928

• Maker
    Discussie
  • goeie dag iedereen

ik heb een porsche 928 bj 1986
    en ik zou deze willen laten herspuiten weten jullie soms goede adressen
    ik ben student en mijn budget is dus niet erg hoog 🙂
    verder heb ik ook een nieuw distributieriem nodig hebben .
    als jullie goede adressjes hebben laat maar weten he

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • De 1300 euro is ongeveer de prijs voor riem met pomp. 8)
      Best overlopen wat er allemaal dient aangepakt te worden om voor geen verrassingen te komen… ❗

okey ga ık als eerst laten doen als de wagen gekeurt ıs.

ik zou er toch niet mee verder rijden zonder vernieuwing, of op zijn minst een zeer grondige controle.

Ik rijd met een 944 S2 (een halve 928 blok 🙂 )

ging ook in de winter mijn distributie riem en waterpomp etc vervangen.

glijplaatje zie je niet zitten zonder kleppendeksel er af te halen…

noodlot heeft sneller toegeslaan… glijplaatje afgebroken, nokkenassen kapot, distributie ook , kleppen krom,…
          ik veronderstel dat als jij op je 928 hetzelfde voorhebt dat de kosten ook bijna x2 zullen zijn en dan spreken we al over een nieuwe autootje (alleen aan de kosten om een oude auto te herstellen) (gebruik de zoekfunctie maar eens voor fotos 🙂 )

als het nog de moeite is om ermee te beginnen…

De mijne is hersteld bij RPCarrepair, nog geen spijt van gehad, alles duidelijk gecommuniceerd en zeer mooi hersteld.

Dan heb ik presıes nog wat kosten
            ik heb prıjzen van 1300 euro gehoord
            voor distributierıem te vervangen.?

dan kan je die best ook (laten) controleren en indien twijfel vervangen 🙂

cilinderkop 928 S4 is zelfde constructie als 944 S2, 2 nokkenassen, ene via riem aangedreven, andere via ketting.
                8)

Heeft zo een 928 ook kettingspanner en glijplaatjes ?
                  (ik dacht dat ze allemaal 32V zijn?)