924S velgen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 924S velgen

• Maker
    Discussie
  • Aangezien de 924S nog op banden staat die ze tijdens de middeleeuwen onder katapulten gebruikten (:roll:) moet ik ze dus écht wel gaan vervangen.
    Maar als ik dan toch bezig ben, waarom niet onmiddelijk de velgen ook mee vervangen? :think:
    De standaard 15j 6,5j zijn zowiezo wat te braaf vind ik.

Dus nu dacht ik, waarom geen 16j? Blijft een klassieke maat die niet gaat afsteken tov de wagen.
    Zowiezo is het de bedoeling om bij originele P velgen te blijven, dus geen tjoener chrome spinners. 😉

Opties so far zijn:

-944 Turbo 16j Teledials in 7j en 8j breed.

-9xx 16j Fuchs in 7j en 8j breed.

Nu weet ik niet of deze passend gaan zijn ivm de breedte, en al helemaal niet welke banden ik wel of niet mag/kan leggen. Ze moeten namelijk ook keuringsproof zijn! Ik weet dat de aangehaalde Fuchs geleverd zijn op een 924CGT, maar deze heeft dan ook wel weer de brede wielkasten.

Iemand die weet wat passend is? Of iemand die nog een “mogelijke kandidaat” weet? 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 75)
    • Telefoonvelgen 15j 8j breed?? :think: Nog nooit gezien…

[quote=”bully” post=132389][quote=”bertroex” post=132381] Ik heb een setje 6 x15 teledials voor de winter en een setje van 6×15 en 7×15 (een paar 944 teledials, voor vanachter. [/quote]Bert, dan moeten er toch ook 944-fuchsen onder kunnen?[/quote]

Op de 924S kunnen alleen de eerste serie 944 teledials (tot en met july 1985)

Wheels and Tyres

Cookie Cutters – These wheels were used on the very first 944 models in 1982, until the introduction of the facelift model towards the end of 1985. These wheels are reasonably good wheels, but it is becoming hard to find them in a good condition. Refurbishment of the cookie cutter wheel will cost anything from £100 to £200* per wheel, unless you want a DIY project for yourself.

Fuchs (15 Inch – Deep Dish) – The Most expensive optional wheel to be offered for the 944 is the Fuchs wheel. As used on the 3.2 Carrera as standard and optional equipment, this wheel is light in weight and probably the one wheel that everyone thinks of when someone says “Porsche wheel”. To refurbish properly will often cost up to £300* per wheel, they are not cheap to maintain or repair, but they are a classic wheel and very sought after. Often fitted in 7J and 8J, these wheels were available on other models in 6 and 9 inch widths.

Teledials (15 Inch – Deep dish) – The early 1982 to 1985 teledial wheels were available in 15 inch, usually 7 inches wide on the front and rear. Also used on some 911 and 924S models,. These wheels are also available in 6 inch and 8 inch widths, although they are quite rare. Refurbishment of these wheels could cost between £50 and £100 (at date of article) per wheel.

Teledials (15 inch – Shallow dish) – These wheels were fitted between 1986 and 1989 on the 944 2.5 Lux, 944 S and 944 2.7 Lux. These wheels are relatively common and cost a similar amount to an earlier teledial to refurbish. Often available in 7 and 8 inch widths.

Teledials (16 inch – Deep dish) – These are very rare wheels, normally only fitted to the 1986 944 Turbo, as such they are sought after by owners of 86 Turbo’s as well as owners of earlier 944 models. These are typically 7 and 8 inch widths. Cost of refurb would typically be between £50 and £100 (at date of article) per wheel. Value of the wheels second hand can be very high.

Teledials (16 inch – Shallow Dish) – These wheels were optional extras on the 1987 to 1989 Lux models, typically they are not sought after, but are a nice original feature or upgrade to a 944 Lux. Cost of refurb would be the same as with other teledial wheels

Forged CS (16 Inch) – These wheels were the original wheels used on the official Porsche 944 Turbo S and an expensive option for the later Porsche Turbo’s, and were typically not offered after 1989. These are a rare, tough and very lightweight option. These were originally anodised rather than painted, so refurb can be very expensive unless you are happy with them being painted like other Porsche wheels. These are 7.5 and 9 inch widths.

Forged Disk (16 Inch) – This wheel is quite unusual, an option on 1988 944 Turbo’s. A forged wheel again (although a cast version was available) very similar in design to the CS wheel, but rather than triangular cut outs it has slots. Again available in 7, 8 and 9 inch widths. Just like the CS wheel, some were anodised from the factory, however some of these were painted silver or platinum. To have them re-anodised would be expensive, however refurbishing the wheels could be from £50 to £100 (at time of article) if you are happy to have them painted. Also interesting is that these wheels were available for the 928S4 and known as the CS wheel, although they are a different wheel to the 944 CS wheel.

Design 90 (16 Inch) – This is the standard wheel used on the 944 S2 and Turbo after later in 1989. Available in 7, 7.5, 8, 9 and 9 inch widths, (as well as 6 inch on 911 models) this wheel is the typical £50 to £100 to have refurbished.

MvG,

Bert

Voor ’85 had de 944 ET52 voor en achter op de 15j teledials.
          Identiek dus aan de velgen geleverd op de 924S Le Mans.

Het verschil in prijzen hangt natuurlijk af van welk merk je neemt,
          maar in het algemeen vallen ook 16j banden wel mee.
          (op de DD liggen 215/40/16 en zit rond de €100 per band)

[quote=”bertroex” post=132381] Ik heb een setje 6 x15 teledials voor de winter en een setje van 6×15 en 7×15 (een paar 944 teledials, voor vanachter. [/quote]Bert, dan moeten er toch ook 944-fuchsen onder kunnen?

Ik doe 20 000 miles (30.000km) per jaar met mijn 924S op het ogenblik. Ik heb een setje 6 x15 teledials voor de winter en een setje van 6×15 en 7×15 (een paar 944 teledials, van voor augustus 1985 toen het nieuwe dashboard uitkwam) voor vanachter.

Als je per-se 16 wil, denk dan ook eens aan de kanaldeckel van de 928S

http://www.flickr.com/photos/27947039@N08/3153753862/

Het voordeel van de 15 inchers is dat nieuwe banden spot goedkoop zijn…. denk VW golf prijzen!

Groetjes,

Bert

[quote=”RODONDO” post=129800]Wes, luister even naar een oude vent ! :mrgreen: Zorg eerst dat je wagen gaat als een speer, en blijft gaan. Wie weet welke kosten moet je nog doen…. Als je zover bent, begin dan aan de cosmetics.[/quote]

Opa + 1 😀

[quote=”PatrickB” post=129842]850€ voor een setje opmaak Fuchsen lijkt me geen gekke deal, zeker niet als je hiermee bijna de waarde van een 924 mee verdubbeld. :mrgreen:[/quote]

Auwwtsch …. 8)

PB

850€ voor een setje opmaak Fuchsen lijkt me geen gekke deal, zeker niet als je hiermee bijna de waarde van een 924 mee verdubbeld. :mrgreen:

[quote=”bladerunner” post=129772]
                      Dit zijn dezelfde maten als op mijn 911 liggen, ze zullen, qua gaten, wel passen op een 924 maar hoe ze in of uit de kas komen weet ik niet.[/quote]

Volgens mijn berekeningen (en als ik fout zit, verbeter me dan aub):

Huidige set-up
                      -Vooraan 6,5J breed, 15J groot, ET 23
                      -Achteraan 6,5J breed, 15J groot, ET 23

Fuchs set-up
                      -Vooraan 6J breed, 16J groot, ET 36
                      -Achteraan 7J breed, 16J groot, ET 23

Voorste velg komt dus 6mm verder naar binnen toe (richting veerpoot),
                      en het hart met de rand 19mm verder naar binnen. Is dus goed.

Achterste velg komt ook 6mm verder naar binnen toe (richting veerpoot),
                      en het hart met de rand 7mm verder naar buiten. Is dus ook goed.

@ oude vent :mrgreen: : Velgen eten geen brood, dus als ik een goedkoop setje kan vinden, worden ze van mij. 😉
                      Dan kan ik nog zien wat ik ermee doe (direct op laten maken of niet). Toch bedankt voor de tip. :up:

Zeer wijs gesproken van … een oude vent.

:first: 😈 1955

Wes, luister even naar een oude vent ! :mrgreen: Zorg eerst dat je wagen gaat als een speer, en blijft gaan. Wie weet welke kosten moet je nog doen…. Als je zover bent, begin dan aan de cosmetics.

[quote=”WES-RS” post=129744]Ik heb vandaag een setje 16J Fuchsen gevonden in 6j ET36 en 7j ET23,3.
                            Deze zouden MOETEN passen op de 924S! Zijn wel opmakers maar dat vind ik niet erg.
                            Enige wat ik wel erg vind is dat de verkoper er €850 voor wilt. :?[/quote]

Dit zijn dezelfde maten als op mijn 911 liggen, ze zullen, qua gaten, wel passen op een 924 maar hoe ze in of uit de kas komen weet ik niet.
                            850 euro is verniet, zoals wij zeggen, ze moeten uiteraard wel recht zijn en zonder scheuren. Als jij ze niet moet hebben zal ik ze wel kopen :salut:

Hier een adresje die ze terug nieuw zetten, reken op +/- 500 euro. Ja, overal waar Porsche opstaat kost geld. 😎

http://www.felgenverchromen.de/Fuchsfelgen.html

Hier ook. 😉 [quote=”bully” post=129700]Kan je ook hier bestellen. Of bij Johan Dekens 😉 klikhierop voor replica fuchs.[/quote]

Voor 850 EUR heb je replica’s (ebay)

Wim

Dit is alles wat er aan Fuchsen te koop staat in Nederland, en kijk eens naar de prijzen.
                                  niet van de imitaties maar van de originele en dan de staat ervan.

http://www.marktplaats.nl/z/auto-onderdelen/fuchs-velgen.html?query=Fuchs+velgen&categoryId=2600&currentPage=1&numberOfResultsPerPage=30

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 75)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.