928 filmpjes

  • Maker
    Discussie
  • een 30 jr oude GT houdt verrassend goed stand tegen een moderne suv.
    van een handgeschakelde 928 s4 zou de infiniti nog een paaak rammel krijgen 😎

    https://youtu.be/kIoetbjUeuA#t=5m26s

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Duidelijk ne fan :respekt:

      Interessante link met de 996 :coolness:

      Beste opmerking is toch wel over het schuifdak, tegenwoordig idd veel te ver naar achteren

        Tim’s Enthusiast Garage: Porsche 928 S4

          Klokje Rond – Porsche 928 S4 (1988 / 409.022 km)

            Footman James recently held a competition where owners could enter their car to be featured on a Harry’s Garage video special and this Porsche 928 hot rod owned by Joel Hopwood was the winner.

                Hier moet ik wel met lachen :happy: ik weet niet wie er in de auto’s reed maar de bedoeling kan nooit geweest zijn een snelle rondetijd neer te zetten. Het is niet omdat je soms de motor een beetje toeren hoort maken en een ietwat juiste lijn rijden dat het nog snel is ook. Zeker met de old school auto’s moet er anders gereden worden, op geen enkel moment zie ik de auto naar grip zoeken… :wtf:

                Een S4 die een beetje in orde is, zelfs met automaat, rijdt die infinity naar huis altijd en overal :first:

                  Misschien de mensen verwittigen dat dit pas 2de helft van het filmpke komt
                  Nu moeten ze eerst 5 minuten door dikke zever worstelen alvorens de mijn inziens idiote race gereden wordt. :what:

                  Kanttekening:

                  Na 30 jaar volledig onduidelijk hoeveel van de 320pks nog aanwezig zijn. Met TACB eens een rollerbank activiteit gedaan en verschillen tussen de wagens waren enorm.

                  Bijkomend is bij de 928 de afstelling van de gas enorm belangrijk. Bij mijn S4 is dit goed gedaan, bij de GTS moet hier nog eens naar gekeken worden. Hoewel beide automaat zijn, veegt de S4 nu de vloer aan met de GTS. :driver:

                  Dan hebben we nog niet gesproken over de automatische bak zelf; na 30 jaar zullen de verschillen tussen hierin ook gigantisch zijn.
                  Bij manueel terugschakelen spinnen bij mij de achterwielen nog in 2 en 3 als het iets of wat nat of vettig ligt (ok, staat nu op – wel zgan – winterbanden van slechts 225 breed), maar in de helft van de 928’s met automaat moet je een afspraak maken om een acceleratie in te boeken. Ik zie nergens of er in deze ‘race’ manueel in 2/3 geschakeld wordt, voor het zelfde geld rijden ze hem 100% op auto. 🙄
                  Soit, bij normaal gebruik compenseert de V8 de automaat zeker voldoen (combo is echt een zaligheid in dagelijks verkeer :up: ), maar voor op circuit is zo’n oude automaat natuurlijk belachelijk aangezien de technologie net hier enorm vooruitgang geboekt heeft, de versnellingen zijn alvast verdubbeld :music:

                  Dan hebben we het nog niet gehad over de banden (type / ouderdom) de ophanging (hoe vermoeid is deze) enz. :wtf:

                  Maw dit lijkt mij een in scene gezet promo filmpke om te onderstrepen dat deze Japanse Mercedes redelijk goed rijdt :popcorn:

                7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.