924S velgen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 924S velgen

• Maker
    Discussie
  • Aangezien de 924S nog op banden staat die ze tijdens de middeleeuwen onder katapulten gebruikten (:roll:) moet ik ze dus écht wel gaan vervangen.
    Maar als ik dan toch bezig ben, waarom niet onmiddelijk de velgen ook mee vervangen? :think:
    De standaard 15j 6,5j zijn zowiezo wat te braaf vind ik.

Dus nu dacht ik, waarom geen 16j? Blijft een klassieke maat die niet gaat afsteken tov de wagen.
    Zowiezo is het de bedoeling om bij originele P velgen te blijven, dus geen tjoener chrome spinners. 😉

Opties so far zijn:

-944 Turbo 16j Teledials in 7j en 8j breed.

-9xx 16j Fuchs in 7j en 8j breed.

Nu weet ik niet of deze passend gaan zijn ivm de breedte, en al helemaal niet welke banden ik wel of niet mag/kan leggen. Ze moeten namelijk ook keuringsproof zijn! Ik weet dat de aangehaalde Fuchs geleverd zijn op een 924CGT, maar deze heeft dan ook wel weer de brede wielkasten.

Iemand die weet wat passend is? Of iemand die nog een “mogelijke kandidaat” weet? 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 75)
    • Ik was aan het typen toen jij je post gepost had Wim. 😉

Ik hoor wel wat hij zegt, het waren ook niet zijn velgen dus hij moest het vragen.

Iemand een adresje die Fuchsen er zo kan laten uitzien?
      Geborsteld dus en niet gepolijst.

T911_iPad-Fuchs_Wheel.jpg

Wim

Lees mijn post eens goed. :what: 😉

In redelijke goede staat tot 1500 euro.
        Voor perfecte zal je nog meer betalen.
        Dus de prijs voor opmaak is niet wat de andere vragen, want die zijn nog duurder als ze perfect zijn Wes.

Dat ze niet goedkoop zijn besef ik maar al te goed, maar €850 voor een setje opmakers vind ik toch wat teveel van het goede. Het probleem ligt hem gewoon bij het feit dat mensen die zo’n setje hebben liggen gewoon kijken naar wat andere mensen vragen voor zulke velgen, en geen rekening houden in welke staat ze zijn. “Als hun die voor zoveel kunnen verkopen, kan ik dat ook want het zijn dezelfde velgen” Maar dat die andere zijn velgen verkoopt mét banden of volledig opgemaakt, daar kijken ze niet naar. De waarde word bepaald door de markt en niet door de werkelijke waarde van wat ze aanbieden. :bounce:

Anyway, ik heb een tegenbod gedaan en zelfs gebeld. 😉 Hij ging me iets laten weten…

Bij Van Zweeden liggen 924 Turbo velgen.

Wim

[quote=”WES-RS” post=129744]Enige wat ik wel erg vind is dat de verkoper er €850 voor wilt. :?[/quote]

Dan heb je nog geluk, want meestal gaat een redelijk goed uitziend setje tussen de 1250 en 1500 euro.
              Dus ook al zijn het opknappers, ik zeg kopen. 💡

Wat had je dan zelf in gedachten voor Fuchsen? Zijn nu niet meteen de goedkoopste velgen die je kan vinden 😉 .

Ik heb vandaag een setje 16J Fuchsen gevonden in 6j ET36 en 7j ET23,3.
                  Deze zouden MOETEN passen op de 924S! Zijn wel opmakers maar dat vind ik niet erg.
                  Enige wat ik wel erg vind is dat de verkoper er €850 voor wilt. 😕

Kan je ook hier bestellen. Of bij Johan Dekens 😉 klikhierop voor replica fuchs.

Koen: Ik zoek inderdaad een setje velgen in de tijdsgeest van de wagen. Fuchs, Teledials,…
                        In ieder geval dienen ze vanachter breder te zijn dan vanvoor. 😉
                        De OZ’s staan heel knap op die rode! 😯
                        Maar die vind ik dan alweer wat teveel richting tuning gaan en dat is absoluut niet de bedoeling.

Patrick: Zijn 15J en zoek toch echt wel naar 16J. Vult wat mooier. 😉

Ghost: Was ik ook al aan het denken vandaag tussen het werken door. :up: Gewoon voorlopig een bandje op en hup! :driver:
                        En wat de keuring betreft, waarom zou een bredere velg en banden niet mogen?
                        Als de maten mogen kan de keuring er weinig van zeggen. 🙂

Als ik Wes was gooide ik snel een B-merk band op de huidige velgen en zocht dan een mooie set extra.
                          Want het gene wat Wes wil wil de keuring niet vrees ik 💡

Inderdaad smaken etc hé 😉
                            Wes zal zelf moeten beslissen .
                            Wij kunnen hier enkel voorstellen doen .

Een voorbeeldje van een 924 met deze OZ velgen onder

KLIKKERDEKLIK

“Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.”…..maar deze vind ik echt niet mooi. :wtf:

Als die van een 944 Turbo zouden passen , passen deze ook .
                                Leuke prijs voor een leuke set met de juiste bandenmaten .
                                En ze zijn lekker klassiek en driedelig
                                KLIKKERDEKLIK

Denk dat deze zeker passen onder een 924:
                                  http://www.bugbus.net/nl/classifieds.html?cmd=detail&id=10322

Passen goed onder een 924.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 75)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.