928 S4 specialist

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 S4 specialist

  • Maker
    Discussie

  • Wim Belmans
    Deelnemer

      Hallo,
      Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost. Ik ben nogsteeds (zowat anderhalf jaar nu) op zoek zijn de ideale P naar mijn smaak en budget.
      Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende 928 S4:
      http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-928-s4-320-pk-v8-5000cc-oldtimer-111727121.htm
      Ik was gaan kijken maar op technisch gebied ben ik een groentje …
      Is er hier iemand die mij daarbij zou kunnen helpen en een keertje gaan kijken? (al dan niet met mij erbij en niet gratis natuurlijk)
      Het volgende kan ik al wel meegeven:
      – huidige eigenaar is de 3e (heeft hem sinds 2014), ingevuld onderhoudsboekje, 2e eigenaar (sinds 1998) in Nederland ging niet naar Porsche garage. De 1e eigenaar was Duits.
      – heel klein lekje af en toe aan stuurkant
      – nieuwe radiator
      – airco defect
      – 2e lak, maar zeer slecht gedaan. barstjes op vlak tussen deur en achterste ruit aan beide kanten, verf te dik op baguetten
      – broebels net boven wielkas aan beide zijden, volgens eigenaaris dat een reactie van het aluminium met de nieuwe verf
      – elektrische spiegels en geheugen van stand stoelen defect, rechter elektrische ruit defect, leder van wang stoel stuurkant afgesleten
      – alle boekjes, originele set van reserveband enz. erbij
      Voor de rest klinkt hij volgens mijn ongetrainde oren goed en volgens de eigenaar is hij technisch volledig in orde. Distributieriem vervangen op 200.000km, dat zal in 2012 geweest zijn volgens de gegevens van het onderhoudsboekje.
      Nu ben ik van mening dat de technische kant veel belangrijker is dan de carrosserie, juist? Of zijn er daar addertjes onder het gras?
      Alle reacties zijn meer dan welkom en zeer gewaardeerd.
      Bedankt alvast!
      Groeten,
      WBke

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 82)
      • Bedankt alweer!!!

          over banden bestaan al heel wat topics, waaronder deze KLIK
          voor een bolide met 320 PK op de achteras zonder enige tractiecontrole is het nog belangrijker om een zachte band te kiezen met veel grip.
          de maten (voor zover deze nog niet bekend) 255 40 17; verstevigde wangen (n-codering) zijn voor een 928 geen overbodige luxe.

          Attachments:
          • tyres928.jpg

            Hallo allemaal,
            Ik heb een stel CUP2’s gevonden 😀 , maar achterste banden zijn dringend aan vervanging toe.
            Iemand tips of dingen waarop ik moet letten bij da aankoop?
            Groeten,
            WBke

              Mooi … en mooie prijs …

                  Mooi! Rijker dan je dacht dus 😀
                  Moest je zo nog iets vinden … 😉

                    :engeltje:
                    Ik ben daarnet is tussen mijn setjes gaan grasduinen
                    En wat vind ik tussen de cup 1s: yep een set 7,5 – 65 en 9 – 55…. en dit terwijl ik al enige tijd zo’n set aan het zoeken was 😯

                    Gezien ze van onderuit een 968 komen, had ik nochthans durven zweren dat ze ET 55 hadden, maar niet dus. 💡
                    Ik had ze zelf al een tijd apart liggen voor mijne 968 CS 😳 :loser: mocht de koper hem terug orgineel willen zetten.

                    Soit, dan kunnen ze in de zomer onder mijne S4 :driver:

                      Das nogis een idee 😆
                      Zou da door de keuring geraken, steekt een beetje buiten de carrosserie 😆

                        Dan had ik deze foto genomen

                        IMG_0127.PNG

                        IMG_0128.PNG

                          Hoe komt gij aan een foto van mijn auto ? 😆

                            :salut: komt goed zie ik .

                            En dan nu de motor 😀
                            IMG_0126.JPG

                              Een zeer vriendelijke forum-vriend die niet zo heel ver weg woont heeft voorgesteld om zijn velgen even te lenen voor de keuring, ik denk dat ik dat genereus aanbod best aanneem. Zo kan ik achteraf uitzien naar de juiste velgen en ze direct ter plaatse passen.

                                zoals je schrijft, de prijs hangt af van de breedte en ET.
                                een gave originele set cup2 17inch 7J en 9J met ET 55 rondom is een koopje voor 500 euro
                                leg daar een stel nieuwe banden op en je bent gauw nog eens 500 euro kwijt aan de bandenboer.
                                reken maar uit wat een goede set mag kosten indien er banden van een A merk op liggen met ruim profiel.

                                PS ET 65 ga je origineel haast niet vinden in 17 inch (tenzij in cup 1 maar daarvoor moet je bereid zijn een orgaan te doneren), maar 16 inch gullideckels worden frequent aangeboden met deze offset

                                  Ik vin die set te duur.
                                  Ik heb (1jaar terug) ook cup2 ‘s gekocht voor 500€ ,
                                  waar totaal geen krasje op zat (en beter in de lak stonden, zonder banden) ook orgineel p.

                                  Als je hier 650€ Moet voor geven 😕

                                  Je kan/moet natuurlijk wel best eerst passen voor je koopt.

                                  Ik heb de flat dish liggen.
                                  Maar daar liggen niet de juist banden op voor u door de keuring te brengen ! 😐 jammer

                                  Ps: ik heb ooit sport Classic 2 velgen op mijn 968 gehad (ook hoge et waarden) , daar heb ik toen 3mm uitvulling gestoken (front) omdat ze net zouden raken aan de klauwen..

                                  Je ziet ook ,
                                  de sets met een lage ET en hoge J waarden geraken niet goed verkocht op 2dh. sites .
                                  En die kosten al helemaal “niets “.

                                  (Bij deze soort velgen kun je beter een groepsaankoop doen ,
                                  Zo heeft er 4man een mooie tuinhaspel aan de muur) :happy:

                                    [quote=”WBke” post=247690]ET 65 vind ik precies ni op Kapaza of tweedehands …
                                    Zouden daar andere reklauwen op zitten dan? Kan dat eigenlijk?[/quote]

                                    dat de velgen de klauwen raken heeft meestal te maken met de vorm van de velgspaken.
                                    ik moest ook spacers van 5 mm steken op mijn 928 om 16 inch cup 1 velgen te kunnen monteren vooraan (6Jx16 ET 52).

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 82)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.