924S velgen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 924S velgen

• Maker
    Discussie
  • Aangezien de 924S nog op banden staat die ze tijdens de middeleeuwen onder katapulten gebruikten (:roll:) moet ik ze dus écht wel gaan vervangen.
    Maar als ik dan toch bezig ben, waarom niet onmiddelijk de velgen ook mee vervangen? :think:
    De standaard 15j 6,5j zijn zowiezo wat te braaf vind ik.

Dus nu dacht ik, waarom geen 16j? Blijft een klassieke maat die niet gaat afsteken tov de wagen.
    Zowiezo is het de bedoeling om bij originele P velgen te blijven, dus geen tjoener chrome spinners. 😉

Opties so far zijn:

-944 Turbo 16j Teledials in 7j en 8j breed.

-9xx 16j Fuchs in 7j en 8j breed.

Nu weet ik niet of deze passend gaan zijn ivm de breedte, en al helemaal niet welke banden ik wel of niet mag/kan leggen. Ze moeten namelijk ook keuringsproof zijn! Ik weet dat de aangehaalde Fuchs geleverd zijn op een 924CGT, maar deze heeft dan ook wel weer de brede wielkasten.

Iemand die weet wat passend is? Of iemand die nog een “mogelijke kandidaat” weet? 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 75)
    • Ik had de berekening gedaan via http://www.rimsntires.com/specs.jsp blijkbaar geeft deze foutieve informatie door. 😕
      Heb ook helemaal niet meer nagerekend aangezien ik dacht dat het wel klopte…

Dus nu even uit het hoofd rekenen:

6j breed = 152mm
      ET52
      152mm : 2 = 76mm (center velg)
      76mm + 52mm (ET) = 128mm (velghart tot achterkant velg)
      152mm – 128mm = 24mm (velghart tot voorkant velg)

9j breed = 229mm
      ET60
      229mm : 2 = 114.5mm (center velg)
      114.5mm + 60mm (ET) = 174.5mm (velghart tot achterkant velg)
      229mm – 174.5mm = 54.5mm (velghart tot voorkant velg)

174.5mm – 128mm = 46.5mm (afstand dat de 9j verder naar binnen gaat dan de 6j)
      54.5mm – 24mm = 30.5mm (afstand dat de 9j verder naar buiten gaat dan de 6j)
      46.5mm + 30.5mm = 77mm (229mm – 152mm = 77mm)

Dit was dus de laatste keer dat ik mijn berekening doe via zo’n online calculator.
      Mijn hoofd werkt duidelijk beter… 🙄

Bedankt de_koen om mij hierop te wijzen! :up: Ik had die fout zelf nooit gevonden…

@Kristof
      : Waarom niet overwegen om brede velgen te leggen? :think:

Zal eerder +/- 30mm naar buiten zijn en +/- 45mm naar binnen.
        Dat je dit zelfs nog maar overweegt op een 924 verbaasd me 😯

[quote=”WES-RS” post=136033]Gebaseerd op de huidige velgen (6j ET52) set-up:

De voorste velgen (7j ET65) komen niks verder naar buiten, enkel 26mm verder naar binnen.
          De achterste velgen (9j ET60) komen 41mm naar buiten en 47mm verder naar binnen. Is dus wel veel… 😐

Passen is misschien wel een optie, maar daar heb ik de wagen voor nodig natuurlijk… 🙄 :lol:[/quote]

met een beetje logisch verstand snap je toch dat die berekening niet kan kloppen he…

je gaat van een 6″ naar een 9″ velg, dat is 3″ breder, of 7.62cm breder
          Dus je kan niet 41mm en 47mm breder komen, want dat is 8.8cm…

Gebaseerd op de huidige velgen (6j ET52) set-up:

De voorste velgen (7j ET65) komen niks verder naar buiten, enkel 26mm verder naar binnen.
            De achterste velgen (9j ET60) komen 41mm naar buiten en 47mm verder naar binnen. Is dus wel veel… 😐

Passen is misschien wel een optie, maar daar heb ik de wagen voor nodig natuurlijk… 🙄 😆

ET is erg hoog , dus misschien kan het lukken . gaan passen zou ik zeggen .

Clubsport Oh my… 😳

Vooraan zou hoogstwaarschijnlijk wel passen, maar achteraan…? :think:

Ja bully, per mail. 😉 Heb een zoekertje geplaatst op verschillende sites en er werd op gereageerd door FG Porsche.
                  Maar hij mag toch wel wat duidelijker zijn imo als hij iets wilt verkopen. 😐

Ja dat weet ik nog. :driver: Zou leuk zijn als je dat wou doen voor me Maarten. :up:
                  Want uit de mail kan ik alleen maar halen dat ze 16j zijn en momenteel op een 928 zitten.
                  En natuurlijk het allerbelangrijkste voor hem, de prijs. 🙄

Heb misschien ook nog een ander (breed)setje op’t oog, C2’s:
                  16j 6j ET52
                  16j 8j ET52

Weet wel niet of deze achteraan gaan passen… :think:

S2

Moet ik eens gaan kijken voor je? Is hier vlakbij 🙂 (Zijn er gepasseerd bij de testrit 😉 )

Per mail?……………………….. :mrgreen:

En steek 4×108 ipv de nodige 5×130. 😉 Toch bedankt! 😀

Heb ondertussen misschien een setje gevonden bij FG Porsche. :up:
                        Verkoper is wel niet duidelijk over welke breedtes of ET waarden het gaat. 😕
                        Nochtans contacteerde hij mij! :bounce:

Oei, zie nu pas dat het maar 15″ is. 😕

Bedankt deepee, maar beide sets zijn 944 Turbo telefoonvelgen -> verkeerde breedtes en ET waarden dus. 🙁

De FB link krijg ik echter niet geopend…

En inderdaad, de 6j velgen in 16j zijn niet echt veel te vinden, maar ze zijn er… 😈

ik kwam deze tegen tijdens mijn eigen zoektocht:
                                op de duitse abaay met gratis verzending naar belgie
                                of deze kan je evt een mooi ritje maken om ze af te halen

je hebt wellicht een account op FB

fb.jpg

je vindt ze soms in 7J of 8J maar zelden in 6J velgbreedte en 16 duim ?!

Iedere dag zie ik dingen die ik nog nooit gezien heb …..gelukkig maar….. :think:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 75)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.