Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 928 › 928
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door 924carreragt.
-
MakerDiscussie
-
8 september 2010 om 02:02
goeie dag iedereen
ik heb een porsche 928 bj 1986
en ik zou deze willen laten herspuiten weten jullie soms goede adressen
ik ben student en mijn budget is dus niet erg hoog 🙂
verder heb ik ook een nieuw distributieriem nodig hebben .
als jullie goede adressjes hebben laat maar weten he -
MakerDiscussie
-
De 1300 euro is ongeveer de prijs voor riem met pomp. 8)
Best overlopen wat er allemaal dient aangepakt te worden om voor geen verrassingen te komen… ❗ik zou er toch niet mee verder rijden zonder vernieuwing, of op zijn minst een zeer grondige controle.
Ik rijd met een 944 S2 (een halve 928 blok 🙂 )
ging ook in de winter mijn distributie riem en waterpomp etc vervangen.
glijplaatje zie je niet zitten zonder kleppendeksel er af te halen…
noodlot heeft sneller toegeslaan… glijplaatje afgebroken, nokkenassen kapot, distributie ook , kleppen krom,…
ik veronderstel dat als jij op je 928 hetzelfde voorhebt dat de kosten ook bijna x2 zullen zijn en dan spreken we al over een nieuwe autootje (alleen aan de kosten om een oude auto te herstellen) (gebruik de zoekfunctie maar eens voor fotos 🙂 )als het nog de moeite is om ermee te beginnen…
De mijne is hersteld bij RPCarrepair, nog geen spijt van gehad, alles duidelijk gecommuniceerd en zeer mooi hersteld.
Dan heb ik presıes nog wat kosten
ik heb prıjzen van 1300 euro gehoord
voor distributierıem te vervangen.?dan kan je die best ook (laten) controleren en indien twijfel vervangen 🙂
cilinderkop 928 S4 is zelfde constructie als 944 S2, 2 nokkenassen, ene via riem aangedreven, andere via ketting.
8)Heeft zo een 928 ook kettingspanner en glijplaatjes ?
(ik dacht dat ze allemaal 32V zijn?)Best is ook de waterpomp te vervangen, en denk eraan dat bij een 928 dit allemaal niet op 1 2 3 gedaan is…
hallo
De wagen is idd van 1986-05-26
en bedankt voor de typ ik zal zeker een nieuwe distributieriem steken
en de rem olie vervangen
groetjesWelkom hier,
als de wagen sinds 1994 niet meer ingeschreven is zal ze ook niet veel meer gereden hebben…
Opletten voor de distririem, waterpomp, kettingspanners… Ik wil je geen angst aanjagen, maar de motor van een S4 kapot laten draaien is een pijnlijk (lees zeer dure) zaak.
Ook de remolie eens verversen, zodat je van nul kunt starten.
Ik neem aan dat de wagen van eind 1986 begin 1987 is?groet
Robbie
Dank u voor de reacties
hier zijn een paar fotootjes
de wagen is van 1994 niet meer ingeschreven geweestde wagen lijkt geen spuitbeurt te verdienen .
Maar omdat deze al eens opnieuw is gespoten en ze dit niet goed hebben gadaan.
is de lak op een paar plaatjes er terug afgevallen .
en ik heb op 2 plekjes roest van max 3cm² oppervlakkigAttachments:wardonkelinx schrijft:
ik heb een porsche 928 bj 1986
ik ben student en mijn budget is dus niet erg hoog 🙂Welkom hier met de 928.
Maar pas wel op met een 928, want daar kunnen de kosten op zeer korte termijn serieus oplopen.
En als je budget niet toereikend is voor voor bepaalde uitgaven, denk ik dat je net een verkeerd type gekozen hebt.
Ik bedoel dit niet als kritiek op jouw auto, want een fijner reis auto bestaat niet, maar als opbouwende info voor jou.
Want voor goed spuitwerk, als er verder niks gedaan moet worden van roest wegwerken en niet teveel beschadigingen zijn, je voor het spuitwerk al snel richting de 5500 euro moet denken.
Je kan het natuurlijk wel weer ergens goedkoper krijgen, maar denk dat dan alles afgeplakt is, en niks gedemonteerd gaat worden.
Zo ook de distributie riem, als ik het goed heb wordt gelijktijdig de waterpomp en rollen vernieuwd, en dit is geen reparatie van enkele 100de euro’s maar een serieuze aderlating.
Dus hoop dat ik je niet te bang gemaakt heb, maar overweeg goed, wat en hoe je het wilt.Mogen we ook een een foto zien van je aanwinst. 💡
voor carroserie volg ik 911-lover
voor de distributie Robbie van RPCarrepair.be eens contacteren.Eén van de beste hier te vinden op het forum.
KLIKKERDEKLIK
Je kan hier hele reportages vinden van deze persoon in het daarvoor bestemde rubriek
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.