928 remblokken en schijven – keuring

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 remblokken en schijven – keuring

  • Maker
    Discussie
  • Net een 928S aangeschaft (’84 met ABS). Remschijven en blokken zijn aan vervanging toe.
    Ga ik best op zoek naar originele onderdelen, of zijn er betere zaken op de markt?
    Wat met de keuring dan? Ik wil hem graag op reguliere platen zetten (geen O-platen dus) en zal daarvoor ook nog langsmoeten bij D’Ieteren voor een gelijkvormigheidsattest.
    Hebben ze liever oud verroest origineel materiaal, of geraak je daarmee ook niet aan een COC?

    Bedankt voor jullie inzichten alvast!

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Mijn 964 komt ook van Duitsland en Porsche Duitsland verwees mij door naar Porsche België op mijn vraag naar een COC document. Porsche is niet echt bereidwillig betreffende documenten, nemen hun tijd en ze rekenen sowieso de hoofdprijs.
      Vroeger genoeg COC documenten aangevraagd in Duitsland van geïmporteerde moto’s en op enkele merken na was dit gratis en binnen de week in orde. 

        Als je een wakkere keurder hebt dan hebben ze iets waarvoor ze afkeuren.
        Dus geen geperforeerde nemen wanneer er origineel geen op gemonteerd staan.

        Ik had begrepen dat je de auto kocht via Duitsland. Ik zou eerst ns informeren of je via de Duitse handelaar aan een COC kan geraken.
        99% kans dat dit gemakkelijker en goedkoper kan tov wat dwieteren je gaat afhandig maken..

          Ik onthoud Zimmermann. Valt de keuring hierover? Ik herinner me iets gelezen te hebben dat geperforeerde schijven bvb. niet mochten, maar ik weet niet meer in welke context. Op hun site bieden ze in elk geval verschillende soorten voor een ’84 928.

          Er zit niks bij de auto van overeenstemmingsattesten, ook niet uit een ander land, dus ik denk dat ik sowieso langs moet bij D’Ieteren voor inschrijving op reguliere platen.
          Ik durf niet zeggen dat hij reeds vroeger ingeschreven is geweest in de Europese Unie, aangezien Andorra (waar hij laatst ingeschreven werd) daar blijkbaar geen deel van uitmaakt. De auto werd in 2017 wel geïmporteerd en invoertaks op betaald, dus dat hoeft niet meer. Inschrijving als oldtimer is in elk geval geen enkel probleem. Het douaneagentschap raadde aan om sowieso eerst als oldtimer in te schrijven en daarna de procedure op te starten voor de reguliere platen.

          XXX

            Zimmerman remschijven zijn top.
            Nu gewoon inschrijven zonder gelijkvormigheidsattest dat kan als de wagen uit het buitenland komt en alle buitenlandse documenten heeft.
            Op gewone platen dat begrijp ik een beetje, heb een oud Golfje en die is ook gewoon ingeschreven.
            Geen zever over woon werk verkeer of gelijk wat anders.

            Succes  !

            Nu over dat attest:
            Ik had vroeger een Audi Cabrio 1994 (geen oldtimer) en op de keuringsdocumenten stond vermeld dat het een Duits voertuig was zonder gelijkvormigheidsattest.
            Kous af.
            Ik hoop dat je er iets aan hebt.

            Wat interent info gevonden:EC-certificaat van overeenstemmingHet EC-certificaat van overeenstemming is geldig in alle EU-landen. Heeft uw auto een geldig EC-certificaat, dan mogen de nationale autoriteiten geen andere technische documenten vragen, tenzij uw auto na het verlaten van de fabriek werd aangepast. In dat geval kunnen ze een nieuwe keuring eisen.Nog eentje,

            Het Europese Certificaat van Overeenstemming (het vroegere gelijkvormigheidsattest) bevestigt dat een wagen voldoet aan de Europese technische vereisten. Vandaag is dat Europese Certificaat van Overeenstemming niet langer verplicht. Het Europese Hof van Justitie veroordeelde België immers voor die maatregel in 2012.

            Nog eentje,Wat is een Europees Gelijkvormigheidsattest / Certificaat van Overeenstemming (CVO) voor een voertuig?Het certificaat van overeenstemming (CVO) is een document waaruit blijkt dat het geproduceerde type voertuig op het moment van de productie voldoet aan alle technische eisen die nodig zijn voor de Europese Type Goedkeuring. Een voertuig met een CVO is gehomologeerd voor de EU en dit certificaat is geldig in alle lidstaten van de EU. Dit betekent dat met een CVO u uw auto overal in de EU te registreren.Elke lidstaat van de Europese Unie is verplicht om alle voertuigen vergezeld van een CVO en een Europese Type Goedkeuring heeft, verleend door een van de EU-lidstaten (wat wordt aangeduid als de Europese homologatie), te accepteren. Het CVO document bevat voertuig identificatiegegevens (merk, type-variant-versie, Commerciële Naam, VIN), naam van de fabrikant van het voertuig, Europese Type Goedkeurnummer, voertuigspecificaties / kenmerken (afmetingen, massa’s , capaciteiten, kleur) en de officiële testresultaten van geluid, uitlaatemissies en de testen van het brandstofverbruik volgens de EU-normen.

              Ok, in diezelfde manual staat enkele pagina’s eerder inderdaad dezelfde info over mijn model.

              Eén van de opmerkingen bij de aankoopkeuring was dat remschijven en blokken aan vervanging toe zijn. Ik wacht nog even af tot de auto hier staat om de situatie in te schatten, maar voor de TÜV in Duitsland was er denk ik geen probleem. We zien wel.

              Wat de inschrijving betreft, woon-werk verkeer ga ik er waarschijnlijk wel mee doen. Dat is zowat de enige overgebleven beperking denk ik. Buitenlandse trips kunnen tegenwoordig ook op O-platen dacht ik.

                Ik heb bij mij Zimmerman gemonteerd en ben daar tevreden over. Schijven moet je niet vervangen omdat ze verroest zijn maar omdat ze te dun geworden zijn door slijtage of krom staan en trillingen in je stuur veroorzaken. Over minimale dikte van remschijven en de voering van de blokken bestaan richtlijnen van de constructeur.
                Dit staat er in mijn manual voor een 1989-er GT; dus jij moet op zoek naar deze data voor jouw model

                 

                  [quote=”crossbytje post=289644 userid=9338″]
                  Ik wil hem graag op reguliere platen zetten (geen O-platen dus) en zal daarvoor ook nog langsmoeten bij D’Ieteren voor een gelijkvormigheidsattest.

                   [/quote]
                  Waarom zou je dat doen. Elk jaar naar de ambetanterikken van de keuring. Een gelijkvormigheidsattest via d’Ieteren is niet goedkoop en kan ook lang duren. Je auto moet dan volledig conform zijn. Ik zie geen meerwaarde in een gewoon ingeschreven voertuig. Mijn Targa is ook als gewoon voertuig ingeschreven en het is omdat ik aan mijn plaat gehecht ben dat ik dit voorlopig laat maar elk jaar opnieuw naar die keuring met altijd wel andere of dezelfde opmerkingen ben ik zo beu als kou pap.

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.