie zene….

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 75)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.