Misschien de mensen verwittigen dat dit pas 2de helft van het filmpke komt
Nu moeten ze eerst 5 minuten door dikke zever worstelen alvorens de mijn inziens idiote race gereden wordt. :what:
Kanttekening:
Na 30 jaar volledig onduidelijk hoeveel van de 320pks nog aanwezig zijn. Met TACB eens een rollerbank activiteit gedaan en verschillen tussen de wagens waren enorm.
Bijkomend is bij de 928 de afstelling van de gas enorm belangrijk. Bij mijn S4 is dit goed gedaan, bij de GTS moet hier nog eens naar gekeken worden. Hoewel beide automaat zijn, veegt de S4 nu de vloer aan met de GTS. :driver:
Dan hebben we nog niet gesproken over de automatische bak zelf; na 30 jaar zullen de verschillen tussen hierin ook gigantisch zijn.
Bij manueel terugschakelen spinnen bij mij de achterwielen nog in 2 en 3 als het iets of wat nat of vettig ligt (ok, staat nu op – wel zgan – winterbanden van slechts 225 breed), maar in de helft van de 928’s met automaat moet je een afspraak maken om een acceleratie in te boeken. Ik zie nergens of er in deze ‘race’ manueel in 2/3 geschakeld wordt, voor het zelfde geld rijden ze hem 100% op auto. 🙄
Soit, bij normaal gebruik compenseert de V8 de automaat zeker voldoen (combo is echt een zaligheid in dagelijks verkeer :up: ), maar voor op circuit is zo’n oude automaat natuurlijk belachelijk aangezien de technologie net hier enorm vooruitgang geboekt heeft, de versnellingen zijn alvast verdubbeld :music:
Dan hebben we het nog niet gehad over de banden (type / ouderdom) de ophanging (hoe vermoeid is deze) enz. :wtf:
Maw dit lijkt mij een in scene gezet promo filmpke om te onderstrepen dat deze Japanse Mercedes redelijk goed rijdt :popcorn: