928 S4 specialist

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 928 S4 specialist

  • Maker
    Discussie

  • Wim Belmans
    Deelnemer

      Hallo,
      Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost. Ik ben nogsteeds (zowat anderhalf jaar nu) op zoek zijn de ideale P naar mijn smaak en budget.
      Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende 928 S4:
      http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-928-s4-320-pk-v8-5000cc-oldtimer-111727121.htm
      Ik was gaan kijken maar op technisch gebied ben ik een groentje …
      Is er hier iemand die mij daarbij zou kunnen helpen en een keertje gaan kijken? (al dan niet met mij erbij en niet gratis natuurlijk)
      Het volgende kan ik al wel meegeven:
      – huidige eigenaar is de 3e (heeft hem sinds 2014), ingevuld onderhoudsboekje, 2e eigenaar (sinds 1998) in Nederland ging niet naar Porsche garage. De 1e eigenaar was Duits.
      – heel klein lekje af en toe aan stuurkant
      – nieuwe radiator
      – airco defect
      – 2e lak, maar zeer slecht gedaan. barstjes op vlak tussen deur en achterste ruit aan beide kanten, verf te dik op baguetten
      – broebels net boven wielkas aan beide zijden, volgens eigenaaris dat een reactie van het aluminium met de nieuwe verf
      – elektrische spiegels en geheugen van stand stoelen defect, rechter elektrische ruit defect, leder van wang stoel stuurkant afgesleten
      – alle boekjes, originele set van reserveband enz. erbij
      Voor de rest klinkt hij volgens mijn ongetrainde oren goed en volgens de eigenaar is hij technisch volledig in orde. Distributieriem vervangen op 200.000km, dat zal in 2012 geweest zijn volgens de gegevens van het onderhoudsboekje.
      Nu ben ik van mening dat de technische kant veel belangrijker is dan de carrosserie, juist? Of zijn er daar addertjes onder het gras?
      Alle reacties zijn meer dan welkom en zeer gewaardeerd.
      Bedankt alvast!
      Groeten,
      WBke

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 82)
      • Meten is weten 😀

        Remblokjes dat is wel heel dicht, remklauwen bedoel je zeker . :coolness: :drink:

        Onder een dikke borg mag je velgen komen opzetten
        Voor de keuring 😀

          Grrr, de voorste velgen staken enkele mm buiten de carrosserie … afgekeurd …
          Ik heb eens gemeten van aan de naaf tot buitenkant velg/band en dat is maar een dikke 7cm.
          Ik heb oude Porsche Boxter voorste velgen geprobeerd en die raken de remblokjes … vraag me af of er iets aan die auto gedaan is waardoor het spoor verbreed is, wat denken jullie? Of moet ik gewoon de juiste velgen vinden?

            Haha , gratis dus . :first:

            Natlak tov poederlak .

            -Velgen geven een veel hogere glansgraad.

            -geen sinasappeleffect maar een gladder resultaat.

            -stoeprandschade is met spot repair te herstellen.( met poedercoaten moet de gehele velg opnieuw gepoedercoat worden anders kleurverschil.

            -Elke kleur is mogelijk bij natlak.

            Ziet er gewoon veel strakker uit

            Poederlak is goed voor een poort Aan je voorgevel/garage/tuin/ (in een mooi ral kleurtje groen of zwart , …. ) :happy:

              Ook heel mooi !!

              ASI

                Sorry het zijn geen Cup velgen wel D90 velgen met RDK.

                [quote=”larsy” post=247412] Ps: beter natlak dan poederlak.[/quote]
                Kan je dit aub verder uitleggen?
                Wat is het verschil?
                Wreed bedankt :up:

                En verder 😆
                [quote=”larsy” post=247412]Gewoon spuiten kost “niets”
                maar het goed aanpakken kost het dubbel .[/quote]
                Het dubbele van niets is nog altijd niets :drink:

                    [quote=”larsy” post=247358].. Mijn orginele zijn ook made in italy[/quote]
                    met replica’s made in italy bedoelde ik Cup 1 Mille Miglia velgen

                      Bedankt!

                        En als je een idee wil hebben van de prijzen ,
                        dat je zeker niet teveel zou betalen .
                        Kan je hier kijken voor een idee te hebben .
                        Gewoon spuiten kost “niets”
                        maar het goed aanpakken kost het dubbel .

                        Ps: beter natlak dan poederlak .

                        IMG_0085.PNG

                        IMG_0088.PNG

                        IMG_0084.PNG

                        Attachments:
                        • IMG_0087-2.PNG

                          Ok Merci !!

                          ASI

                            Ik ken iemand die zwarte & grijze CUP velgen heeft.
                            Volgens mij beiden origineel
                            Maar ik weet niet welke hij juist verkoopt en aan welke prijs
                            Even geduld, verdere info volgt… … …

                            Een adres voor herstelling velgen ? KLIK

                              Liefst zou ik originele cup1 velgen hebben, als ze betaalbaar zijn natuurlijk. Anders goede replica.

                              Je mag me altijd laten weten wat de vraagprijs is. Zoals op de foto in bijlage lijkt me ideaal.

                              Attachments:
                              • IMG_4460.JPG

                                Er bestaan meer replica cup 1 dan origineel
                                Denk ik.
                                Maar weet dat de orginele toch wel dure velgen zijn ,
                                Voor 500€ kan je al een schadevrij setje replica’s vinden .

                                Mijn orginele zijn ook made in italy
                                IMG_0070.JPG

                                Ik heb nog een set cup 1 liggen (enkel opnieuw herlakken) deze zou ik wille ruilen tegen turbo wielen

                                IMG_0071.JPG

                                Flat dish heb ik ook . Moeten nog afgewerkt worden (verder polieren)die mag jij hebben voor 300€ .

                                IMG_0073.JPG

                                De orginele 993 in 100% met winterbanden
                                Maar die zou ik niet op een 928 leggen(zijn ook maar 16″)

                                IMG_0075.JPG

                                Attachments:
                                • IMG_0075-2.JPG

                                  wil je OEM of replika made in italy ?

                                    iemand een stel cup1 velgen teveel? :driver:

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 82)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.