928 LMM (MAF) her calibreren?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 LMM (MAF) her calibreren?

  • Maker
    Discussie
  • De 928 stotter wat, voornamelijk tussen de 1500 & 2200 rpm.

    Blijkt de LMM te zijn.
    Heb eens gehoord dat je die zou kunnen laten her-calibreren.
    Weet iemand waar?

    Onderdeel: BOSCH 0 280 214 001
    Hebben er wel een revisie voor in ruil (0 986 280 001) maar wel €900 ex BTW, beetje veel hé

    Dus liever een goed adres waar ze deze kunnen caliberen of herstellen/revisren.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
    • Dacht het wel.
      Alle symptomen duiden nu op de LMM.
      Die is nu onderweg naar Camebridge dus kan toch niet verder testen nu

      Heeft ook nog geen OBC die je kan uitlezen op fouten, zou wel helpen…

      0

        Heeft dat ding een gasklepsensor ?
        Die werken soms volgens een zelfde principe wat wim over de luchtklep schreef.
        Er kan een onderbreking inzitten of niet goed afgesteld ?

        0

          Hij stottert tussen de 1500 en 2200 toeren bij beetje tot halve belasting.
          Als je dan volgas geeft is het weg… niet echt handig rijden als het druk is en ook niet acht aan te raden met een RWD met toch wel wat power 😉
          Zeker als het nat is heel boeiend 😉

          Nu eerst even afwachten wat de bevindingen van JDS zijn ivm met de LMM.
          Alles wijst wel in de richting van de LMM.
          CO blijft ook veel te laag.

          ook al twee vacuümlekken hersteld… ontsteking goed gezet…

          Als het niet de LMM blikt te zijn da is de volgende stap het ultrasoon reinigen van de injectors.
          Als het dan niet opgelost is dan kan een P28 specialst wel een telefoontje verwachten…

          0

            Bel eens met P&P in Roggel (NL), Peter heeft erg veel verstand van de P928

            0

              Spijtig om te horen dat het niet opgelost is 🙁

              Hoe of wanneer stottert die dan ?
              Bij plots gas geven ,gewoon optrekken of constante snelheid aanhouden ?
              Voelt het of die zich even verslikt of blijft die schokken ?
              Koud of warm verschil ?

              Heb je bougies ,benzinedruk (regelaar) ,lambda sonde al eens na gekeken ?

              0

                Bon, LMM terug aangekregen van ECU repair. Gisteren gemonteerd maar geen enkel verschil 🙁

                Nog wat verder getest maar blijven de LMM als oorzaak zien.

                Vandaag opgestuurd naar: http://www.jdsporsche.com/main.html
                Gespecialiseerd in Porsche elektronica en heeft zeer goede reputatie…

                Die gaat hem nu eerst testen… en indien defect vervangen ze daar de gloeidraad en doen dan een hercalibratie…

                Hoop dat het dan daarmee opgelost is

                0

                  Dat bedoel ik ,is gewoon een meet toestelletje van de fabrikant Bosch waar Porsche qua ontwikkeling en derg. geen hol mee te maken heeft maar deze moet 900 flappen kosten omdat die heel speciaal is. 🙄

                  0

                    Zit blijkbaar ook in vele ander wagens

                    http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/Tips/5/MyTip596.htm

                    0

                      Als je zeker bent dat het je LMM is die mankeert dan is dat vergeleken met de prijs van een nieuwe nog niet zo gek .

                      0

                        Herstellen hem voor €175 + €20 verzending en geven 1 jaar garantie.

                        Denk dat ik hem morgen op de post doe

                        0

                          Geen ervaring mee ,maar als ik op die site kijk lijkt het dat er ook andere voertuigen met die LMM zijn uitgerust .
                          Misschien eens met die jongens contact op nemen en horen wat de goedkoopste oplossing volgens hun is .

                          0

                            928S van ’86

                            Is al getest en de automatische reiniging bij stilleggen motor werkt nog goed. ook al gereinigd met remmenreiniger zonder succes.

                            Hier kan men hem herstellen :
                            http://nl.ecu-rc.com/

                            Iemand ervaring mee?

                            0

                              Over welk type 928 gaat het dan wel, bouwjaar?

                              0
                              Wim

                                😳 wist niet dat die latere types een ander systeem hadden.

                                Ik kan ook niet alles weten van alle types hè, hahahahaha

                                0

                                  Ja dat kan wat wim zegt, maar dat is het oudere type met de klep waar die het over heeft ,die zijn daar gevoelig aan .

                                  Die van jou is systeem met een gloeidraad (plaatje),het principe is dat het gloeidraadje wat erin zit verwarmt word ,naarmate er meer lucht langs passeert koelt het gloeidraadje af wat een andere voltage output naar de ECU stuurt .

                                  Na verloop van tijd word die wel eens vuil en dan geeft die een verkeerde waarde.
                                  Hem van tijd tot tijd eens goed reinigen helpt .
                                  Je kan hem simpel doorblazen met remmenreiniger !
                                  Niet iets anders gaan gebruiken want merendeel producten laten residu achter en resulteert in een verkeerde waarde wat die gaat meten.
                                  Ook niet met perslucht inblazen ,het gloeidraadje is zo dun dat je het zou beschadigen .

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.