928 LMM (MAF) her calibreren?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 LMM (MAF) her calibreren?

  • Maker
    Discussie
  • De 928 stotter wat, voornamelijk tussen de 1500 & 2200 rpm.

    Blijkt de LMM te zijn.
    Heb eens gehoord dat je die zou kunnen laten her-calibreren.
    Weet iemand waar?

    Onderdeel: BOSCH 0 280 214 001
    Hebben er wel een revisie voor in ruil (0 986 280 001) maar wel €900 ex BTW, beetje veel hé

    Dus liever een goed adres waar ze deze kunnen caliberen of herstellen/revisren.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
    • Al een paar keer langs geweest voor onderdelen. Staat eerst op mijn lijst als het over stukken gaat, prijzen zijn zéér goed te doen.

        Thx Wim. mailke gestuurd….

        Wim

          Serge naast ons heeft laatst weer een paar 928 gesloopt.
          Misschien daar eens informeren. 💡

          http://www.exclusive-classics.nl/

            Bon, euvel gevonden; de bedieningsmodule zelf bleek defect. Vervangen en nu werkt alles!

            Alle stroomproblemen zijn dus verholpen; Massa contacten proper gemaakt, zekeringskast is er uit geweest en proper gemaakt, nieuwe zekeringen, nieuwe relais…

            Nu nog op zoek naar de onderste afdekkingsplaat van de zekeringskast, een ventilatieroostertje voor i de deur van de passagier…

            Iemand een goed adres voor occasie onderdelen voor een 928?
            Liefst in de omgeving van antwerpen…

              Geraak er nog steeds niet uit.

              Heb aan de bedieningsmodule dus twee stekkers. Vermoed dat die met 5 dikkere draden (waaronder een rode) de stroom moet leveren en de andere de “output” is naar de kleppen enzo…

              Maar op geen van deze 5 draden meet ik stroom…

              [IMG]http://imageshack.us/a/img842/2528/k1hr.jpg[/IMG]

              [IMG]http://imageshack.us/a/img811/6825/20xy.jpg[/IMG]

              [IMG]http://imageshack.us/a/img833/7789/8yk1.jpg[/IMG]

                Ik woon in Kapellen bij Antwerpen..

                  Blijkt toch wel originele te zijn bij een 86.

                  waar woon jij ergens?

                    Das duidelijk geen originele bij mij is die plaat uit 1 stuk…Ik veronderstel dat je die makkelijk zou kunnen gebruiken als mal om zo zelf een nieuwe te maken..Laat maar weten of je ze nodig hebt dan spreken we wel iets af 😀

                      Bedankt Igor. Volgend moment vrij tijd voor de 928 weet ik weeral wat te doen…

                      Voor de afdekking aan de zekeringskast ben ik er ook uit; blijkbaar mis ik gewoon een stuk. Heb enkel de bovenste triplex plaat. Het onderste stuk ontbreekt en de plaat zat dus verkeerd. nu op zek naar die onderste plaat hé. Gezien het maar geverfde dikke triplex is misschien wel na te maken.?

                      [IMG]http://imageshack.us/a/img96/7858/8q5s.jpg[/IMG]

                      [IMG]http://imageshack.us/a/img856/7139/2fng.jpg[/IMG]

                        Bij mij is die plaat een dikke MDF, vastgezet met 2 bouten dus de passagier mag zich al eens schrap zetten 😀
                        Is dat bij een later model een andere?

                          krijg de pdf niet op t forum. Stef mailt mij uw mailadres en ik bezorg het U.

                            Hopelijk lukt het hiermee 😀

                              Alvast heel hard bedankt!

                              Weet jij misschien ook hoe die afdekplaat eigenlijk hoort te zitten voor de zekeringskast.
                              Heb de indruk dat als je daar hard op duwt je wel tegen de zekeringen en relais drukt…

                              En in een P durft de passagier zich wel eens schrap zetten hé 😉

                                Ik heb thuis normaal gezien uitgebreide schema’s waarop je de connecties kan volgen (ééndraadschema’s) ik mail ze straks als ik thuis ben daar ga je wel op vinden waarop alles aangesloten zit.

                                  [quote=”patrickvb” post=146795][quote=”stefx911″ post=146764]Ruit werkt terug. Schakelaar was oké, motor zat wat vast…[/quote]
                                  Wat heb je er dan aan gedaan? Een of andere spuitbus?[/quote]

                                  Tikje met de hamer op de motor… wat proper gemaakt en contactspray in de motor gespoten 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.