924S velgen

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening 924S velgen

• Maker
    Discussie
  • Aangezien de 924S nog op banden staat die ze tijdens de middeleeuwen onder katapulten gebruikten (:roll:) moet ik ze dus écht wel gaan vervangen.
    Maar als ik dan toch bezig ben, waarom niet onmiddelijk de velgen ook mee vervangen? :think:
    De standaard 15j 6,5j zijn zowiezo wat te braaf vind ik.

Dus nu dacht ik, waarom geen 16j? Blijft een klassieke maat die niet gaat afsteken tov de wagen.
    Zowiezo is het de bedoeling om bij originele P velgen te blijven, dus geen tjoener chrome spinners. 😉

Opties so far zijn:

-944 Turbo 16j Teledials in 7j en 8j breed.

-9xx 16j Fuchs in 7j en 8j breed.

Nu weet ik niet of deze passend gaan zijn ivm de breedte, en al helemaal niet welke banden ik wel of niet mag/kan leggen. Ze moeten namelijk ook keuringsproof zijn! Ik weet dat de aangehaalde Fuchs geleverd zijn op een 924CGT, maar deze heeft dan ook wel weer de brede wielkasten.

Iemand die weet wat passend is? Of iemand die nog een “mogelijke kandidaat” weet? 😉

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 75)
    • Teledials kan , maar dan niet van een Turbo denk ik .
      Vermoedelijk dan de 6 en 7J
      Ikzelf zou voor Fuchsen of BBS’en gaan kijken .
      Beide niet echt goedkoop (de eerste duurder en moeilijker te vinden dan de tweede) maar mooi passend in de tijdsgeest en bij het model.
      Ikzelf zou er geen te moderne velgen onder zetten als ik jou was .

Ik weet nog niet juist wat past of niet past Koen, ik weet alleen dat er andere velgen onder moeten komen. 😉 En die heb ik nodig vóór ik rond kan beginnen rijden aangezien de huidige banden van de jaren ’90 zijn. Alles behalve veilig dus. 😕

Op een Engels 924 forum heb ik wel een 924 gezien die met de 951 Teledials rondreed. Achter was er zo te zien zelfs nog plaats voor een spacer! 😯 Vanvoor kwamen ze redelijk gelijk met de kas.

Ik vrees dat de Turbo’s niet gaan passen .
          Ikzelf heb destijds ook Turbovelgen te koop gehad van mijn Martini Racer .
          Om die onder de wielkassen van een 924 te krijgen zal je flink aan de wielranden mogen werken vrees ik .

Velgen zien er inderdaad prachtig uit dus had wel een vermoeden dat ze herdaan waren. 😉

Maar meteen even gaan kijken en dit is dus wat ik heb liggen:
              2x 951.362.114.00 – 7J x 16 ET 23,3
              2x 951.362.116.00 – 8J x 16 ET 23,3

Zijn een 2-tal jaar terug gezandstraald en opnieuw gespoten. Sindsdien liggen ze op een velgenboom in de garage. Waren bedoelt voor de 911 als 2de set, maar zover is het nooit gekomen …

You’ve got mail. 😉

Ik zou zeggen je mag ze gerust passen, maar zoals je kan zien zitten er momenteel geen banden om, dus das een beetje moeilijk …

Dat zijn ze inderdaad. 16j groot en 7j en 8j breed. Kwamen standaard onder een 944 Turbo.

Enkel weet ik niet welke ET gepast is op een 924 en of deze uberhaupt wel passen. 😕

Ik vermoed toch dat je de linkse set op volgende foto bedoelt, niet?
                      [URL=http://s285.photobucket.com/user/bc911/media/Allerlei/IMG_4691.jpg.html][IMG]http://i285.photobucket.com/albums/ll79/bc911/Allerlei/IMG_4691.jpg[/IMG][/URL]

Ik heb ze volgens mij nog liggen, zal morgen even de juiste waarden nakijken. De turbo’s bedoel ik dan.

Bedankt Maarten, maar ik ben meer voor de originele velgen van Porsche. 😉

Niemand die een setje heeft liggen of weet liggen die ik opnoemde? (Fuchs of Turbo Teledials)

Ik hou ook wel van die telefoonvelgjes. Past bij een Porsche en hoort bij de eighties.
                            Van die 5-spakige BBS’en of Borbet’s uit de jaren ’80 zouden het ook goed doen.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/porsche-onderdelen/m669267003-3119-set-16-borbet-breedteset-voor-porsche-izgst.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Mijn P is donker blauw. 😉 En de Fuchs die je me laat zien zijn te smal (voor mijn goesting).

Ik dacht dat de coockie cutters enkel in 15j verkrijgbaar waren? :think:
                              Maar vind ze zowiezo niet echt mooi, onder geen enkele P trouwens. 😳

De Boxsters zijn dan weer te modern voor een wagen van ’86.
                              De bedoeling is om er leuke velgen onder te leggen zonder er een Johnny-bak van te maken. 😉

Hmm, optioneel was 16j verkrijgbaar, maar standaard waren ze toch echt 15j hoor.

Ziet er toch breder uit dan 6j, 6,5j dus moet wel lukken zo’n Fuchsen. :lekker:
                              IMG_0051.jpg

volgens deze officiele tabel horen op een 924S enkel 16inch velgen 6J of 7J breedte met banden 205/55 ZR16 rondom

Naamloos.jpg

checken welke bandenmaat is toegelaten voor de technisch controle kan je HIER online
                                  zoek voor de gemakkelijkheid eerst even het PVG-nummer op (op het gelijkvormigheidsattest).

fuchsen met zwarte harten zullen zeker prima staan onder jouw zwarte P ❗ HIER staat een setje te koop, bij interesse moet je er snel bij zijn

soortgelijk, met gepolierde rand en zwart hart, zijn er in 16 inch ook de zgn Hackmesser of cookie cutter velgen

porsche-944.jpg

en wat dacht je voor een fractie van de prijs van 16 inch boxster velgen? afm AV 16xJ6 ET50 – AR 16xJ7 ET40
                                  je 924S ziet er dan als volgt uit:

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 75)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.