928 S4 specialist

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 S4 specialist

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost. Ik ben nogsteeds (zowat anderhalf jaar nu) op zoek zijn de ideale P naar mijn smaak en budget.
    Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende 928 S4:
    http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-928-s4-320-pk-v8-5000cc-oldtimer-111727121.htm
    Ik was gaan kijken maar op technisch gebied ben ik een groentje …
    Is er hier iemand die mij daarbij zou kunnen helpen en een keertje gaan kijken? (al dan niet met mij erbij en niet gratis natuurlijk)
    Het volgende kan ik al wel meegeven:
    – huidige eigenaar is de 3e (heeft hem sinds 2014), ingevuld onderhoudsboekje, 2e eigenaar (sinds 1998) in Nederland ging niet naar Porsche garage. De 1e eigenaar was Duits.
    – heel klein lekje af en toe aan stuurkant
    – nieuwe radiator
    – airco defect
    – 2e lak, maar zeer slecht gedaan. barstjes op vlak tussen deur en achterste ruit aan beide kanten, verf te dik op baguetten
    – broebels net boven wielkas aan beide zijden, volgens eigenaaris dat een reactie van het aluminium met de nieuwe verf
    – elektrische spiegels en geheugen van stand stoelen defect, rechter elektrische ruit defect, leder van wang stoel stuurkant afgesleten
    – alle boekjes, originele set van reserveband enz. erbij
    Voor de rest klinkt hij volgens mijn ongetrainde oren goed en volgens de eigenaar is hij technisch volledig in orde. Distributieriem vervangen op 200.000km, dat zal in 2012 geweest zijn volgens de gegevens van het onderhoudsboekje.
    Nu ben ik van mening dat de technische kant veel belangrijker is dan de carrosserie, juist? Of zijn er daar addertjes onder het gras?
    Alle reacties zijn meer dan welkom en zeer gewaardeerd.
    Bedankt alvast!
    Groeten,
    WBke

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 82)
    • Meten is weten 😀

      Remblokjes dat is wel heel dicht, remklauwen bedoel je zeker . :coolness: :drink:

      Onder een dikke borg mag je velgen komen opzetten
      Voor de keuring 😀

        Grrr, de voorste velgen staken enkele mm buiten de carrosserie … afgekeurd …
        Ik heb eens gemeten van aan de naaf tot buitenkant velg/band en dat is maar een dikke 7cm.
        Ik heb oude Porsche Boxter voorste velgen geprobeerd en die raken de remblokjes … vraag me af of er iets aan die auto gedaan is waardoor het spoor verbreed is, wat denken jullie? Of moet ik gewoon de juiste velgen vinden?

          Haha , gratis dus . :first:

          Natlak tov poederlak .

          -Velgen geven een veel hogere glansgraad.

          -geen sinasappeleffect maar een gladder resultaat.

          -stoeprandschade is met spot repair te herstellen.( met poedercoaten moet de gehele velg opnieuw gepoedercoat worden anders kleurverschil.

          -Elke kleur is mogelijk bij natlak.

          Ziet er gewoon veel strakker uit

          Poederlak is goed voor een poort Aan je voorgevel/garage/tuin/ (in een mooi ral kleurtje groen of zwart , …. ) :happy:

            Ook heel mooi !!

            ASI

              Sorry het zijn geen Cup velgen wel D90 velgen met RDK.

              [quote=”larsy” post=247412] Ps: beter natlak dan poederlak.[/quote]
              Kan je dit aub verder uitleggen?
              Wat is het verschil?
              Wreed bedankt :up:

              En verder 😆
              [quote=”larsy” post=247412]Gewoon spuiten kost “niets”
              maar het goed aanpakken kost het dubbel .[/quote]
              Het dubbele van niets is nog altijd niets :drink:

                  [quote=”larsy” post=247358].. Mijn orginele zijn ook made in italy[/quote]
                  met replica’s made in italy bedoelde ik Cup 1 Mille Miglia velgen

                    Bedankt!

                      En als je een idee wil hebben van de prijzen ,
                      dat je zeker niet teveel zou betalen .
                      Kan je hier kijken voor een idee te hebben .
                      Gewoon spuiten kost “niets”
                      maar het goed aanpakken kost het dubbel .

                      Ps: beter natlak dan poederlak .

                      IMG_0085.PNG

                      IMG_0088.PNG

                      IMG_0084.PNG

                      Attachments:
                      • IMG_0087-2.PNG

                        Ok Merci !!

                        ASI

                          Ik ken iemand die zwarte & grijze CUP velgen heeft.
                          Volgens mij beiden origineel
                          Maar ik weet niet welke hij juist verkoopt en aan welke prijs
                          Even geduld, verdere info volgt… … …

                          Een adres voor herstelling velgen ? KLIK

                            Liefst zou ik originele cup1 velgen hebben, als ze betaalbaar zijn natuurlijk. Anders goede replica.

                            Je mag me altijd laten weten wat de vraagprijs is. Zoals op de foto in bijlage lijkt me ideaal.

                            Attachments:
                            • IMG_4460.JPG

                              Er bestaan meer replica cup 1 dan origineel
                              Denk ik.
                              Maar weet dat de orginele toch wel dure velgen zijn ,
                              Voor 500€ kan je al een schadevrij setje replica’s vinden .

                              Mijn orginele zijn ook made in italy
                              IMG_0070.JPG

                              Ik heb nog een set cup 1 liggen (enkel opnieuw herlakken) deze zou ik wille ruilen tegen turbo wielen

                              IMG_0071.JPG

                              Flat dish heb ik ook . Moeten nog afgewerkt worden (verder polieren)die mag jij hebben voor 300€ .

                              IMG_0073.JPG

                              De orginele 993 in 100% met winterbanden
                              Maar die zou ik niet op een 928 leggen(zijn ook maar 16″)

                              IMG_0075.JPG

                              Attachments:
                              • IMG_0075-2.JPG

                                wil je OEM of replika made in italy ?

                                  iemand een stel cup1 velgen teveel? :driver:

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.